شروع تست زنی از پایه دهم

شروع تست زنی از پایه دهم

 

اگر شما هم می‌خواهید مثل خیلی از دانش آموزهای دیگر به رتبه‌های خوب و نتایج بسیار عالی در کنکور سراسری برسید باید از سال دهم شروع به تست زنی بکنید.

این یکی از اصل‌های مهمی است که بسیاری از مشاورین کنکور بر آن واقف هستند و آن را یکی از روش‌های موفقیت در کنکور می‌دانند، شروع تست زنی از پایه دهم می باشد.

در واقع شما اگر از سال دهم تست زنی را شروع بکنید، هم مهارت تست زنی خود را بالا برده‌اید و هم به خوبی تمام مطالب را در سطح کنکور یاد گرفته‌اید و می‌توانید با آنها به خوبی ارتباط برقرار کنید.

همچنین اگر تست زنی را از سال دهم شروع بکنید، پایه دهم را به خوبی سپری می‌کنید و اگر مطالبی در پایه یازدهم و دوازدهم با مطالب سال دهم ترکیب شوند شما می‌توانید آنها را به صورت کامل یاد بگیرید و همینطور به طور ترکیبی آنها را تست زنی بکنید.

پس شروع تست زنی از سال دهم بسیار مهم است که شما باید به آن توجه زیادی بکنید و ما قرار است در این مقاله به طور کامل در مورد این موضوع با شما صحبت بکنیم و تمامی نکاتی که شما برای این کار لازم دارید را برای  شما بازگو کنیم پس حتماً تا آخر این مقاله با ما همراه باشید.

 

شروع تست زنی از پایه دهم

همانطور که می‌دانید حدود ۶۰ درصد از سوالات کنکور مخصوص پایه دهم و یازدهم است و ۴۰ درصد مابقی مخصوص پایه دوازدهم اما نکته‌ای که اینجاست بسیاری از سوالات مربوط به پایه دهم به صورت ترکیبی با پایه‌های دیگر در کنکور طرح می‌شوند بنابراین مطالب سال دهم را به خوبی یاد بگیرید.

همچنین بخوانید :  برنامه ریزی برای کنکور تجربی

اما یادگیری فقط مطالعه و بودن سر کلاس درس نیست بلکه درصد زیادی از یادگیری مربوط به تست زنی است و شما زمانی می‌توانید پایه دهم را به خوبی و به طور کامل یاد بگیرید که تست‌های زیادی نیز از آن حل کرده باشید و در آن به مهارت بالا برسید.

همچنین در دروس زیست و فیزیک دهم مطالب کنکوری بسیار زیادی هست که می‌توانند به احتمال خیلی زیاد در کنکور شما نیز طرح شوند، همینطور که در کنکورهای سال‌های قبل نیز طرح شده است.

در واقع اگر شما در سال دهم شروع به تست زنی مباحث مختلف نکنید در سال‌های بعد این مباحث فشرده‌تر و سنگین‌تر خواهد شد و شما کار سخت‌تری برای یادگیری کامل مباحث دیگر و همچنین مباحث سال دهم دارید.

پس در سال دهم کاری که می‌توانید بکنید این است که با نظم پیش بروید و تمامی مباحث را بعد از مطالعه کامل شروع به تست زنی بکنید و با این کار سعی بکنید هر مبحثی را جمع‌بندی کنید و آموزش کامل ببینید.

اگر این کارو به نظم انجام دهید دیگر خیالتون از این بابت راحت می‌شود و هم مباحث دهم را یاد گرفته‌اید و هم می توانید از این مباحث در سال بعد استفاده کنید و مباحث ترکیبی را به صورت کامل فرا بگیرید.

اما در اینجا دو نکته مهم است که باید حتما از آن ها استفاده کنید تا بتوانید در تست زنی دروس دهم خوب عمل کنید.

این نکات را یک به یک یاد بگیرید و به کار ببندید.

 

  1. نکته اول:استفاده از تست های آموزشی
همچنین بخوانید :  روش مطالعه زبان انگلیسی

در تست زنی پایه دهم سعی بکنید بیشتر از تست‌های آموزشی یا مفهومی استفاده بکنید که به آموزش کامل مطالب نیز کمک کند و همینطور بتوانید مباحث سال دهم را با تمام ریز نکات آموزش ببینید.

استفاده از تست های آموزشی می تواند مکمل خوبی برای درسنامه های کتاب و آموزش شما باشند.

همانطور که می دانید ما آموزش مقطعی و پله به پله ای خواهیم داشت و شما باید این روند را درست پیش ببرید.

اول اینکه در کلاس درس به خوبی دقت کنید و سعی کنید که مباحث را بهتر آموزش ببینید و نکات را یاد بگیرید.

دوم اینکه برای یادگیری کاملتر و با سطح بالاتر می توانید از درسنامه های کتاب های کمک درسی استفاده کنید که به وسیله ی آن بتوانید مباحث کنکوری که فراتر از آموزش های کتاب هست را آموزش ببینید.

سوم اینکه از تست های آموزشی استفاده کنید و به  وسیله ی تست های آموزشی نکاتی که از عمق مطالب کتاب آمده هم یاد بگیرید.

پس حتما در تست زنی در پایه دهم این سه مرحله را پیش ببرید تا هم آموزش کامل تر و هم روند بهتری را پیش بگیرید.

 

  1. نکته دوم: استفاده از آزمون های آزمایشی

نکته دیگری که  باید به آن توجه زیادی نیز بکنید، مبحث آزمون های آزمایشی ست.

آزمون‌های آزمایشی در واقع می‌توانند به شما کمک زیادی در تست‌های زماندار و آموزش کامل مباحث بکنند.

همچنین آزمون‌های آزمایشی نمونه‌های بسیار خوبی از سوالات کنکور سال‌های قبل استفاده می‌کنند و همین مورد می‌تواند شما را با سطح کنکور بیشتر آشنا کند و شما بتوانید از همون سال دهم نمونه‌های خوبی از سوالات کنکور را حل بکنید و سطح خود را به سطح کنکور نزدیک تر بکنید.

همچنین بخوانید :  علت های فراموشی در جلسه آزمون

پس حتماً اگر دانش آموز دهم هستید می‌خواهید در کنکور رتبه دلخواهتان را به دست آورید از همین امسال شروع به تست زنی بکنید و خودتان را برای کنکور از همین امسال آماده کنید.

همانطور که گفتیم اگر موفق به انجام این کار نشوید؛ در سال‌های بعدی مطالب فشرده‌تر و سخت‌تر خواهد شد و شما سخت‌تر می‌توانید مباحث سال دهم را آموزش و جمع‌بندی کنید.

پس این موضوع را جدی بگیرید و از همان سال دهم تست زنی را به خوبی پیش ببرید.

 

سخن پایانی ورتا

سال دهم یکی از سال‌های بسیار مهم در سه سال دبیرستان است که در کنکور نیز تعداد تست‌های قابل توجهی را دارد.

سال دهم اگر همراه با تست زنی و مطالعه مفهومی پیش بروید، می توانید مطالب سال یازدهم و دوازدهم را بهتر یاد بگیرید و همینطور اگر مطلبی به صورت ترکیبی باشد نیز شما راحت می توانید از پس آن بر بیایید.

از آنجایی که این سال بسیار سال مهمی است و تست زنی در آن باید با نظم انجام شود ما این مقاله را برای شما نوشتیم تا با استفاده از نکاتی که در آن ذکر کردیم شما بتوانید راحت‌تر این کار را انجام دهید و از سال دهم مسیر کنکور خود را شروع بکنید.