علل شکست کنکوریا

علل شکست کنکوریا

کنکور یک آزمون بزرگ سراسری است که سالانه تعداد افراد زیادی در آن شرکت می کنند و میزان مهارت خودشون رو می سنجند.

در این آزمون بزرگ هر دانش آموزی که توانسته باشد، به خوبی و روی اصول پیش رفته باشد، قطعا می‌تونه نتیجه زحماتش رو ببینه و به رتبه دلخواهش برسه.

اما از دید دیگر، اگر بخواهیم نگاه کنیم کسانی هم که به طور جدی برای کنکور مطالعه نکرده بودند و برای آن سرمایه‌گذاری زیادی نکرده بودند؛ قطعا نمی توانند به جایگاه دلخواهشان برسند.

ما در این مقاله می خواهیم به طور کامل در مورد عوامل شکست کنکوریا صحبت کنیم و کاری کنیم شما با خوندن این مقاله به راحتی از این کارهای اشتباه دوری کنید.

 

علل شکست کنکوریا

شکست در ماراتن کنکور به عوامل مختلفی بستگی دارد و باید حتما یک دانش آموز به خوبی بداند که چه کاری درست و چه کاری اشتباه است تا با جلوگیری از رخ دادن آن، از شکست دور شوید.

در حقیقت خیلی از دانش آموزان مرتکب این اشتباه می شوند که فقط و فقط تمرکزشان را روی مطالعه زیاد می گذارند با اینکه حتما باید در مورد عوامل شکست هم بدانند و کاری بکنند که در زمان های مختلف از مسیرشان، جلوی شکست را بگیرند.

اصلی ترین عوامل شکست در کنکور چهار مورد هستند که آنها را یک به یک نام می بریم و توضیحات کاملی به شما درباره هرکدام ارائه می دهیم.

  1. عامل اول : نداشتن مشاور تحصیلی

ما در مورد مشاور تحصیلی همیشه حرف زده ایم و توضیحات کاملی به شما داده ایم.

مشاوران تحصیلی در اصل افرادی هستند که خود توانسته اند در کنکور رتبه بالایی کسب کنند و دارای تجربه بسیار خوبی هستند که انتقال این تجربیات به شما می تواند به شدت تاثیر گذار باشد.

همچنین بخوانید :  روش مرور فلسفه و منطق

در واقع مشاور با کمک به شما در برنامه ریزی ها می تواند کمک کننده باشد و برای شما برنامه ای تنظیم کند که بتوانید از آن به خوبی استفاده کنید و پیشرفت خود را رقم بزنید .

در نقطه دوم مشاوران می توانند در انگیزه دادن به شما و انتقال انرژی به شدت تاثیر گذار باشند.

همه ما می دانیم که کنکور یک مسیر بلند مدت دارد و شاید ما در طول این مسیر جاهایی دلسرد و نا امید شویم و در این نقاط از مسیر مشاوران می توانند با صحبت با ما، انرژی خوبی به ما بدهند.

  1. عامل دوم: عدم برنامه ریزی درست

به جرعت می توان گفت برنامه­ریزی وجه تفاوت میان شخصی است که در کنکور موفق شده و شخصی است که شکست خورده است.

این یعنی کسی که برنامه داشته باشد و طبق برنامه و با نظم پیش برود قطعا موفق خواهد شد و در عین حال کسی که برنامه درست و کامل نداشته باشد قطعا یکی از بازماندگان و شکست خورده های کنکور خواهد شد.

از طرفی فقط برنامه داشتن مهم نیست، بلکه برنامه ریزی درست و اصولی معیار اصلی است و کسی که می خواهد با برنامه پیش برود باید حتما یک برنامه دقیق و سازمان دهی شده برای خود طراحی کند که بتواند با پیروی از آن به رتبه دلخواهش در کنکور دست پیدا کند.

  1. عامل سوم: عدم استفاده از آزمون های آزمایشی

یکی دیگر از نکات بسیار مهم، آزمون آزمایشی ست که بسیار زیاد در موفقیت شما در کنکور تاثیر گذار است.

در واقع آزمون های آزمایشی به ما در نحوه ی مطالعه صحیح و مهارت تست زنی کمک بسیاری می کنند و یکی از عوامل مهم در موفقیت در کنکور هستند.

همچنین بخوانید :  ثبت نام کنکور سراسری

اگر هم بخواهیم از دیدگاه دیگری به این موضوع نگاه بکنیم، هر موسسه کنکوری که آزمون برگزار می کند در اصل یک بودجه بندی درست و کامل دارد که طبق آن آزمون ها را برگزار می کند و همین یعنی شما با آزمون دادن می توانید تمامی مباحث کتاب را به طور دقیق مطالعه و جمع بندی کنید.

از طرفی کسی که آزمون نمی دهد نمی تواند تا روز کنکور به خوبی سطح خود را بالا نگه دارد و کاری بکند که با آمادگی بالایی به سمت کنکور برود.

  1. عامل چهارم: استفاده از منابع زیاد و متنوع

به طور کلی از آنجایی که کنکور یک رقابت بزرگ است و دانش آموزان باید حتما در این رقابت به رتبه خوبی برسند، برای همین منابع زیادی برای کنکوری ها وجود دارد.

ولی این دلیل بر آن نمی شود که شما بخواهید از همه منابع یا تعداد زیادی از منابع استفاده کنید، بلکه باید یک منبع مشخص آن هم مناسب برای سطح خود داشته باشید و از آن استفاده کنید.

داشتن منابع زیاد هم می تواند به شما استرس بدهد و شما را خسته کند و هم از طرفی می تواند شما را سردرگم کند و تمرکز تان را بگیرد.

  1. عامل پنجم : توجه زیاد به حواشی و موارد غیر ضروری توسط دانش آموزان

طبق تحقیقات و بررسی های صورت گرفته افرادی که در کنکور نتوانسته اند به موفقیت برسند، یک وجه تشابه خاصی دارند.

این افراد اغلب کارهایی انجام می دهند که به طور کلی می توان گفت باعث می شود درگیر حواشی و نکات غیرضروری شوند.

همچنین بخوانید :  شرایط دریافت پروانه مطب

این یعنی به جای تمرکز بر روی مسیر موفقیتشان در کنکور و دور بودن از حواشی ، ذهنشان را درگیر موارد غیر ضروری یا همان حاشیه های مسیر می کنند و این یعنی رفتن به سمت شکست در کنکور.

این رو حتما بدونید و دقت داشته باشید که در همه زمان ها، همه طور اخبار، حواشی و همین‌طور افکار غیر ضروری هستند که به سمت شما می آیند ولی شما یک هدف مهم و ضروری دارید که باید به آن برسید و آن چیزی نیست جز کسب رتبه برتر در کنکور سراسری.

پس حواشی را کنار بگذارید و روی هدف خودتان سرمایه گذاری کنید.

سخن پایانی ورتا

کنکور برای همه دانش آموزان یک مبحث بسیار مهم می باشد و دانش آموزان برای رسیدن به اهداف خود باید در کنکور یک رتبه خوب کسب کنند.

اما  متاسفانه سالانه تعداد زیادی از دانش آموزان در کنکور شکست می خورند و به طور کلی یکسال از زمانشان را از دست می دهد، برای همین دانستن این موضوع که چه عواملی باعث شکست ما در کنکور می شود به شدت مهم است و می توان در مسیر  ما تاثیر گذار باشد.

ما در این مقاله به طور کامل به این موضوع پرداختیم که چه عواملی باعث شکست ما در کنکور خواهند شد که ما با دانستن آنها از رخ دادن چنین موضوعی پیشگیری کنیم.