راهکار هایی برای تراز بالای ۷۰۰۰

راهکار هایی برای تراز بالای ۷۰۰۰

 

یکی از کارهایی که در موفقیت در کنکور تا حد زیادی تاثیر گذار است آزمون های آزمایشی ست.

آزمون های آزمایشی در واقع همان شبیه ساز های کنکور هستند که دانش آموزان برای اینکه بتوانند مهارت های جلسه آزمون را به خوبی یاد بگیرید و برای کنکور آماده تر شوند در این آزمون ها شرکت می کنند.

از طرفی دیگر آزمون‌های آزمایشی بودجه‌بندی خاص خود را دارند و دانش آموزان اگر  در این آزمون‌ها شرکت کنند، می‌توانند با بودجه‌بندی آزمون‌ها پیش بروند و همین مورد باعث می شود که دانش آموزان بتوانند تمامی مباحث را مطالعه و تست زنی بکنند.

اما یکی از اولویت‌های دانش آموزان در ۳ سال دبیرستان این است که بتوانند تراز بالایی را در آزمون‌ها بگیرند و آنقدر این نتایج خوب را ادامه دهند تا در کنکور نیز به رتبه دلخواهشان برسند.

ما در این مقاله می‌خواهیم به طور کامل در مورد این موضوع صحبت کنیم و تمامی راهکارها را برای افزایش تراز و همینطور رسیدن به تراز بالای ۷۰۰۰ را به شما گوشزد کنیم.

 

  • راهکار هایی برای تراز بالای ۷۰۰۰

شما اگر بخواهید در آزمون‌ها تراز بالایی به دست آورید باید چند نکته مهم را بدانید و طبق این نکات پیش بروید تا بتوانید به تراز بسیار بالا و خوب در آزمون‌های آزمایشی برسید.

این نکات باعث آگاهی شما از روند درست آزمون دهی می شود  و همین موجب شود رفته رفته تراز بالایی بگیرید و همین عملکرد خوب را در کنکور نیز به دست آورید.

ما در این مقاله می‌خواهیم یک به یک این نکات را با جزئیات بررسی کنیم.

  1. نکته اول: تعداد تست بالا

یکی از نکاتی که می‌تواند برای شما در آزمون‌های آزمایشی به شدت کمک کننده باشد، تعداد تست زنی شماست.

در واقع شما هر چقدر که تعداد بیشتری تست بزنید می توانید با سوالات و نحوه طرح سوال بیشتری آشنا شوید و این مورد به شما این کمک را می‌کند که آماده‌تر و با اطلاعات کامل‌تر به سر جلسه آزمون بروید و تراز بالا کسب کنید.

همچنین بخوانید :  روش مطالعه گسسته

این مورد را همیشه به یاد داشته باشید که قسمتی از مطالعه کامل تست زنی است و شما اگر بعد از مطالعه مباحث به سراغ تست زنی نروید می‌توانید به درستی آموزش خود را کامل کنید و تمامی نکات را یاد بگیرید پس حتماً در برنامه تحصیلی خودتان زمان قابل توجهی را برای تست زنی کنار بگذارید.

  1. نکته دوم: دانستن نکات و روش های درست تست زنی

خیلی از دانش آموزان را می‌بینیم که مطالعه بسیار خوب و عمیقی دارند اما در تست زنی موفق نیستند چرا که مهارت تست زنی خود را افزایش ندادند.

مهارت تست زنی از مهم‌ترین مهارت‌هایی ست که اگر آن را بدانید هم در آزمون‌های آزمایشی و هم در کنکور موفق خواهید شد.

مهارت تست زنی نیز مثل تمامی مهارت‌های دیگر یک سری موارد مهم دارد که باید آن را انجام دهید و سپس مهارت را فرا بگیرید.

در مهارت تست زنی شما باید این را بدانید که هر درس روش تست زنی خاص خود را دارد و باید طبق روش درست آن اقدام برای تست زنی کنید.

نکته دوم این است که شما باید بدانید مهارت تست زنی در تکرار و تمرین به دست می‌آید و اگر تکرار و تمرین درست نداشته باشید نمی‌توانید در تست زنی به مهارت خوبی دست پیدا کنید.

پس برای موفقیت در آزمون‌های آزمایشی و گرفتن تراز بالا حتماً مهارت خود را بالا ببرید.

  1. نکته سوم: مدیریت زمان سر جلسه آزمون

یکی دیگر از نکات مهم در گرفتن تراز بالای ۷۰۰۰

این است که شما باید سر جلسه آزمون مدیریت زمان خوبی داشته باشید.

