عملگرایی در سال کنکور

عملگرایی در سال کنکور

 

در مسیر کنکور عوامل بسیار زیادی تاثیرگذار و مهم هستند که باید یک دانش آموز به یکایک آنها توجه بالایی داشته باشد تا بتواند به موفقیت دست پیدا بکند.

یکی از عواملی که برای موفقیت در کنکور و رسیدن به رتبه دلخواه دانش آموز بسیار مهم است، عملگرایی است.

در واقع روانشناسان بر این معتقدند که هیچ چیز به هدف نمی‌رسد مگر اینکه با عملگرایی بتوانید به آن دست پیدا کند.

اما این عملگرایی در سال کنکور می‌تواند عملکرد دانش آموزان را به طور کامل زیاد کند و کاری بکند که دانش آموزان بیشتر در بطن انجام کارها باشند.

ما امروز در این مقاله می‌خواهیم به طور کامل در مورد عملگرایی صحبت کنیم و به طور کامل این موضوع را برای شما شرح دهیم پس حتماً تا آخر این مقاله با ما همراه باشید تا بتوانید از فواید عملگرایی بهترین استفاده‌ها را بکنید.

 

عملگرایی در سال کنکور

اگر بخواهم بسیار صریح و ساده به شما عملگرایی را توضیح بدهیم، باید بگوییم که عملگرایی یعنی شما فقط با  هدف گذاری و همینطور برنامه‌ریزی نمی‌توانید به خواسته‌های خود برسید و همه چیز در رویاهای شما زیباست اما تا حالا از خود پرسیده‌اید که چقدر از رویاهایتان را عملی می‌کنید.

خیلی از دانش آموزان صرفاً در ذهن خود رتبه‌های خیلی خوبی برای خود در نظر می‌گیرند و دوست دارند به آنها دست پیدا بکنند اما آنها هیچ تلاشی نمی‌کنند و صرفاً فکر می‌کنند که با رویا پردازی و هدف گذاری و یا شاید برنامه‌ریزی می‌توانند به هدفشان دست پیدا بکنند.

اما در حقیقت این باور تماماً اشتباه است و یک دانش آموز زمانی می‌تواند به موفقیت برسد که رتبه خوبی به دست آورد تا تمامی برنامه‌ها و کارهایی که باید انجام بدهد را با نظم عملی کند و در واقع عملگرا باشد.

همچنین بخوانید :  روش های تست زنی

شما باید این را بدانید که همیشه رویاها و هدف‌ها زیبا هستند و همیشه شما می‌توانید رویاهای زیادی را در ذهن خود جای دهید اما موضوع اصلی اینجاست که بدون عملگرایی هیچ کدام از رویاهای شما جامه عمل به خود نمی‌پوشانند و هیچ موقع حقیقی نمی‌شوند و یک دانش آموز حتماً می‌بایست در سال کنکور عملگرا باشد.

در معنای ساده عملگرایی یعنی پیاده سازی و انجام کارهایی که به آنها فکر کرده‌ایم و باید آنها را منظم انجام دهیم.

در حقیقت شما در عملگرایی باید اهداف خود را در پله اول مشخص بکنید سپس برای رسیدن به آن برنامه‌ریزی بکنید و دیگر به اهداف فکر نکنید و فقط تمرکز خود را بر روی عملگرایی قرار دهید.

شما در زمانی که باید به برنامه‌هایتان یک به یک عمل بکنید، دیگر به هیچ عنوان نباید به اهداف و رویاهای خود فکر بکنید و تمام حواس خود را باید برای عملی کردن هر کدام از برنامه‌ها بگذارید تا بتوانید به نتایج دلخواهتان دست پیدا بکنید.

در اینجا نکته‌ای که در عملگرایی به شدت مهم است و شما حتماً باید آن را بدانید تعهد به انجام یک برنامه است.

