انواع ادمینی و مهارت های مرتبط با آن

انواع ادمینی و مهارت های مرتبط با آن را در این مقاله از ورتا بررسی می کنیم.

انواع ادمینی و مهارت های مرتبط با آن

انواع ادمینی و مهارت های مرتبط با آن

همانطور که در مقاله چگونگی ورود به بازار کار ادمینی با این مهارت آشنا شدید در این مقاله می خواهیم به صورت تخصصی تر با آن روبرو شویم. در این مقاله با شاخه های متنوع این مهارت آشنا می شوید. علاوه بر این باید بدانید که این حوزه ها به صورت منفرد دارای فرصت های شغلی با مزایای عالی است. پس می توانید یا به صورت ترکیبی یا منفرد انتخاب شده و در آن حوزه مشغول به کار شوید.

شما می توانید هم به صورت حضوری و هم به صورت دورکاری در این حوزه ها مشغول شوید. در ادامه برای اینکه به صورت تخصصی درباره این مهارت ها اطلاعات کامل تری بدست بیاورید مقاله را و شاخه مد نظرتان مطالعه فرمائید.

 

انواع شاخه های ادمینی :

  • ادمین پاسخگو ( دایرکتر یا تعامل )

  • ادمین تدوینگر/ فتوشاپ

  • ادمین تبلیغات

  • ادمین فروش و بازاریابی

  • ادمین تولیدمحتوا/ سناریونویس

  • ادمین بلاگر/مجری

  • ادمین مدیریت

 

 

  • ادمین پاسخگو ( دایرکتر یا تعامل ):

در ابتدای کارتان، حجم افرادی که برای شما کامنت می گذارند یا دایرکت می دهند آنقدر کم است که خودتان می توانید پاسخگوی آنها باشید. اما کافی ست کمی رشد در پیج تان داشته باشید و تعداد دنبال کنندگان شما بیشتر می شود، آنوقت دیگر نمی توانید پیام ها را مدیریت کنید. اگر هم بتوانید پاسخ بدهید قطعا بعد از مدتی با کیفیت اولیه نخواهد بود.

همچنین بخوانید :  قانون اثر مرکب در کنکور

این نقطه جایی است که شما باید فردی را داشته باشید که تنها کار او پاسخ دادن به سوالات مخاطبانتان باشد. فراموش نکنید که کیفیت پاسخ ها و حسی که در دایرکت و کامنت ها به آنها می دهید بسیار حائز اهمیت است.

این فرد باید از نظر مهارت های ارتباطی قوی باشد. علاوه بر این سطح کیفی پاسخگویی در دایرکت شما منجر به فروش و تعامل و در نهایت رشد پیج تان می شود. تعامل مفید و قوی افراد با پیج شما می تواند رشد شما را سریع تر از انتظارتان رقم بزند.

این فرد می تواند به تنهایی با ارتباط قوی ارتباطی و فن بیان قوی و صبوری تاثیری بر مخاطب بگذارد تا وفادارسازی هم، همزمان رخ بدهد.

 

  • ادمین تدوینگر/ فتوشاپ ( انواع ادمینی و مهارت های مرتبط با آن )

این ادمین می تواند با مهارت قدرتمند و خوب محتواهای تصویری تولید کند که مخاطب شما از اکسپلور مستقیم وارد پیج شود. فراموش نکنید این شخص باید به مطالبی نظیر قلاب، محتوای کوتاه و تاثیرگذار و ضربه نهایی در پایان آن تسلط داشته باشد. اینکه بتواند بین این سه مورد ارتباط قوی ایجاد کند یک توانایی منحصربه­فرد است که باید با ایده یابی و تمرین زیاد تسلط خود را رشد دهید.

تدوین منحصرا برای ادیت ویدئوها و موشن هایی است که در پست ها، ریلزها و استوری ها استفاده می شود. جذابیت های حرکتی که چشم مخاطب را خیره کند از هنرهای یک تدوینگر حرفه ای است. فتوشاپ علاوه بر این بخش ها می تواند بر تصاویر و هماهنگی رنگ ها تمرکز کند. اینکه بتوانید تصاویر و عوامل تاثیرگذار در تصاویر را طوری چینش کنید تا مخاطب برای ارتباط با شما تحریک شود علاوه بر تمرین دانش می خواهد. این دانش و اطلاعات باید دست به دست هم دهد تا بتواند اثری منحصر بفرد به جای گذارد.

