نحوه ورود به بازار کار فروشندگی و بازاریابی

نحوه ورود به بازار کار فروشندگی و بازاریابی را در این مقاله بررسی خواهیم کرد.

 

نحوه ورود به بازار کار فروشندگی و بازاریابی

 

نحوه ورود به بازار کار فروشندگی و بازاریابی

در دنیای امروز همه فروشنده ایم. هرکسی یک چیز را می فروشیم. از اطلاعات و خدمات گرفته تا محصولات فیزیکی در بازارهای متفاوت در سراسر جهان به فروش می رسند. فروش می تواند زندگی همه افراد را تحت تاثیر قرار می دهد. بسیاری از بنیان های زندگی شخصی و خانوادگی و حتی اجتماعی می تواند با ورود به این بازار نجات یابد. (نحوه ورود به بازار کار فروشندگی و بازاریابی)

در این مسیر شما مسیری سخت، طاقت فرسا و حتی فرسایشی دارید اما با نتایج و دستاوردهای شیرین. این مسیر می تواند برای شما یک سکوی پرتاب باشد. پس آن را دست کم نگیرید. می توانید برای داشتن سرمایه و استارت بیزینس خودتان این راهکار راه میانبری است.

از دیگر مسائلی که باید بدانید این است که یکی از مهم ترین بخش هایی که موجب بقای یک شرکت و مجموعه می شود بخش فروش است. این بخش با میزان فروش و استراتژی هایی که به کار می برد می تواند مجموعه را در شرایط بحرانی نجات دهد. شما در این بخش باید قوی تر ظاهر شوید. شما هم نسبت به سیستم بازاریابی و هم نسبت به توسعه محصول هوشیار و آگاه باشید. این بخش را در نظر داشته باشید که کارشناس فروش باید به بازار هدف خود مسلط باشد تا بتواند تاثیر اصلی و نهایی را بر سیستم فروش شما بگذارد.

همچنین بخوانید :  انواع سرمایه گذاری در زندگی

در ادامه به مسیر کاری شما برای ورود به بازار کاری شما می پردازیم .

 

گام های ورود به بازار کار فروش و بازاریابی 

قبل از اینکه وارد مراحل ورود به این بازار کار شویم باید بدانید که این سیستم در هر شرکت و مجموعه قدیمی و تازه کاری، شامل قسمت های گوناگونی می شود برای اینکه ساخته و تکمیل شود.  اینجا باید بدانید که یک مجموعه فروش موفق شامل بخش تحقیق و بررسی بازار، بررسی مشتری و بازار هدف، به روزرسانی استراتژی های فروش و مدیریت زیرسازهای کارشناسان تازه کار فروش می شود.

در این قسمت شما یک سرپرست کل دارید که نظارت اصلی بر عملکرد دیگر بخش ها را دارد و باید بازخوردهای سازنده راجع به محصول و خدمات را داشته باشد.

این بخش باید بدانید که شما برای ورود به هر سمتی در این مجموعه حرفه ای باید جزو تازه کاران باشید تا پله پله به مدیر فروش اصلی برسید.

گام اول باید روی اعتماد به نفس و توانایی مکالمه خود کار کرده باشید. در این گام شما باید بدانید که برای ارتباط با مخاطب باید بتوانید با آنها صحبت تاثیرگذار داشته باشید. علاوه بر این باید اعتماد به نفس ارائه کارآمد راجع به محصول یا خدمات را داشته باشید. در کنار این نکته باید احترام و صبوری قابل توجهی نسبت به ابهامات مشتری داشته باشید. فردی که با شما صحبت می کند خالی از داده ای نسبت به محصول و خدمات شماست و نیازمند آگاهی و اطلاعات شما برای این که آشنایی کامل داشته باشند.

در این مرحله بعد از اینکه مشتری شما آشنایی اولیه را داشته باشد وارد مرحله مذاکره با شما میم شود که باید در این مرحله او را به انتهای قیف فروش برید تا فروش را ثبت کنید.

همچنین بخوانید :  بهره ­وری چیست ؟

نحوه ورود به بازار کار فروشندگی و بازاریابی

گام دوم نسبت به سختی کار در فروش خود را مقاوم و سرسخت کنید. شما باید قدرت و توانایی خود را نسبت به نه شنیدن و رد شدن توسط مخاطب بالا ببرید. این یک امر طبیعی است که مشتری شما نخواهد از شما خرید کند. درست است که هدف ما در نهایت به فروش رساندن محصول یا خدمات است اما در نهایت شما باید قبول کنید که افرادی هستند که به دلایل مختلف و شخصی با توضیحات شما بازهم نخواهند با شما برای خرید همراه و هم مسیر شوند. پس این نکته را جدی بگیرید.

گام سوم این است که پس از اینکه متوجه شخصیت کاری یک فروشنده موفق و حرفه ای شدین باید سراغ داده های ذهنی شما برویم. اولین قدمم این است که شما باید شخصیت شناسی بدانید. بدون شناخت شخصیت ارتباطی افراد نمی توانید بر آنها با کلام تاثیر بگذارید. افراد با احساساتشانن خرید می کنند. باید بتوانید تم شخصیتی هرکسی را بدست آورید تا بتوانید از طریق این نقطه وارد بعد حسی او شوید. در این مرحله شما نقطه زنی دقیقی برای فروش زده اید.

گام چهارم این است که شما باید به استراتژی های جدید و قوی بازار فروش آگاهی داشته باشید. شما باید یک محقق حرفه ای باشید که منابع بین المللی را به خوبی نسبت به مارکتنیگ جهانی بشناسید. در این بخش باید از نظر توانمندی در استفاده از این استراتژی ها خود را ارتقا دهید. این عملگرایی با تسلط بر داده های استراتژی می تواند شما را بسازد.

همچنین بخوانید :  آزمون صلاحیت حرفه ای پرستاری

گام آخر هم به گام جمع بندی می رسیم این است که شما از کف کف باید شروع کنید تا به سقف آرزوهای نامحدود در فروش برسید. این را بدانید که اول از هم باید با یک کارشناس فروش معمولی شدن شروع کنید تا بتوانید تیم سازی کنید و مجموعه فروش را شکل دهید.

 سخن پایانی

در آخر بدانید که شما باید مراحل فوق را بگذرانید تا بتوانید به سرمنزل اهدافتان برسید. شما یک فروشنده قهار نمی شوید مگر اینکه خود را برای این مسیر سرسخت کرده باشید.

همچنین می توانید مقالات 6 مانع اصلی در تحول کسب و کارها و همینطور سه اصل مهم تبحر یافتن در کاری را نیز بخوانید.