آمادگی برای آزمون تیزهوشان

آمادگی برای آزمون تیزهوشان

 

مدارس تیزهوشان همواره مورد توجه دانش آموزان زیادیه!

و سالانه دانش آموزان زیادی برای گذراندن دوره دبیرستان خود به مدارس تیزهوشان می روند و سعی می کنند در دوران دبیرستان خود را در این مدارس حضور داشته باشند.

همانطور که می دانیم این مدارس دارای سطح علمی بالاتری هستند و می توانند دانش آموزان را به خوبی برای کنکور آماده کنند.

اما ورود به این مدارس لازمه اش قبولی در آزمون ورودی است، که شما باید در آن شرکت کنید و نمره قبولی را کسب کنید تا بتوانید به این مدارس راه پیدا کنید.

ما در این مقاله می خواهیم به طور تخصصی و دقیق به موضوع آزمون ورودی مدارس تیزهوشان بپردازیم.

 

آمادگی برای آزمون تیزهوشان

مدارس تیزهوشان بیشتر از مدارس دولتی و حتی خصوصی، با دانش آموزان مطالب و مباحث را کار می کنند تا دانش آموزان هر روز سطح خود را برای شرکت در کنکور بالاتر ببرند.

اما همانطور که گفتیم این مدارس برای عضوگیری دانش آموزان، آزمونی برگزار می کنند.

برای برگزاری این آزمون مدارس تیزهوشان هدف خاصی دارند.

این مدارس در حقیقت بالاترین امکانات و تجهیزات را برای مطالعه بهتر دانش آموزان فراهم می کند.

برای همین سعی می کنند دانش آموزانی را به مدرسه تیزهوشان جلب کنند، که دارای سطح هوشی بالا و با استعداد می باشند.

در حقیقت وجود این آزمون باعث می شود که هم دانش آموزان از سطح خود در دروس مطلع شوند و هم مدارس تیزهوشان این استعداد ها را به مدرسه خود دعوت کنند.

همچنین بخوانید :  زمان نقصانی

درواقع این مدارس سعی دارند که دانش آموزان سطح بالا را در مسیر خوب و درستی قرار دهند تا بتوانند با تجهیزات و امکانات خوب و همینطور آموزه های عالی و سطح بالا دانش آموز را به رشد حداکثری برسانند.

اما روند آماده شدن برای این آزمون به چه شکل است و باید برای ورود به مدارس تیز هوشان باید چیکار کرد؟

 

آمادگی برای آزمون تیزهوشان

برای شرکت در جلسه آزمون ورودی تیزهوشان باید یکسری نکات مهم را رعایت کنید تا بتوانید به این مدارس راه پیدا کنید.

برای مطالعه و آمادگی برای این امتحان باید اول این را بدانید که این امتحان سطح بالایی دارد و می توان گفت جزو سطوح بالا و سخت قرار می گیرند.

برای همین باید چند نکته را رعایت کنید.

اول اینکه باید روی دروس علوم تجربی و ریاضی سرمایه گذاری زیادی بکنید و در طول سال تحصیلی به خوبی مطالعه کنید.

همچنین از این دروس سوالات سخت و پر  چالشی طرح می شود که باید به آنها جواب صحیح دهید.

کاری که می توان کرد این است که باید در مباحث و متون کتاب درسی به مهارت و توانایی خوب برسید و روزانه این مطالب را دوره کنید.

در حقیقت باید تمام تلاش خود را در طول سال تحصیلی بکنید که در دروس سال آخر یعنی نهم به مهارت خوب برسید، به ویژه باید در دروس علوم تجربی و ریاضی سرمایه گذاری کنید.

بعد از کتاب درسی باید حتما روی کمک درسی ها سرمایه گذاری کنید و سوالات آنها را حل بکنید.

همچنین بخوانید :  پانسیون مطالعاتی دوران عید

همانطور که گفتیم این آزمون سطح بالایی دارد و سوالاتی در آن مطرح می شود که استعداد و توانایی شما را در درس ها به چالش بکشد.

پس باید حتما متن کتاب را خوب بخوانید و سوالات فراتر از متن کتاب را حل کنید تا به مرور برای این امتحان آماده شوید.

در این بین آزمون های سال قبل و نمونه سوالات تالیفی آزمون های تیزهوشان را حل کنید که بتوانند به شما در آمادگی برای آزمون تیزهوشان کمک کنند.

این نمونه سوالات و سوالات سال های قبل به شما این کمک را میکند تا با سطح آزمون آشنا شوید و بتوانید از سوالات آزمون  آگاهی لازم را داشته باشند.

برای موفقیت در این آزمون باید سعی کنید در طول دوران تحصیل خودتون به طور تدریجی روی دروس خود کار کنید و سطح خودتون رو بالاببرید.

در قبل از آزمون نیز باید نمونه ها را بسیار زیاد تحت نظر بگیرید و تست ها را یکی پس از دیگری حل کنید تا بتوانید هم مطالب را بهتر دوره کنید و هم اگر اشکالی داشته باشید و یا در موضوعی نتوانسته اید خوب آموزش ببیند آن ها را رفع بکنید و خودتان را به صد در صد آمادگی برای امتحان برسانید.

در دوران قبل از آزمون سعی کنید که یک برنامه دقیق ومنظم برای خود بریزید و طبق برنامه پیش بروید و مباحث را با دقت پیش ببرید.

 

سخن پایانی ورتا

دانش آموزان زیادی هستند که دوست دارند، در مدارس تیزهوشان تحصیل کنند و در محیطی باشند که می توانند رشد بهتر و بالاتری داشته باشند.

همچنین بخوانید :  بودجه بندی روانشناسی کنکور 1403

اما با بررسی سال های قبل در می یابیم که خیلی از رتبه برتر ها هم بوده اند که در مدارس دولتی موفق شده اند و رتبه های خوبی به کسب کرده اند.

پس مدارس تیزهوشان تنها راه موفقیت در کنکور نیست،  بلکه این مدارس می توانند شما را بهتر برای کنکور آماده کنند.

ما نیز در این مقاله به طور کامل در مورد آمادگی برای امتحانات تیزهوشان صحبت کردیم  تا شما بتوانید خودتون رو راحت تر برای این آزمون آماده کنید.