انواع سرمایه گذاری در زندگی

انواع سرمایه گذاری در زندگی را در این مقاله بررسی خواهیم کرد.

 

 

انواع سرمایه گذاری در زندگی

 

انواع سرمایه گذاری در زندگی

همه ما در همه مراحل زندگی از بدو تولد تا زمان مرگ مسیر زندگی را با تصمیم گیری های زیاد می سازیم. خوب و بد و سرنوشت زندگی همه افراد با انتخاب های آنان شکل می گیرند. این تصمیمات باعث می شوند که شما در بخش های مختلف زندگیتان دستاورد داشته باشید. این دستاوردها هیچ گاه به صورت یکسان نخواهند بود. اینکه همه ما در بخش عواطف، روابط دوستانه، خانواده، زندگی مشترک، سلامتی و … در بازه های زمانی متفاوت سرمایه گذاری های زیاد یا کم انجام می دهیم. شما گاهی نمی توانید بر اساس شرایط در یک بازه به اندازه زمان های دیگر سرمایه گذاری کنید. این مرحله به تعادل سازی در زندگی بر می گردد. شما باید سطح هر بخش را به تعادل برسانید.

در ادامه به انواع سرمایه گذاری در زندگی می پردازیم که علاوه بر داشتن انتخاب ها و تصمیمات متعدد، باید به ایجاد تعادل هم تسلط پیدا کنیم. اینکه شما در مراحل اولیه ورود به بخش سرمایه گذاری اگر در مدیریت میزان و سطح آن در بخش های متفاوت به مشکل بر بخورید دیگر نمی توانید تعادل سازی را تجربه کنید و زحمات شما از بین خواهد رفت.

 

انواع سرمایه گذاری در زندگی :

  • سرمایه گذاری رابطه دوستانه
  • سرمایه گذاری سلامتی
  • سرمایه گذاری خانواده
  • سرمایه گذاری عواطف
  • سرمایه گذاری مالی
همچنین بخوانید :  بهره ­وری چیست ؟

 

 

  • سرمایه گذاری رابطه دوستانه

همه ما باید در طول حیات خود افرادی را به عنوان یک گروه دوستی و چند دوست صمیمی داشته باشیم. اینکه شما بتوانید در سخت ترین شرایط زندگی به آنها تکیه کنید. باید یک رابطه دوطرفه بسازید که قاعده آن بر مبنای محبت و فداکاری و ایثار باشد. شما یک رابطه دوستی سالم نیاز دارید تا هم مهارت های اجتماعی خود را ارتقا دهید و هم برای داشتن روابط بسیار در آینده آماده شوید.

همه ما از روابط اولیه ای که داریم نمی توانیم عالی و حرفه ای رفتار کنیم، پس شما در بطن رابطه متوجه خطاها و مشکلات درونی و ذهنی خود را کشف کنی و در راستای رفع آن برآیید.

قابل ذکر است که بدانید نباید تمام خود را فقط برای یک بخش از زندگی سرمایه گذاری کنید. زیرا تمام ابعاد زندگی شما باید به یک اندازه سرمایه جذب کند. در کنار هربخش، بخش های دیگر هم مورد توجه قرار بگیرد.

 

  • سرمایه گذاری سلامتی

این بخش از زندگی مربوط به تغذیه و سلامت جسمی و روانی شماست. در این بخش باید بدانید که شما باید مراقب تغذیه خود باشید تا بتوانید از آسیب های احتمالی به ارگان های داخلی و خارجی جسمی خود مراقبت و محافظت کنید. در این بین شما با فعالیت های فیزیکی اصولی بر اساس آناتومی بدن خود، می توانید انتظار داشته باشید تا علاوه بر ساختن یک بدن زیبا و سالم، سلامتی فیزیکی و جسمی خود را حفظ کنید.

