دلایل تسلیم شدن در میانه راه چیست ؟

  دلایل تسلیم شدن در میانه راه چیست ؟ را در این مقاله بررسی می کنیم .

دلایل تسلیم شدن در میانه راه چیست ؟

دلیل تسلیم شدن هر یک از ما در میانه مسیر رشد و پیشرفت می تواند دلایل زیادی داشته باشد. اینکه مشکل و دلیل هرکسی گاها شخصی باشد غیرممکن نیست. اما چند دلیل کلی و اصلی در همه افراد تلاشگر مشترک است که مورد بررسی و تحقیق قرار گرفته است. در ادامه این مقاله این دلایل را مطرح و به بررسی و یادگیری راهکار رفع آن می پردازیم. 5 دلیل اصلی تسلیم شدن شما به شرح زیر است :

  • دلیل و چرایی محکم ندارید
  • هدفتان باعث سردگمی شما می شود
  • به خودتان ایمان ندارید
  • صرفا خسته هستید
  • از شکست می ترسید

 

  • دلیل و چرایی محکم ندارید

این مورد صرفا درباره اهداف شما صدق می کند. تمامی عملکردها و کارهای شما در راستای رسیدن به اهدافتان است. اینکه این دلایل برای انتخاب هدف قانع کننده است در کیفیت عملکرد شما موثر است. ممکن است اهدافی که انتخاب و درباره آنها برنامه ریزی کرده اید به اندازه کافی برای شما جذاب نباشد. امکان دارد نکاتی که نشان دهنده سودمندی اهداف شما قابل توجه نباشد یا حتی آنقدر محدود باشد که باعث دلسردی شما بشود. اگر نسبت به پاداش کارهایی که می کنید ناامید شده باشید، تسلیم شدن اولین واکنش شما به ادامه دادن است.

  • راهکار نهایی

اول بر روی کاغذ دلایل خود و چرایی خود را بنویسید. به اصلاح چرایی خود بپردازید. اینکه شما برای بهبود شرایط مالی به کاری می پردازید عالی است اما چرایی کافی برای شما نخواهد بود. به عنوان مثال برای سفر به مکان های مورد علاقه خود یا خرید وسایلی که برای توسعه کسب و کار لازم دارید می تواند چرایی قوی تر باشد. حتی برای خوشحال کردن عزیزانتان یا ایجاد حس علاقه به خود می توانید دلایل را اصلاح کنید. هرروز برای خود بنویسید چرا این کارها انجام می دهید. انسان ذاتا فراموش کار است و یادآوری به صورت خودآگاه می تواند انرژی برای انجام وظایف را تجدید کند.

همچنین بخوانید :  نحوه ورود به بازار کار فروشندگی و بازاریابی

 

  • هدفتان باعث سردرگمی شما می شود

در تعیین اهدافتان فردی واقع بین باشید. اینکه اهداف بزرگ داشته باشید غیرممکن نیست. اما در تقسیم به اهداف کوچک قوی عمل کنید. باید در هر باره زمانی نسبت به شرایط آن زمان کارها و رسیدن به اهداف را برنامه ریزی کنید. اهداف دور از ذهن شما در آن بازه زمانی باعث دلسردی و کناره گیری شما برای ادامه مسیر خواهد شد. پس فراموش نکنید باید واقع بینی و حتی کمال گرایی را در تعیین اهداف کوچک در راس توجه خود بگذارید.

  • راهکار نهایی

در هر حالی که هستید ناراحت، عصبانی، بی حوصله و کلافه و حتی شادترین حالت دست از کار نکشید. ثبات قدم داشتن مهم ترین بخش در رسیدن به هدف نهایی است. از بخش های کوچک تر اهداف نهایی مراقبت لازم را کرده و نسبت به آن متعهد باشید. آرام پیش رفتن و اطمینان و باور را به ذهنیت خود اضافه کنید.

 

  • به خودتان ایمان ندارید

قطعا برای شما پیش آمده دست به کاری بزنید و به هردلیلی در عمق ذهن خود بگویید که از پس این کار برنمی آیید. این نکته طلایی که در مسیر رسیدن به اهداف حفظ ایمان و استمرار در نزولی ترین نقطه می تواند شما را به چندقدمی موفقیت نزدیک کند. تمام شرکت کنندگان در حوزه کاری و تحصیلی شما نقطه عطف شکست خود را زمانی تجربه می کنند که در مرحله شکست های پی در پی هستند. در این نقطه تنها چیزی که به شما کمک می کند تا از موفقیت فاصله نگیرید باور ریشه دار به این است که گزینه شکست برای شما وجود ندارد. فقط به موفقیت فکر کنید. اینکه از چه راهی و چگونه به سمت شما می آید را به نیروی جاذبه بسپارید. اما قول می دهم قطعا این اتفاق برای شما رخ می دهد و این فقط به ایمان شما به خودتان و نگرش ثروتمند شما بستگی دارد.

