نباید های مدیران تازه کار

نباید های مدیران تازه کار را در این مقاله بررسی می کنیم .

نباید های مدیران تازه کار

نباید های مدیران تازه کار

شما به عنوان یک مدیر و حتی یک رهبر تمامی مهارت های مدیریت و ساماندهی افراد سیستم و سازمان خود را ندارید. این کاملا امری طبیعی است زیرا در شروع هرکاری شما دانش و مهارت ها را در اثر  تجربه اولیه بدست خواهید آورد. این پروسه بسیار زمان بر است. صبور بودن و حفظ آرامش در حین یادگیری از الزامات است. برای آسان تر شدن این پروسه می توانید از تجربیات دیگران استفاده کنید. از کتاب ها و دوره هایی استفاده کنید مهارت های مورد نیاز شما را در حوزه کاریتان را ارتقا خواهد داد. در ادامه این مقاله چهار کاری که مدیران تازه کار نباید انجام دهند را بررسی و برای جایگزین آنها راهکار ارائه می دهیم.

 

  • نباید های مدیران تازه کار

 

این در شخصیت یک مدیر است که افرادی باهوش تر از خودشان را استخدام کنند. اما فراموش نکنید یک مدیر همه فن حریف نخواهد بود.

شما می توانید همه مهارت ها را یاد بگیرید اما نمی توانید در همه مهارت ها متخصص شده و برای انجام کارها وقت بگذارید. باید افراد باهوشی که در کار خود فردی متخصص و حرفه ای هستند را استخدام کنید. شما باید راهنمای آنها به سمت هدف مشترک سیستم باشید. تک تک مهارت ها اگر در سطح مبتدی و غیرحرفه ای باشند، می توانند برای سیستم شما پرریسک باشند. پس از افراد خلاق و باتجربه اسفاده کنید.

همچنین بخوانید :  انواع سرمایه گذاری در زندگی

خود را با افرادی ماهرتر از خودتان در زمینه های مختلف احاطه کنید. نگران این نباشید که کسی قرار است جای شما را بگیرد. این نگرانی را به عنوان سوخت استفاده کرده تا چند سطح پیشرفت کنید. این حالت به شما کمک می کند تا در نقش و جایگاه مهم تر و بهتری قرار بگیرید.

 

  • شما از عهده همه کارها برنمی آیید (نباید های مدیران تازه کار)

اگر تمایل دارید به مدیر ذره بینی تبدیل شوید، داوطلب شوید تا همه کارها را انجام دهید. این غلط ترین تصمیم شما به عنوان یک مدیر است که مسئولیت همه کارها را به عهده بگیرید. دخالت شما در کارها و وارد کردن نظرات شخصی باعث می شود تا هم روند پیش روی کارها دچار اختلال شود و هم نیروی خوب خود را از دست دهید. مهم ترین آسیبی که به شما وارد می شود، فرسودگی شغلی است. از واگذار کردن کارها هراس نداشته باشید. هدف مشترک و نهایی را به تیم خود توضیح دهید. نتیجه مطلوب را از آنها بخواهید. اما راه رسیدن به آن را به آنها توضیح ندهید. مسیر را به عهده خودشان بسپارید. پیگیر منابع موردنیاز  آنها باشید. اطمینان حاصل کنید که حمایت کافی را برای موفق شدن دارند.

 

  • سبک مدیریتی خود را به افراد تحمیل نکنید

هر مدیر و رهبر سبک خاص خود را برای مدیریت دارد. اما نباید انتظار داشته باشید همه افراد در محیط کار شما با سبک مدیریت و کاری شما کنار بیایند. شما به عنوان رهبر یک الگو هستید. همه کارکنان رفتار و عملکرد شما را نظاره می کنند. پس بهتر است به جای اصرار روی سبک مدیریتی خود از همه افراد بپرسید که چه ارزش های اخلاقی و الویت هایی دارند. اینکه آنها ترجیح می دهند چه رفتار و عملکردی را ببینند، مهم است.

همچنین بخوانید :  تفاوت رزومه و CV چیست ؟

سبک ارتباطی کارمندان خود را بشناسید. اعضای تیم شما باید از نظر سطح انرژی و روحیه کار در بهترین حالت خود باشند. این موضوع باعث بهره وری بیشتر و کارکرد قوی تر آنها در محیط کار می شود. بااین تغییر به ظاهر کوچک هم کار آنها و هم کار شما در ارتباطات کاری راحت تر خواهد شد.

 

  • از دادن بازخورد منفی نترسید(نباید های مدیران تازه کار)

اگر به عنوان یک مدیر تازه کار از دادن امتیازات منفی به کارمندان می ترسید، باید بدانید فرصت پیشرفت را از آنها خواهید گرفت. اینکه نگران هستید برداشت غلطی از بازخورد منفی شما در ذهن افراد شکل بگیرد؛ نباید شما را به اجتناب وارد کند. شما با دادن بازخورد منفی نه تنها به آنها آسیب نمی رسانید بلکه به آنها در رشد و ارتقا در مهارت و تخصص در حوزه کاری کمک خواهید کرد.

هدف شما از بازخورد، آسیب رساندن نیست. بازخوردها چه مثبت و چه منفی اطلاعاتی ارزشمند هستند که به افراد کمک می کنند تا مسیر درستی را برای رشد خود پیدا کنند. از قاعده تشویق قبل از بازخورد منفی استفاده کنید ولی انتقاد نکنید. برای بهبود کارها پیشنهاداتی خلاقانه ارائه دهید اما در قالب بازخورد منفی. این کار کمک خواهد کرد تا هم مشکلات حل شوند و هم ارتباط سازی غلط شکل نگیرد.

 

  • راهکارهایی برای موثر تر بودن یک مدیر :

 

  • سوال بپرسید، شنونده باشید، همدلی کنید.
  • همکاری کنید و تاثیرگذار باشید.
  • فرهنگ سازمانی را شکل دهید.
  • کارمندان را به سوی هدف مشترک نهایی همسو کنید.
  • از ایده های کارکنان استقبال کنید.
  • به بازخوردها و نظرات آنها گوش دهید.
  • از اعتماد به آنها نترسید.
  • به وضعیت محیط کار رسیدگی کنید.
  • نسبت به مشکلات کارمندان بی توجه نباشید.
همچنین بخوانید :  انواع کارمند در سازمان ها

شما همچنین می توانید مقاله خودبازتابی (self-reflection)  و اهمیت آن را مطالعه کنید .