مدیریت زمان سر جلسه آزمون

مدیریت زمان سر جلسه آزمون

دانش آموزان برای آمادگی بیشتر خودشان برای  کنکور سعی می‌کنند که در یک الی دو سال قبل از کنکور، از آزمون های آزمایشی استفاده کنند.

در حقیقت سعی می شود که در آزمون های آزمایشی به گونه ای کار بکنند که که هر آزمون درصد پیشرفت خودشان را بیشتر و بیشتر می کند و با هر آزمون یک پله به موفقیت در کنکورشان نزدیک شوند.

یکی از مهمترین عوامل موفقیت در آزمون و همین‌طور کنکور، مدیریت زمان سر جلسه است که می تواند در نتیجه آزمون تغییر بزرگی ایجاد کند.

ما در این مقاله می خواهیم به مدیریت زمان سر جلسه آزمون بپردازیم.

 

مدیریت زمان سر جلسه آزمون

مدیریت زمان در آزمون ها یک موضوع بسیار بسیار مهم و تعیین کننده است و باید دانش آموزان برای پیدا کردن این مهارت آزمون های زیادی شرکت بکنند.

چرا که ما اگر برای مطالعه و تست زنی هم زمان زیادی بگذاریم و بتوانیم به سطح بالایی در آن برسیم باز هم در حقیقت اگر مدیریت زمان نداشته باشیم به نتیجه دلخواه نخواهیم رسید.

در واقع بسیاری از دانش آموزان بعد از آزمون ادعا می کنند که زمان حل کافی برای سوالات را نداشته اند، اما اصلا این دلیل قانع کننده ای نیست چرا که زمان کافی وجود دارد ولی دانش آموزان نمی توانند از تمام زمان آزمون به بهترین شکل ممکن استفاده کنند.

مدیریت زمان دارای بخش های متعدد و مهمی ست که هر دانش آموز باید سعی کند بیشتر به آن دقت کند، برای مثال مدیریت زمان یک لازمه مهم دارد به نام عادت های زندگی.

همچنین بخوانید :  فصل های آسان ، تست خیز و مهم هندسه کنکور

عادات زندگی در مدیریت زمان هم تاثیر گذار هستند و شما اگر خود را عادت به انجام هر کاری در زمان مشخص کنید یعنی توانسته اید مدیریت زمان را انجام دهید.

اما این مدیریت زمان یکسری تکنیک ها و نکات مهم دارد که شما با رعایت کردن آنها می توانید به خوبی در آزمون ها، در زمان مشخص تست زنی بکنید.

 

تکنیک های مدیریت زمان سر جلسه آزمون

اول اینکه باید بدانید در هر آزمون حتی کنکور، یکسری سوالات هستند که بسیار آسان هستند و سطح پایینی دارند و شما می توانید به راحتی آنها را حل کنید.

پس بهتر است اول سراغ این سوال ها بروید و سپس بعد از حل آن ها به سراغ سوالات سخت تر بروید.

گاهی در تحلیل آزمون این اتفاق رخ می دهد که دانش آموزی سوالی که بسیار راحت بوده و تسلط بر آن داشته را پاسخ نداده است، چرا که اول سراغ سوالات سخت رفته و سپس سراغ سوالات راحت تر رفته است.

در قدم بعد باید در آزمون سعی کنید طبق زمان تست ها را بزنید .

یعنی برای هر تست فقط زمان خاص خود را صرف کنید و بیش از حد زمان اضافی برای آن نگذارید.

اگر دیدید سوالی را نمی توانید حل کنید و برایتان سخت است سعی کنید آن را برای آخر آزمون بگذارید که زمان پاسخ به آن را داشته باشید.

سومین مرحله این است که از زمان های وقت اضافه کمک بگیرید.

در مدت زمان آزمون حتما بعد از حل سوالات راحت و سپس حل سوالات سخت تر قطعا اگر درست عمل کرده باشید یکسری تایم های اضافه خواهید داشت.

همچنین بخوانید :  زمان نقصانی

در این تایم می توانید جواب های سوالات مهم را دوباره چک بکنید و اگر احساس می کنید که سوالی را پاسخ داده اید ولی پاسخ اشتباه ست، می توانید برگردید و دوباره آن را حل کنید.

چهارمین مرحله مهم مدیریت زمان این است که با دقت و سرعت مناسب سوالات و گزینه ها را بررسی کنید.

بسیاری از دانش آموزان به خاطر اینکه متن سوال و گزینه هارا با دقت نمی خوانند، برای همین دوباره برمی­گردند و متن را دوباره چک می­کنند.

پس برای مدیریت بهتر زمان در آزمون ها سعی کنید حتما متن سوالات را و همینطور جواب ها را با دقت بخوانید.

پنجمین مرحله را می توان مهم ترین مرحله نام برد.

شما باید زمانی که به حل سوال می پردازید، تمام تمرکزتان روی سوال باشد تا مجبور نباشید سوال ها را بخوانید.

بسیاری از دانش آموزان به خاطر اینکه تمرکز کافی ندارند برای همین یک سوال را چند بار می خوانند و زمان زیادی را از دست می دهند.

پس در زمان حل سوال تمام تمرکزتان فقط روی حل سوالات باشد و دیگر هیچ.

الان است که اهمیت مدیریت زمان در آزمون ها را متوجه می شوید که اگر درست همه چیز طبق برنامه پیش رود، قطعا دیگر از کمبود زمان رنج نمی برید و می توانید راحت تر آزمون دهید و نتیجه بهتر بگیرید.

 

سخن پایانی ورتا

مدیریت زمان در تمامی مراحل زندگی ما تاثیر گذار است و اصولا افرادی موفق هستند که می توانند در زمان مشخص کار صحیحی را انجام دهند.

در آزمون های آزمایشی نیز مدیریت زمان بسیار تاثیرگذار است و شما باید طبق یک زمان بندی خاص در آزمون آزمایشی عمل کنید تا موفق از آزمون بیرون بیایید.

همچنین بخوانید :  نمونه سوالات نهایی ترم اول ریاضی دوازادهم

در این مقاله ما به طور کامل به موضوع مدیریت زمان پرداختیم و توانستیم برای شما به خوبی این موضوع را تعریف کنیم و از روش های آن برای شما مثال بزنیم.