انواع تولید محتوا و مهارت های مرتبط با آن

انواع تولید محتوا و مهارت های مرتبط با آن را در این مقاله از ورتا بررسی می کنیم .

انواع تولید محتوا و مهارت های مرتبط با آن
 

انواع تولید محتوا و مهارت های مرتبط با آن

در کل ما دونوع تولید محتوای تصویری و متنی داریم. در هر دو بخش شما می توانید با داشتن مهارت های مکمل به یک فرد

حرفه ای تبدیل شوید. در مقاله بازار کار تولید محتوا برای شما شرح دادیم که برای ورود به بازار کار هرکدام باید از کجا شروع کنید

و به کجا برسید. علاوه بر این باید بدانید که در یک حوزه بی نهایت پا گذاشته اید، زیرا تولیدمحتوا با همه افراد به صورت غیرمستقیم

صحبت می کند.

تولیدمحتوا به کمک همه مهارت ها، کسب و کارهای قدیمی و نوپا آمده است تا بتوانند هرچه سریع تر خود را به افراد بیشتری

معرفی کنند. در دنیای امروزی مخاطب و اعتماد مخاطب تمام سرمایه شما برای رشد است. شما برای پیشرفت به دیگران،

ارتباط گیری موثر، نحوه برخوردشان و نگرششان به موضوعات مختلف نیاز دارید. تولید محتوا با حضور چندین نگرش می تواند

کامل تر و به یاد ماندنی­تر ظاهر شود.

تولید محتوای تصویری در فضاهای مجازی در حوزه ارائه خدمات، تبلیغات، فروش و کمپین های فروش، اخبار، اطلاع رسانی و

نمایش محصول کاربرد دارد. رنگ شناسی گرم و سرد به شما کمک می کند تا بر چشمان و دیدگان مخاطب تاثیر گذارتر باشد.

علاوه بر این باید بدانید که تصاویر را با جزئیات کم اما هوشمندانه انتخاب کنید.

همچنین بخوانید :  مصاحبه دانشگاه بقیه الله

درباره تولیدمحتوا متنی باید بدانید که شما حتما نیاز به اطلاعات دارید. اما از فیلتر کردن اطلاعات غافل نشوید. اینکه چگونه

مفیدترین و تاثیرگذارترین اطلاعات را در اختیار مخاطب بگذارید تا بتوانید به هدف نهایی خود برسید. در تولید محتوا متنی شما

باید بتوانید با استفاده از کلمات در ذهن مخاطب خود تصاویری بسازید که به نوشته شما و در اصل به قلم شما اعتیاد پیدا کند.

اعتیاد مثبت مخاطب شما کمک می کند تا به شما وفادار بماند.

در ادامه به بررسی مهارت های مکمل که مهارت و تخصص شما را کامل تر می کند، می پردازیم.

مهارت های مکمل برای تولید محتوا :

 

  • تحقیق کن اما با دقت
  • مخاطب هدف رو یادت نره
  • سئو ، مهارتی لازم برای تولید محتوا
  • اصلاح و ویرایش واجبه
  • سازماندهی، سازگاری و مدیریت محتوایی
  • خلاقیت و منحصربه­فرد بودن
  • آشنایی کافی با استراتژی های فضای مجازی
  • آپدیت بمون تا کنار گذاشته نشی

 

  • تحقیق کن اما با دقت :

شما چه به عنوان یک نویسنده خوب و چه به عنوان متخصص تولید محتوا تصویری باید بتوانید قبل از اینکه محتوایی در اختیار
مخاطب قرار دهید، حتما درباره جزئیات و اطلاعات این محتوا تحقیق کنید. اما آیا شما به عنوان یک محقق خوب می دانید کدام

منبع موثق است ؟ کدام منبع اطلاعاتی در اختیار شما قرار می دهد که هم مفید و هم به روزتر است ؟

علاوه بر این باید بتوانید کلمات عام و قابل فهم تری را برای انتقال موضوع به کار ببرید. ناگفته نماند که محتوای شما باید حاوی

اخبار، آمار، داستان پردازی ها و مثال هایی مرتبط باشد تا مخاطب را درگیر محتوای شما کند. همچنین باید موضوع را طوری

منتقل کنید که مخاطب برای ادامه مقاله و حتی محتوای تصویری شما انتظار بکشد و همین انتظار او را برای خواندن و دنبال

کردن ادامه آن به ذوق می­آورد.

در نتیجه برای بطن محتوای خود سعی کنید از منابعی استفاده کنید که قرار است برای شما خلاقیت آفرین باشد. علاوه بر

این ویژگی، شما باید به درست بودن اطلاعات اهمیت دهید. اینکه پشت اطلاعاتی که در اختیار شما قرار می گیرد، چه نویسند

همچنین بخوانید :  نحوه ورود به بازار کار تولید­محتوا

ای نشسته و می نویسد مهم است. پس نسبت به تحقیق و پژوهش در حیطه کاری خود وسواس به خرج دهید تا کیفیت محتوای

شما چشم گیر باشد.

