اعلام نتایج کنکور 1402

.اعلام نتایج کنکور سراسری 1402 در تاریخ 20 تیرماه انجام شد .

اعلام نتایج کنکور سراسری 1402 – جواب کنکور سراسری

درباره نتایج اولیه آزمون سراسری سال ۱۴۰۲، دکتر عبدالرسول پورعباس با اظهار نظر خود اعلام کرد که این نتایج در دو مرحله اعلام خواهد شد. مرحله اول شامل کارنامه داوطلبان شرکت کننده در نوبت دوم آزمون سراسری (تیر ماه) است که شامل نمرات خام دروس گروه‌های آزمایشی است.

در این مرحله، بیشترین نمره کل آزمون اختصاصی (کنکور) مربوط به نوبت اول و دوم است و نمره کل سابقه تحصیلی دریافتی از وزارت آموزش و پرورش نیز قابل مشاهده است که با ورود به سامانه جامع آزمون سراسری، قابل مشاهده است.
اعلام نتایج کنکور سراسری یکی از مهم‌ترین رویدادهای سال در دنیای تحصیلات است که همواره انتظار و شوق زیادی در دانش‌آموزان و والدین ایجاد می‌کند .

آکادمی مشاوره ورتا با سابقه بیش از 6 سال درخشان در زمینه مشاوره کنکور، به عنوان منبعی معتبر و قابل اعتماد برای دانش‌آموزان در این دوره مهم از تحصیلات شناخته می‌شود.

با گذشت هر سال و اعلام نتایج کنکور، ورتا با ارائه جواب‌های کنکور و همچنین تحلیل‌های دقیق و کامل از نتایج، به دانش‌آموزان و والدین اطلاعات لازم را در اختیار می‌گذارد.

هدف اصلی ورتا این است که دانش‌آموزان را در انتخاب رشته درست و همچنین برنامه‌ریزی برای ورود به دانشگاه‌های برتر کشور یاری دهد.

نتایج  اولیه کنکور ۱۴۰۲ نیز در حال حاضر منتشر‌شده‌ و ورتا آماده است تا به شما در تحلیل نتایج و کمک به شما در پیش‌برد مسیر تحصیلی خود کمک کند.

همچنین بخوانید :  توصیه های مهم برای دوران جمع‌بندی

مراحل دریافت جواب کنکور سراسری 1402

ابتدا وارد سایت سازمان سنجش شوید.

در قسمت دریافت کارنامه کنکور کلیک کنید و کدملی و رمز عبور خود را وارد کنید.

و پس از کلیک روی عبارت جست و جو کارنامه خود را دریافت کنید.
مهمترین اطلاعاتی که از کارنامه کنکور سراسری میتوان دریافت کرد،درصد های کنکور ،تراز آن ها و تراز امتحانات نهایی می باشد .

و شما با توجه به درصد های کنکور خود و میانگین درصد در کشور و تراز های دریافتی خود میتوانید رتبه تقریبی خود را حدس بزنید.

و با توجه به رتبه احتمالی خود در صورتی که احتمال پشت کنکور ماندن شما بالاست ، از الان نسبت به مطالعه برای کنکور 1403 اقدام کنید.

جواب کنکور سراسری
جواب کنکور سراسری

چه درصدهایی در کنکور 1402 داشته باشم تا 3 رشته تاپ تجربی قبول شوم؟

سطح کنکور 1402 بسیار بالا بود و قطعا میانگین درصد قبولی در 3 رشته تاپ از سال های قبل پایین تر است.

و اگر تمام دروس را میانگین 50 درصد پاسخ دهید شانس قبولی بالایی دارید.

البته در صورتی که درصد های شما در نتیجه اولیه لب مرز است و اطمینان کاملی درباره قبولی یا مردودی خود ندارید میتوانید تا اعلام نتایج نهایی صبر کنید و پس از آن درباره پشت کنکور ماندن یا نماندن تصمیم بگیرید.

نتیجه کنکور خود را به دیگران اعلام کنم یا خیر؟

معمولا تعداد آشنایان هر کنکوری در روز های اعلام نتایج کنکور به 2 یا 3 برابر حالت عادی رشد می کند:
اینکه نتیجه کنکور خود را به اطرافیانتان اعلام میکنید یا خیر کاملا شخصی است .

ولی اغلب اطرافیان شما درک درستی از درصد های کنکور ندارند و صرفا به دنبال رتبه کنکور شما هستند.
با توجه به اینکه در اعلام نتایج اولیه صرفا درصد های داوطلب اعلام میشود و رتبه کنکور شخص منتشر نمی شود .

اعلام نتیجه کنکور خود به اطرفیان کار آسانی نخواهد بود.

مشکل ورود به سایت سازمان سنجش

افرادی که در زمان اعلام نتایج کنکور برای مشاهده نتایج خود اقدام می‌کنند، اگر در ابتدای ساعات اعلام نتایج باشند، سامانه بسیار شلوغ است و ممکن است اشتباهاتی از سامانه مانند مشاهده خطای داوطلب یافت نشد رخ دهد.

همچنین بخوانید :  تاثیر زمان مطالعه بر موفقیت در کنکور

در زمان مشاهده این خطا، ابتدا تمامی اطلاعاتی که وارد کرده‌اید را چک کنید و مطمئن شوید که تمامی اطلاعات شما صحیح وارد شده است، زیرا به دلیل استرس ممکن است حرف و یا اعدادی را به اشتباه وارد کرده باشید.

