چگونه امتحان نهایی بیست بشیم؟

چگونه امتحان نهایی بیست بشیم؟

همه ما در سه سال دبیرستان برای موفقیت در کنکور تلاش می کنیم و سعی می کنیم که به بهترین شکل اون رو سپری کنیم و با یک رتبه خوب مسیر کنکور رو تموم کنیم.
اما موفقیت در کنکور دارای پارامتر ها و موارد زیادی ست که باید حتما به اون توجه ویژه ای داشته باشید.
یکی از پارامترها امتحانات نهایی ست که در کنکور سال آینده قرار است حدود ۴۰ درصد تاثیر گذار باشد، البته فعلا امتحانات نهایی سال دوزادهم دارای تأثیر است.
ما در این مقاله می خواهیم به طور کامل در مورد این صحبت کنیم که چگونه می شود در امتحانات نهایی نمره بیست گرفت.

چگونه امتحان نهایی بیست بشم؟
امتحانات نهایی همیشه مهم بوده و مهم خواهد بود و دانش آموزان در مقطعی باید بسیار زیاد حواسشان به نمرات این امتحان باشد و برای آن برنامه ریزی درستی انجام دهند.
امتحانات نهایی به نوعی امتحانی ست که دانش آموزان زحمات خود را در یکسال درسی که خوانده اند می سنجد و سپس به سال بعد می روند.
اما این امتحانات از آنجایی بسیار زیاد مورد اهمیت قرار گرفت که چند سالی ست در کنکور نیز تاثیر داده می شود ولی در امسال فقط قرار است امتحانات نهایی سال دوزادهم در کنکور تاثیر داده شود.
البته طبق خبر های ضد و نقیض ممکن است سال های دهم و یازدهم هم امتحانات نهایی شأن در کنکور تاثیر داده شود و به همین خاطر ما باید در هر سالی که هستیم توجه زیادی به این موضوع داشته باشیم.
اما گرفتن نمره کامل در امتحانات نهایی لازمه های زیادی دارد و ما باید به همه آنها توجه کامل کنیم تا بتوانیم موفق شویم.
از اینجا به بعد چند تا از موارد و الزامات مهم گرفتن نمره کامل در امتحانات نهایی را بازگو خواهیم کرد.
مورد اول: برای موفقیت در امتحانات نهایی بهترین منبع کتاب است.
حتما اگر تا به حال به امتحانات نهایی سال های گذشته دقت کرده باشید متوجه خواهید شد که این سوالات امتحاناتی به شدت وابسته به کتاب است و شما برای موفقیت در امتحانات نهایی باید منبع مهمی مثل کتاب را حتما زیر نظر بگیرید.
در کتاب سوالاتی بعد از اتمام هر درس هست که به شدت این سوالات قابلیت امتحانی شدن دارد و بسیار بسیار مهم است، پس حتما باید در آن ها نیز به مهارت برسید.
مورد دوم: جزوه معلم رو فراموش نکن
برای موفقیت در امتحانات نهایی باید حتما از جزوه معلم هم استفاده کنید و با بهره گیری از آنها به سر جلسه امتحان بروید.
در جزوه معلم یکسری نکات بسیار مهم گفته می شود که این نکات تکمیل کننده مطالب کتاب هستند و برای بالابردن سطح خودتان برای امتحانات بسیار می تواند تاثیر گذار باشد.
همچنین معلم در جزوه ی شما سوالاتی را حل می کند که در سال های گذشته در امتحانات نهایی استفاده شده و این یعنی آشنا شدن شما با این سوالات می تواند در گرفتن نمره بیست به شما کمک کند.
مورد سوم: از امتحانات نهایی سال های قبل حتما استفاده کنید.
برای موفقیت در امتحانات نهایی باید شما با شیوه طرح سوالات امتحانی آشنا شوید و این یعنی شما می توانید بعد از حل سوالات سال قبل بهتر با سطح سوالات آشنا بشید و طبق آن مطالعه کنید.
از طرفی دیگر تجربه نشان داده که چندین سوال هر امتحان در هر سال شباهت زیادی به سال قبل دارد و این یعنی شما با حل سوالات سال قبل به بهترین شکل یک نمونه خوب حل کرده اید و آمادگی بالاتری دارید.
مورد چهارم : در طول سال اشکالات خودتون رو در کتاب پیدا کنید و قبل از امتحان آنها را حتما بخوانید و دوره کنید.
شما قطعا در طول سال تحصیلی و امتحاناتی که داده اید یکسری اشکالات و اشتباهاتی داشته اید.
برای آماده شدن بهتر برای امتحانات نهایی بهتر است حتما در دوران آماده شدن برای امتحانات این اشکالات را با خود دوره کنید و سعی کنید آنها را رفع کنید تا بدون داشتن هیچ اشکالی در مباحث وارد جلسه امتحانی شوید.
رفع اشکال هم در تست زنی ها و هم در سوالات تشریحی وجود دارد و به شما برای ارتقا سطح کمک زیادی می کند.
مورد پنجم: یک برنامه منظم و کامل داشته باشید.
خیلی از دانش آموزان از آنجایی که تمرکز و وقت زیادی را برای تست زنی می گذارند دیگر برای بالابردن سطح خودشان در سوالات تشریحی وقتی نمی گذارند.
این کار اشتباه است و شما باید برای آمادگی بیشتر حتی در سوالات تشریحی هم وقت خوبی بگذارید و طبق یک برنامه مدون و کامل هم به تست زنی های خودتون برسید و هم به حل سوالات تشریحی.

همچنین بخوانید :  انواع دانشگاه ها در ایران

سخن پایانی ورتا
موفقیت و گرفتن نمره بیست در امتحانات نهایی بسیار مهم است، چه بسا در سال دوازدهم نیز مهم تر است و باید حتما برای آن تمرکز بالایی بگذارید.
اما یکسری تکنیک ها و موارد مهم هستند که شما باید در طول سال آنها را رعایت کنید که در امتحانات نهایی هم موفق بشید.
ما در این مقاله به طور کامل این موارد رو با هم بررسی کردیم و دیگه با انجام این راهکار ها خیال شما از این مبحث راحت می شود.