نحوه جمع بندی برای ترم اول

نحوه جمع بندی برای ترم اول

نیمسال اول همیشه برای دانش آموزان مهم بوده و مخصوصا دانش آموزان دوزادهمی باید به این موضوع توجه ویژه ای بکنند که بتوانند هم جمع بندی خوبی بکنند و هم نمره ی خوبی بدست آورند که معدل خوبی داشته باشند و از تاثیرش در کنکور استفاده کنند.

اما برای سال دوازدهم آن هم در نیمسال اول باید به گونه ای جمع بندی کنیم که بتوانیم به راحتی مطالب را مرور کنیم و آمادگی خود را برای کنکور هم بالا ببریم.

پس نیازمند یک جمع بندی کامل و اصولی هستیم که بتوانیم با آن هم امتحانات خوبی دهیم و هم برای کنکور خیلی بهتر آماده شویم.

اما باید برای نیمسال اول چکار کرد که کامل و اصولی جمع بندی و مرور کرد تا خیالمان از مباحث راحت باشد.

قرار است در این مقاله به طور کامل به این موضوع بپردازیم و اشکالات ذهنی شما را در این زمینه حل خواهیم کرد.

نحوه جمع بندی برای ترم اول

جمع بندی در نیمسال اول اگر درست انجام شود می توان گفت دروس به راحتی می توانیم در کنکور موفق شویم و به گونه ای مرور کنیم مباحث را که به طور کامل مهارتمان در دروس بالا رود.

بسیاری از دانش اموزان در آغاز سال تحصیلی و یا در اوایل شروع تحصیل خود دچار مشکلاتی می شوند که نمی توانند مباحث را به خوبی بخوانند و در آن مهارت پیدا کنند.

این دانش آموزان اصلا نباید نگران باشند چرا که در نیمسال اول می توانند به راحتی مباحث را دوباره جمع بندی و مرور کنند و مشکلات خود را در این مباحث رفع کنند.

همچنین بخوانید :  بارم بندی ترم اول پایه دهم

یکی از کارهایی که یک دانش اموز می بایست کامل در دوران جمع بندی انجام دهد برنامه ریزی کامل و اصولی است .

داشتن یک برنامه کامل و جامع برای دوران جمع بندی نیم سال اول به شدت مهم و تاثیر گذار است.

شما اگر بتوانید برای دوران جمع بندی به خوبی برنامه ریزی کنید می توانید به راحتی و با اصول کامل نیمسال خود را به خوبی طی کنید و کاری کنید که هم در امتحانات نیم سال نمره ی خوبی بگیرید و هم مباحث را به خوبی جمع بندی و مرور کنید.

همچنین برنامه به شما این اجازه رو میده که به صورت متنوع درس بخونید و این باعث میشه بهتر و با بهره وری بالاتری درس بخونید.

همچنین اگر برنامه ی خوبی بریزید می توانید بعد از مرور و جمع بندی به سراغ تست های آن مباحث بروید و مهارت تست زنی خودتون رو هم بالا ببرید و پیشرفت خوبی داشته باشید.

نکته ی دوم که بسیار کاربردی است و باید به آن توجه ویژه داشت مبحث اولویت بندی است .

شما درد دوران نیمسال اول خودتون یک زمانی دارید که باید به چند کار همزمان اختصاص دهید و برای همین باید با اولویت بندی عمل کنید.

یعنی اول ارزش گذاری کنید و بعد طبق ارزش هایی که هر کار دارد آنها را اولویت بندی کنید.

برای مثال شما باید بدانید که اولویت نیمسال اول مرور و جمع بندی است، پس در برنامه اولین چیزی که باید به آن توجه شود مرور مباحث است .

برای دومین اولیت شما باید به سراغ ارتقای مهارت خودتون در محتوای کتاب درسی و حل سوالات تشریحی برید که بتونید در امتحانات نیم سال اول موفق بیرون بیایند.

همچنین بخوانید :  چرا ترازم بالا نمیره

بعد از برنامه ریزی و اولیت بندی سومین چیزی که باید به اون توجه ویژه ای بکنید رفع اشکال است.

همونطورکه گفتیم این تایم یک تایم عالی است که بتوانیم با آن اشکالاتیی که داشتیم را رفع بکنیم و آماده تر سراغ مباحث بعدی بروید.

حتی اگر نتوانسته اید سال  تحصیلی را به خوبی شروع بکنید و در بعضی از مباحث مشکل دارید اصلا از این موضوع ناراحت و دلسرد نباشید چرا که شما می توانید در این مدت نیمسال با یک جمع بندی خوب و برنامه ریزی شده مباحث را به خوبی  رفع اشکال کنید.

یکی دیگر از کارهایی که پیشنهاد می شود در طول مدت زمان نیم سال اول انجام دهید خلاصه نویسی است.

اگر شما بتوانید نکات را به خوبی و هدفمند خلاصه نویسی کنید می شود گفت که برای دوران جمع بندی کنکور یک منبع خوب دارید که می توانید مباحث را به طور خلاصه ای و نکته ای بخوانید.

همینطور شما می توانید برای آزمون های جامع قبل از کنکور نیز از منابع خلاصه نویسی شده خود استفاده کنید و مباحث را بهتر برای خودتان یادآوری کنید.

چهارمین نکته ای که شما باید تلاش کنید تا برای نیم سال اول انجامش بدید مبحث تست زنی است.

در حقیقت تست زنی یک کمک بسیار خوب است که به شما کمک می کند هم مطالب را تستی و هم تشریحی آموزش ببینید و به قول معروف با یک تیر دونشان بزنید.

در این مدت زمان بهتر است شما به سراغ تست های مروری برید و از تست های سخت و چالشی دوری کنید.

همچنین بخوانید :  تاثیر زمان مطالعه بر موفقیت در کنکور

تست های مروری را اگر به نظم و روی برنامه بزنید قطعا موفق می شوید که به خوبی  مباحث را مرور کنید و کاری کنید که در آن مدت به خوبی جمع بندی کنید.

سخن پایانی ورتا

نیم سال اول اگر به درستی استفاده شود می تواند برای موفقیت شما هم در کنکور و هم افزایش معدل بسیار تاثیر گذار باشد.

اما بسیاری از دانش آموزان به خاطر عدم آگاهی نمی توانند از این مدت زمان به خوبی استفاده کنند.

ما نیز این مقاله را نوشتیم تا به شما کمک کنیم که در این نیم سال به خوبی دروس را جمع بندی و مرور کنید و بتوانید سطح خودتون رو ارتقا دهید.