همچنین بخوانید :  روش تست زنی اقتصاد

در حقیقت شما نتیجه  مطالعه‌ها و تست زنی‌های خود را سر جلسه آزمون می‌گیرید و اگر مدیریت زمان درستی نداشته باشید نمی‌توانید نتیجه خوبی بگیرید و همین یعنی از دست رفتن تلاش‌هایتان برای آزمون آزمایشی.

مدیریت زمان نیز یک مهارت است که باید در سال کنکور حتماً آن را یاد بگیرید تا بتوانید سر جلسه آزمون به خوبی سوال‌ها را در زمان درست حل کنید.

  1. نکته چهارم: داشتن منابع جامع و کامل

در گرفتن تراز بالای ۷۰۰۰ یکی دیگر از مواردی که بسیار مهم است منابع جامع و کامل است که باید شما به درستی از آنها استفاده کنید تا موفقیت خودتان را در آزمون‌ها به دست آورید.

در حقیقت شما زمانی که مطالعه می‌کنید فقط با داشتن یک منبع خوب می توانید خودتان را بیازمایید و ببینید که در چه سطحی هستید و حتی به وسیله همان منبع سطح خود را به سطح سوالات آزمون نزدیک‌تر کنید.

همینطور داشتن منبع خوب می‌تواند در آموزش مباحث نیز به شما کمک زیادی بکند از آنجایی که درسنامه‌های کاملی در بعضی از منابع کمک درسی وجود دارند می‌توانند تمامی نکات را به شما آموزش کامل دهند.

نکته‌ای که اینجا مهم است و شما باید به آن توجه داشته باشید این است که نباید بگذارید چند منبعی تمرکز شما را مختل کند.

شما باید طبق شناختی که از خود دارید سطحی که از خود دیده‌اید یک منبع را انتخاب و از همان استفاده کنید تا بتوانید به موفقیت در آن درس برسید.

ما در این سایت به طور کامل و در  مقاله‌های مختلف در مورد بهترین منابع هر درسی صحبت کرده‌ایم، شما می‌توانید با استفاده از آن مقاله‌ها متوجه این بشوید که چه منبعی می‌تواند به شما کمک کند.

  1. نکته پنجم: استفاده از تجربیات آزمون های قبل
همچنین بخوانید :  انواع روش یادگیری

این را همه ما می‌دانیم که زمانی که یک آزمون می‌دهیم بعد از آن به طور کامل آن آزمون را تحلیل می‌کنیم و سعی می‌کنیم با تحلیل‌های آن آزمون متوجه شویم که چه مواردی را اشتباه کردیم و در چه مواردی خوب عمل کردیم.

تحلیل یک آزمون حتی می‌تواند به آزمون بعدی ما نیز کمک کند و شما اگر به طور کامل آزمون قبلی خود را تحلیل بکنید ط قوت و نقاط ضعف خود را متوجه شوید دیگر اشتباه‌های خود را در آزمون بعدی انجام نمی‌دهید و همین مورد باعث می‌شود که تراز بالایی در آزمون بعدی به دست آورید.

پس تحلیل هر آزمون را جدی بگیرید و سعی کنید از نقاط ضعف خود با خبر شوید و سپس برای حل کردن آن تلاش کنید که دیگر نقاط ضعفتان باعث کم شدن تراز شما نشود.

 

سخن پایانی ورتا

همیشه بر این موضوع واقف بوده‌ایم که اگر می‌خواهید در کنکور موفق شوید باید حتماً از آزمون‌های آزمایشی استفاده کنید و در  این آزمون‌ها رفته رفته پیش بروید تا در خود کنکور نیز به موفقیت برسید.

اما گرفتن تراز بالای ۷۰۰۰ به این معنی است که دانش آموز مباحث را به خوبی خوانده و تست زنی کرده و توانسته در آن مباحث به توانایی خوبی برسد و اگر دانش آموزی بتواند تراز خود را بالای ۷۰۰۰ نگه دارد حتماً در کنکور نیز می‌تواند موفق شود و رتبه دلخواهش را به دست آورد.

ما نیز از زمانی که دیدیم این موضوع برای دانش آموزان بسیار موضوع مهمی است در این مقاله به طور کامل به آن پرداختیم و ۵ نکته خیلی خوب را برای شما بازگو کردیم تا با استفاده از آن بتوانید تراز بالا را کسب کنید و در آخر در کنکور خود به موفقیت دست پیدا کنید.