این موضوع را قطعاً می‌دانید که برنامه‌ریزی تحصیلی در سال کنکور یکی از ارکان بسیار مهم موفقیت در کنکور است اما موفقیت در کنکور فقط با برنامه‌ریزی انجام نمی‌شود و شما زمانی می‌توانید به موفقیت برسید که به هر یک از برنامه‌های خود تعهد داشته باشید و متعهد شوید که آنها را با نظم انجام دهید، این گونه است که شما می‌توانید دانش آموزی عملگرا باشید و یک به یک به اهداف خودتان دست پیدا کنید.

همچنین بخوانید :  روش مرور درس شیمی

یکی دیگر از موضوعات مهم در عملگرایی این است که شما باید هر کدام از نقطه گذاری‌های اهدافی که انجام می‌دهید خودتان را تشویق و به خود امتیاز دهید.

قطعاً زمانی که شما هدف اصلی خود را بر موفقیت در کنکور قرار می‌دهید هدف‌های کوچکی را به صورت نقطه گذاری در اهداف خود می‌گذارید که باید به هر کدام از آن اهداف کوچک دست پیدا بکنید که در دراز مدت بتوانید به هدف اصلی و نهایی خودتان برسید.

شما زمان‌هایی که در مسیر کنکور به موفقیت‌های کوچک می رسید باید حتماً خودتان را تشویق کنید و به خود روحیه بدهید تا بتوانید بهتر برنامه‌های بعدی را انجام دهید و اعتماد به نفس بالاتری داشته باشید.

این کار باعث می‌شود شما در کنکور موفق‌تر ظاهر شوید و بدانید که در مسیر درستی قرار دارید توانسته‌اید به نقاط خوبی از این مسیر دست پیدا کنید.

پس حتما این نکته را رعایت کنید و کاری بکنید که در حین عملگرایی در سال کنکور انرژی و روحیه بالایی نیز داشته باشید.

همچنین در عملگرایی نباید ترس داشته باشید و نباید برای ادامه روند مسیر خود از مانع و یا شکستی بترسید، فقط متمرکز هر کدام از برنامه‌هایتان را انجام دهید.

در واقع شما اگر بخواهید به موفقیت‌های بزرگی برسید برای مثال رسیدن به رتبه‌های برتر در کنکور سراسری، شما دیگر نباید در مسیر این هدف بزرگ از مانعی بترسید و فقط باید روی انجام کارهای خودتان تمرکز کنید و یک به یک آنها را انجام دهید.

در این مسیر شاید شکست و یا مانعی برای شما پیش بیاید و این یک امر طبیعی است اما یک فرد عملگرا فقط به این فکر می‌کند که باید به هدفش برسد و نباید چیزی در این مسیر آن را از رسیدن به هدفش دور بکند.

همچنین بخوانید :  روش مرور فلسفه و منطق

پس عملگرایی نیازمند نترسیدن از شکست و موانع نیز هست و شما اگر بخواهید در مسیر کنکور عملگرایی خوبی داشته باشید باید کاری بکنید که حتی شکست ها نیز نتوانند شما را از مسیر کنکور دور بکنند.

حتماً در سال کنکور می‌توانید با عملگرایی به موفقیت‌های خود برسید پس برای داشتن مهارت عملگرایی هم تلاش کنید تا بتوانید متمرکزتر و با بهره‌وری بالاتر خودتان را به اهداف تحصیلی برسید.

 

سخن پایانی ورتا

ما در سایت ورتا سعی کرده‌ایم که تمامی مهارت‌هایی که به شما کمک می‌کنند تا در کنکور موفق شوید را برای شما یک به یک توضیح دهیم و کاری بکنیم که با خواندن مقالات این سایت دیگر مشکل و مانعی برای شما در مسیر کنکور پیش نیاید.

اما یکی از عواملی که شاید موجب شکست شما در کنکور و نرسیدن به هدف تحصیلی‌تان باشد قطعاً عدم عملگرایی است که باید برای حل این موضوع تلاش کنید.

ما نیز در این سایت به طور کامل این موضوع را برای شما شرح دادیم تا شما بتوانید با استفاده از محتوای این مقاله به فردی عملگرا در مسیر کنکور برسید.