 

  • مخاطب هدف رو یادت نره ( انواع تولید محتوا و مهارت های مرتبط با آن)

شما به عنوان یک نویسنده یا تولیدکننده محتوای تصویری باید سلیقه و نیاز مخاطب هدف خود را در نظر بگیرید. از زوایای

متفاوت نیازها را بسنجید و نسبت به انواع شخصیت مخاطبان خود آگاهی پیدا کنید. یک نکته مهم درباره شغل تولد محتوا این

است که ما در یک حوزه کار نمی کنید. شما به عنوان متخصص تولید محتواهای کارفرما باید تولید کننده خلاقیت باشید. باید

بتوانید جملات و اصاویر هوشمندانه به کار ببرید. این ویژگی هاست که شما را به مخاطب نزدیک خواهد کرد. شما باید بتوانید

در رابطه با حال و احساسات متفاوت مخاطب ارتباط برقرار کنید.

 

  • سئو ، مهارتی لازم برای تولید محتوا

قطعا شما در هر حوزه کاری تولید­­محتوا باید در حوزه سئو اطلاعاتی داشته باشید. به خصوص در حوزه تولید محتوا متنی باید این

مهارت را فرا بگیرید. دلیل این اهمیت این است که شما نیازمند بررسی رقبای خود در حوزه نویسندگی هستید. این نکته غیرقابل

اجتناب است که کلمات در همه حوزه های فعلی بیشترین تاثیر را دارد. شما در کمترین شرایط ممکن بدون کلمات و جملات

می توانید با مخاطب ارتباط خوب برقرار کنید.

این مهارت به شما کمک می کند تا بتوانید در بین رقبای خود به رتبه قابل توجهی دست پیدا کنید. علاوه بر این باید بدانید که

در بزرگ ترین و گسترده ترین موتور جستجو نیاز به دیده شدن دارد. در نتیجه باید توانمندی خود را برای ارتقا خود در این دنیای

مجازی رشد دهید.

 

  • اصلاح و ویرایش واجبه ( انواع تولید محتوا و مهارت های مرتبط با آن )

یکی از مهارت های واجب که باید برای رشد و ارتقا خودتان بدانید ویراستاری است. نادیده نگیرید که می توانید با اهمیت دادن

همچنین بخوانید :  فرسودگی و کارزدگی نیروی کار

به جزئیات کارتان و حذف کردن بخش های آسیب زننده به کارتان به مخاطبانتان نزدیک تر شوید. مخاطب را ارزشمند بدانید. این

فرکانس و احساسات قابل انتقال به تمام افراد است. پس ویراستاری کنید تا موفق شوید.

 

  • سازماندهی، سازگاری و مدیریت محتوایی

اینکه هر محتوایی را به خورد مخاطبان دهید، کار درستی نیست. محتوای ارزشمند، باکیفیت و سازگار به آنها ارائه دهید.

سازگاری محتوا با ذهنیت مخاطب مهم است. علاوه بر این باید محتوای شما در همه بخش های کوچکش ارتباط و سازگاری

مفهومی داشته باشد. نسبت به مدیریت محتوا و ساختاربندی مناسب آن وسواس داشته باشید. همین توجه به ریز جزئیات

به برندسازی شما در ذهن افراد کمک می کند.

 

  • خلاقیت و منحصر به­فرد بودن

به دلیل تکراری شدن محتوا در مسیر رشد باید مهارت دیگری را در خود رشد دهید. این مهارت خلاقیت است. بدون قلم متفاوت

و زاویه دید متفاوت نسبت به نیاز های مخاطب شما راکد می مانید. اینکه باید بتوانید نکات قابل توجه تری را در کارتان اعمال کنید.

مفید باشید تا در ذهن ها بمانید. این ماندگاری در ذهن باعث می شود در مراحل و قدم های بعدی تاثیرگذارتری داشته باشید.

 

  • آشنایی کافی با استراتژی های فضای مجازی

محیط اصلی شما برای به نمایش گذاشتن نتیجه کارتان فضای مجازی است. شما هم می توانید به صورت حضوری و هم دورکار

در این شغل مشغول شوید. علاوه بر این شما باید بدانید از چه مسیری و با استفاده از چه سیاست هایی در این فضا کار کنید

تا به موفقیت نزدیک شوید. یادگیری استراتژی های فضای مجازی هم سخت و هم به صبوری نیاز است. پس باید رنج یادگیری این

محیط را بپذیرید در غیر این صورت شما محکوم به شکست زودهنگام می شوید.

 

  • آپدیت بمون تا کنار گذاشته نشی

در بخش قبلی به این موضوع اشاره شد که شما باید یادگیری را ادامه دهید. در این بخش موارد دیگری را باید برای یادگیری در

نظر بگیرید. در این بخش موارد مفهومی و انتزاعی وجود دارد که باید از شکل های قبلی به اشکالی جدید که باب میل مخاطب

است، مبدل شود. شما از نظر خلاقیت، تکنولوژی و روانشناسی باید خود را به روز نگه دارید. عدم توجه به این نکته می تواند

تمام تلاش شما را از بین ببرد.

 

سخن پایانی ورتا ( انواع تولید محتوا و مهارت های مرتبط با آن )

شما در مسیری جدید هستید که نیاز دائمی به آموزش دارد. علاوه بر این شما باید مهارت های مکمل را یاد بگیرید. عدم توجه

به این مهارت ها می تواند شما را دچار عقب ماندن و حتی محتمل شکست کند.