با ورزش و فعالیت های جسمی شدید یا متوسط می توانید به اینکه جسم سالم شما با متابولیسم طبیعی داشته باشید. اینکه بتوانید در سنین پیری با بدنی سالم تر و قوی تر ادامه دهید باعث سلامت در ابعاد دیگر زندگی می شود.

همچنین بخوانید :  تفاوت رزومه و CV چیست ؟

بعد دیگر این حوزه به سلامت روانی بر می گردد. اینکه بتوانید اگر به مشکل طاقت فرسا و غیرقابل حلی از روان و اعصاب خود می رسید آن را با مشاوره گرفتن حل کنید. سعی کنید با صحبت کردن با یک روانشناس یا روانپزشک متخصص مشکلات و طرحواره خود را بیرون کشیده و با پذیرش آنها اولین گام در اصلاح آن ها را بردارید. این بخش می تواند هم روی سلامت جسم شما اثر بگذارد و بالعکس.

 

  • سرمایه گذاری خانواده

همانطور که باید روابط دوستانه سالمی بسازید، رابطه های شما با اعضای خانواده به اندازه روابط ما با دوستانمان اهمیت دارد. زیرا خانواده اولین محیطی است که شما در آن پرورش می یابید. علاوه بر این با افزایش سن خود متوجه می شوید که یکی از محیط هایی که شما دائم از آن اثر می پذیرید خانواده است. تربیت و مدل برداری های تربیتی شما از خانواده شما گرفته خواهد شد.

در هر حال بخشی از سرمایه گذاری شما در زندگی باید برای خانوادتان باشد. پس شرط برنده شدن در این محیط این است که در کنار آنها آشپزی کنید، به آنها محبت کنید، برای وقت گذاشتن و خاطره سازی با آنها باید برنامه بریزید.

 

  • سرمایه گذاری عواطف

در این بین باید بدانید که سرمایه گذاری دیگری که شما را برای زندگی شادتر آماده می کند، روابط عاطفی شماست. شما باید بتوانید از نظر اجتماعی نسبت به روابط عاطفی سرمایه گذاری کنید و مهارت های ارتباطی مناسب داشته باشید. این بخش از سرمایه گذاری در زندگی بر سلامت جسمی و روانی تاثیر دارد. علاوه بر این بر نیک بختی و سرنوشت نیک شما تاثیر دارد. پس انتخاب شریک عاطفی مناسب بسیار در سلامت روان و احساسات شما مهم است. برای این موضوع باید آموزش دیده و از تجربیات دیگران استفاده کنید تا در محیط اشتباهی سرمایه گذاری نکنید.

همچنین بخوانید :  6 مانع اصلی در تحول کسب و کارها

 

  • سرمایه گذاری مالی

این بخش از سرمایه گذاری مربوط به مدیریت سرمایه و حفظ ارزش مالی شما می شود. در این بخش باید بدانید که شما باید توانایی های خود را برای افزایش سرمایه بالا برده و علاوه بر درآمد باید ارزش درآمدی خود را بالا ببرید. اینکه بتوانید از سرمایه خود سرمایه های ماندگارتری بسازید ارزشمندی زندگی شما را نشان خواهد داد. این سرمایه گذاری مالی نه تنها برای خریدهای دیگر در حوزه های مالی، بلکه برای خوش گذرانی خرج می شود تا تفریح شما تامین شود، برای جلسات باشگاه خرج می شود تا سلامت جسمی شما حفظ شود، برای خرید کتاب خرج می شود تا آگاهی شما حفظ شود و … . پس در این بخش علاوه بر حفظ تعادل باید مدیریت آن را بیاموزید.

 

سخن پایانی ورتا

در زندگی خود باید بتوانید تا در تمامی بخش ها سرمایه گذاری هوشمندانه کنید. این مدیریت در سرمایه گذاری به شما کمک می کند تا زیست مفید و لذت بخشی داشته باشید.

همچنین مقالات بهره ­وری چیست ؟ و همینطور 6 مانع اصلی در تحول کسب و کارها را نیز می توانید بخوانید.