اگر پس از چک کردن تمامی اطلاعات و صحیح بودن آن باز هم خطای داوطلب یافت نشد را مشاهده کردید، نگران نشوید و بدانید که به دلیل شلوغی وب سایت سنجش است و سعی کنید در چند ساعت دیگر مجدداً به سامانه مراجعه کرده و نتایج خود را مشاهده کنید.

اعلام نتایج کنکور سراسری
اعلام نتایج کنکور سراسری

زمان اعلام نتایج نهایی کنکور سراسری 1402

همانطور که اشاره شد، سازمان سنجش نتایج کنکور سراسری را در دو مرحله جداگانه و در زمان‌های متفاوت اعلام می‌کند.

تمام افرادی که در هر یک از نوبت‌های کنکور سراسری 1402 (دی و تیر) شرکت کرده‌اند و نتایج اولیه خود را در زمان جواب‌ها از سایت جواب کنکور سراسری دریافت کرده‌اند .

می‌توانند پس از بررسی نمرات خام و نمرات آزمون اختصاصی خود (تراز) و ثبت انتخاب رشته خود در زمان اعلام نتایج نهایی کنکور سراسری ۱۴۰۲ به سایت این سازمان مراجعه کنند و نتایج نهایی خود را دریافت کنند.

طبق مطالب گفته شده در دفترچه ثبت نام کنکور سراسری 1402، تمام داوطلبانی که در هر یک از نوبت‌های کنکور سراسری ۱۴۰۲ شرکت کرده‌اند و پس از مشاهده نتایج اولیه خود، در صورتی که برای انتخاب رشته از دانشگاه‌های سراسری، آزاد، غیرانتفاعی و پیام نور مجاز باشند می توانند در بازه انتخاب رشته،شانس خود را برای قبولی امتحان کنند.

نحوه ی اعتراض به نتایج کنکور سراسری

سازمان سنجش یکی از نهادهای دولتی است که با دقت و بهترین شکل ممکن وظایف خود را انجام می‌دهد .

به همین دلیل، شک و تردید درباره صحت یا عدم صحت نتایج آزمون‌ها ممکن است محلی از اعتراضات باشد.

همچنین بخوانید :   بهترین ساعات مطالعه کنکوریا

با این حال، بعضی از داوطلبان پس از انتخاب رشته کنکور سراسری و در زمان اعلام نتایج، ممکن است نسبت به نتایج آزمون در کارنامه اولیه یا نهایی خود اعتراض کنند.

به همین دلیل، آنها اقدام به ثبت اعتراض می‌کنند.

خوشبختانه، اعتراض به نتایج نهایی کنکور کاملاً ممکن است .

و البته باید به یاد داشت که قوانین خاصی برای این اعتراض وجود دارد . و هر داوطلب کنکور در صورت داشتن شرایط لازم و تنها در موارد تعیین شده، می‌تواند اعتراض خود را ثبت کند.

لازم به ذکر است که اعتراض داوطلبان ممکن است موضوعات مختلفی را شامل شود. همچنین باید توجه داشت که اگر اعتراض به اعلام نتایج نهایی کنکور صورت نگیرد یا شما در رشته های انتخابی خود موفق به پذیرش نشوید،می توانید در رشته های بدون کنکور دانشگاه سراسری و یا ثبت نام تکمیل ظرفیت کنکور سراسری شرکت کنید.

نتیجه گیری

با توجه به تاریخ اعلام نتایج کنکور سراسری ۱۴۰۲ و اهمیت بسیار آن برای دانش‌آموزان، اعلام نتایج این آزمون می‌تواند منجر به بروز تنش در دانش‌آموزان شود.

بنابراین، در این مقاله به بررسی راهنمای مشاوره کنکور برای داوطلبان ورتا پرداخته شد.

راهنمایی‌های مختلفی که در مشاوره کنکور قابل ارائه است . می‌تواند به داوطلبان کمک کند تا در انتخاب رشته کنکور سراسری عملکرد مناسبی ارائه کنند .

علاوه بر این، آکادمی مشاوره ورتا یک موسسه معتبر با مدیریت سرکار خانم معصومه خانکی است . که به داوطلبان کنکور کمک می‌کند تا در آزمون سراسری موفق شوند.

با توجه به تنوع رشته‌ها و سطوح دشواری آزمون سراسری، این مشاوره بسیار حائز اهمیت است . و می‌تواند به داوطلبان کمک کند تا در آزمون موفقیت بیشتری داشته باشند.

همچنین، آکادمی مشاوره ورتا برنامه‌های آموزشی متنوعی نیز ارائه می‌دهد . که به داوطلبان کمک می‌کند ، تا مهارت‌ها و دانش خود را در موضوعات مختلف تقویت کنند.
در نهایت باید دید که سازمان سنجش کشور در چه تاریخی کارنامه ی اصلی دانش آموزان را ارائه می دهد.

و پروسه ی انتخاب رشته ی کنکور سراسری 1402 در چه تاریخی آغاز می شود.

در طی این مسیر دشوار مشاوران موسسه ی ورتا همراه شما خواهند بود . هر سوالی ک دارید در قسمت نظرات همین مقاله بنویسد تا مشاوران ما در سریع ترین زمان ممکن آن را پاسخ بدهند.