کدام مدرسه ثبت نام کنم؟

کدام مدرسه ثبت نام کنم؟

برای ورود به دبیرستان بسیاری از دانش آموزان این سوال را دارند که کدام مدرسه ثبت نام کنند که بتوانند مباحث آموزشی را بهتر یاد بگیرند.

کسی که هدف اصلی اش موفقیت در کنکور است بهتر است در همان شروع پایه ی دهم به دنبال مدرسه ای باشند که سطح بالایی در آموزش داشته باشد و بتوانند در آن رشد بالایی به دست آورند.

کدام مدرسه ثبت نام کنم؟

تمامی مدارسی که وجود دارند و زیر نظر سازمان آموزش و پرورش در حال فعالیت هستند هدف یکسانی دارند، آن هم موفقیت دانش آموزان در دروس مربوطه است.

ولی یکسری از مدارس آپشن هایی دارند که متفاوت است و با آنها می توانند به دانش آموزان خودشان بهتر و با بهره وری بالاتر آموزش دهند.

ما قرار است تمامی مدارس را با هم مقایسه کنیم و کاری کنیم که انتخاب برای شما راحت تر باشد.

اول از مدارس هیات امنایی شروع  می کنیم.

این مدارس توسط جمعی از افراد که سابقه ی بالایی در آموزش داشته اند اداره می شود و به نوعی یک مدرسه دولتی ست.

این مدارس توسط ناحیه های محل سکونتتون، دانش آموزان می پذیرند.

مدارس هیات امنایی وجه خاصی از شما برای ثبت نام نمی گیرند و به نوعی شما می توانید در مدرسه ای از محل زندگی تان به رایگان تحصیل کنید.

این مدارس اساتید با تجربه ای دارند و سعی شده در آن از معلم هایی استفاده شود که دارای سابقه بالایی باشند و کمک کننده دانش آموز در مسیر کنکور هستند.

همچنین بخوانید :  روش تست زنی فلسفه و منطق

 

مدارس بعدی مدارس غیرانتفاعی هستند.

این نوع مدارس همانگونه که از اسمشان معلوم است دولتی نیستند و به طور غیر دولتی فعالیت می کنند.

ثبت نام در این نوع مدارس برای هر دانش آموزی در هر منطقه ای آزاد است و همه می توانند در آنها به خوبی درس بخوانند.

این نوع مدارس تشریفات زیادی برای دانش آموزان در مدرسه برگزار می کنند و باعث می شوند دانش آموزان در مدرسه از امکانات بالایی برخوردار باشند.

این مدارس سعی می کنند که کلاس های فوق برنامه خوبی توسط اساتید مجرب برای دانش آموزان برگزار کنند و سطح بالایی برای دانش آموزان خود در کنکور رقم بزنند.

این نوع مدارس هزینه هایی را از دانش آموزان می گیرند و طبق آن تلاش می کنند محیط های خوبی را برای تحصیل بهتر دانش آموزان بسازند.

 

یکی دیگر از انواع مدارس، مدارس نمونه دولتی هستند.

این نوع مدارس هم دولتی هستند ولی از مدارس دولتی دیگر کمی متفاوت تر عمل می کنند و اگر کسی بخواهد در این مدارس تحصیل کند باید در امتحان ورودی این مدارس نمره قبولی بیاورد.

این مدارس سطح بالایی دارند و دانش آموزان می توانند بهتر آماده شوند.

این مدارس نیز مثل مابقی مدارس دولتی دارای کادر مشخصی هستند و سعی کرده اند از معلمین دارای تجربه بالا در این مدارس استفاده کنند که دانش آموزان بتوانند بهتر در این مدارس تحصیل کنند.

 

یکی دیگر از مدارس معروف برای متوسطه دوم مدارس تیزهوشان هستند.

مدارس تیزهوشان یکی دیگر از آن مدارسی ست که در میان دانش آموزان معروفیت بالایی دارد و خیلی از دانش آموزان تلاش می کنند متوسط دوم خودشان را در این مدارس بگذرانند.

همچنین بخوانید :  روش های کنترل استرس

برای ورود به این مدارس محله ای که زندگی می کنید مهم نیست ولی باید در آزمون ورودی این مدرسه نمره قبولی را بیاورید تا بتوانید در این مدرسه ثبت نام کنید.

این مدارس به طور معمول سخت گیرانه تر از مدارس دولتی و نمونه دولتی هستند و روی دانش آموزان خود سرمایه گذاری های ویژه ای می کنند.

معمولا طبق بررسی های انجام شده اغلب دانش آموزان تیزهوشانی در کنکور رتبه های بهتری می توانند بگیرند و همین یعنی این نوع مدارس توانسته در سطح کنکور با دانش آموزان کار کنند.

 

سخن پایانی ورتا 

همانطور که گفتیم یک دانش آموز زمانی می تواند در کنکور موفق باشد که بتواند در انتخاب مدرسه هم خوب عمل کند و مدرسه ای برود که بتوانند سطح آن را افزایش دهند.

برای همین انتخاب شما مهم است و باید بهترین انتخاب را در مدارس داشته باشید.

ما نیز این مقاله را برای شما طرح کردیم و تلاش کردیم کاری کنیم که شما در مسیر انتخاب مدرسه با استفاده از منبع ما بتوانید بهترین انتخاب را انجام بدید.