همچنین بخوانید :  مذاکره کننده غالب کیست؟

 

  • ادمین تبلیغات ( انواع ادمینی و مهارت های مرتبط با آن ) 

این شاخه به کمک شما می آید تا بتوانید افرادی که در حوزه تبلیغات حرفه ای هستند را شناسایی و فیلتر کنند. علاوه بر این، این افراد با مهارتی که دارند می توانند مخاطب را به پیج ها هدایت کنند تا تعاملات را و در نهایت فروش را افزایش می دهند. بررسی نرخ های تبلیغات و زمان مناسب و نوع محتوای تبلیغاتی از دیگر وظایف و توانایی های ادمین تبلیغات است. در این رابطه باید بدانید که باید با عملکردهای پیج آشنایی داشته باشید تا بتوانید در شرایط مناسب و زمان مناسبی محتوای تبلیغاتی منتشر کنید که مخاطبان را با تعداد بالاتر جذب کند.

 

  • ادمین فروش و بازاریابی

این ادمین ها وظایفی نظیر جذب و تعامل زیاد با مشتریان را دارند. بیشتر این افراد در راستای اجرای استراتژی های فروش در دایرکت آموزش می بینند. افرادی که این شاخه را برای کار انتخاب می کنند تماما می توانند فروش پیج را دست بگیرند. کار آنها به صورت درصدی است. بر اساس میزان فروششان می توانند از کارفرما درخواست حقوق داشته باشند.

شما به عنوان ادمین فروش توانایی این را دارید که بتوانید با مذاکره تاثیرگذار و صبوری در قبال مشتری درخواست و نیاز او را با ارائه محصول و خدمات خود رفع کنید. یکی از پردرآمد ترین حوزه های ادمینی می باشد.

 

  • ادمین تولیدمحتوا/ سناریونویس ( انواع ادمینی و مهارت های مرتبط با آن )

این ادمین به تنهایی می تواند محتوای مناسب پیج شما را شناسایی کند. لازم به ذکر است که بدانید این افراد می توانند با بررسی و تحلیل پیج های دیگر محتوای جذاب و ترند را به شما معرفی کنند. این افراد باید بتوانند برای محتوای خلاقانه ای که پیشنهاد می کنند سناریو دقیقی را نگارش کنند تا بتوانند نگاه شفاف تر نسبت به محتوا پیش از ارائه آن داشته باشند.

همچنین بخوانید :  انواع تولید محتوا و مهارت های مرتبط با آن

برای نوشتن سناریو باید نگارش خلاق و قوی داشته باشید. علاوه بر این تمرین بخش جدا نشدنی عادت های کاری شماست. علاوه بر این باید بتوانید با اصلاح و بررسی پیج های رقبا محتوای خود را به روز و جذاب نگه دارید تا مخاطبانتان را در طولانی مدت از دست ندهید.

 

  • ادمین بلاگر/ مجری

ادمین بلاگر یا مجری مناسب افرادی است که ترسی از دوربین ندارند. این افراد آموزش دیده اند تا به جای افراد دیگر که دوست ندارند جلوی دوربین باشند، جلوی دوربین ظاهر شوند. فراموش نکنید که این شاخه بسیار کار زمانبری است. اگر به آن علاقه ندارید باید از انتخاب آن اجتناب کنید. زیرا این کار انرژی زیادی می خواهد و باید بتوانید آن را مدیریت کنید.

شما برای تبلیغ یا درگیر کردن مخاطب به صورت روزمره کار می کنید. طوری که مخاطب هر روز منتظر است تا با روزمره شما سرگرم شود. پس با تکرار او را درگیر خود کنید تا دنبال کننده شما باقی بماند. به سلیقه و نظریات او اهمیت دهید.

 

  • ادمین مدیریت ( انواع ادمینی و مهارت های مرتبط با آن )

و یکی از دشوار ترین و حرفه ای ترین ادمین ها، ادمین مدیریت است. این ادمینِ تمامی ادمین هاس و وضعیت رشد پیج را بررسی می کند. گزارش کار و عملکرد افراد در پیج را آنالیز می کند. علاوه بر این مخصوص افرادی است که در زمینه های دیگر ادمینی به اندازه کافی تجربه کاری داشته اند. این افراد بسیار با نشانه های کوچک دریافت قوی از نحوه کار پیج دارند. می توانند حتی به شما در زمینه مشاوره برای رشد پیجتان کمک کنند.

 

سخن پایانی ( انواع ادمینی و مهارت های مرتبط با آن )

امید است با آگاهی به مهارت های مرتبط در هر شاخه می توانند انتخاب کنید که در کدام حوزه مشغول به کار شوید. ادمینی یکی از مهارت های پردرآمد در سراسر دنیاست. با توجه به جمعیت زیادی که در این فضا فعالیت می کنند کار و فعالیت شما همیشه جای رشد دارد.

مقاله های آموزش ادمینی اینستاگرام و  آموزش تولید محتوا را نیز مطالعه کنید.