  • راهکار نهایی :
همچنین بخوانید :  مهارت های نرم چیست ؟

مطمئن باشید برای رسیدن به هر هدفی و گرفتن نتیجه حتما یک راهی هست. شاید آنرا دیرتر درک یا جذب کنیداما قطعا وجود دارد. اینکه شما می توانید هرکاری را انجام بدهید اما به روشی مختص توانایی و ویژگی های شخصیتی خودتان آنرا پیش می برید. اینکه نتیجه در 90% مواقع خوب خواهد شد. اگر هنوز به نتیجه مطلوب نرسیدین پس هنوز به نتیجه نهایی نرسیده اید.

 

  • شاید فقط خسته یا بی حوصله هستید

برای اینکه در طول مسیر بتوانید قوی و باانرژی عمل کنید به دو پایه بینشی نیاز دارید. اول اینکه شما نباید وابسته به احساسات و مود خود درباره انجام شدن یا نشدن کارهای هفتگی و روزانه خود تصمیم بگیرید. باید در هر حالتی چه ناراحت و چه شاد به انجام شدن آنها پایبند باشید. دومین نکته این است که به اتفاقات هاشیه و حتی شکست ها بی توجه باشیدو اجازه ندهید آنها انرژی شما را تخلیه نکنند. شما به انرژی و انگیزه روحی و فیزیکی خود نیاز دارید تا بتوانید به کارها با تمرکز بیشتری رسیدگی کنید.

  • راهکار نهایی :

برای انجام کارهای خود الویت بندی را به عنوان یک قانون اجرایی کنید. آن دسته از کارهایی که از اهمیت کمتری برخوردار هستند را یا در آخرین مرحله به انجام برسانید یا به آنها دست رد بزنید. ورزش و فعالیت جسمی باعث ریکاوری و تجدید انرژی بدنی شما و سلامت آن خواهد شد. حداقل سه روز در هفته برای انجام یک فعالیت جسمی یا فیزیکی برنامه ریزی کنید. همانطور که ورزش به سلامت جسم شما می پردازد مدیتیشن و مراقبه و حتی یوگا می تواند به سلامت روان و ذهن شما کمک کند. ذهن شما برای استفاده از انرژی و ایده پردازی همراه با خلاقیت نیاز به تخلیه و بازیابی انرژی خود دارد.

  • شکست ترسناک است
همچنین بخوانید :  گام های ایجاد تغییر

در مسیر رسیدن به نقطه موفقیت شما قطعا موانع و اتفاقات کوچک و بزرگی وجود دارد که ناشناخته است. اینکه شما در همه مواقع نتوانید تشخیص دهید که باید کدام گزینه را برای ادامه مسیر انتخاب کنید می تواند هولناک و پر از ریسک باشد. اینکه ترس از شروع و شکست دارید طبیعی است. ولی آنرا مدیریت کنید تا کنترل اوضاع را بدست نگیرد. در این مسیر خودشناسی و مشاوره و استفاده از تجربه های دیگران به شما کمک می کند.

  • راهکار نهایی :

برای از بین بردن این مرحله باید 3 مرحله را پشت سر بگذارید. اول تشخیص دهید که دقیقا از چه مسئله ای می ترسید. بعد از تشخیص شما وارد مرحله مانع شناسی می شوید. اینکه این ترس چه آسیبی به ادامه مسیر شما می رساند. و مرحله آخر این است که این ترس از طریق چه نشانه هایی خود را نشان می دهد. بعد از این مرحله شما به مرحله پذیرش رسیده و می توانید به راحتی برای آن راهکار حل مسئله بیابید.

 

سخن پایانی  ( دلایل تسلیم شدن در میانه راه چیست ؟ )

بر اساس موارد بالا شما باید عملکرد خود را تغییر دهید. اینکه انرژی و احساسات شما برای انجام چه کارهایی در مسیر موفقیت صرف می شود مهم است. پس بر اساس راهکارها و مراحل پیش بروید تا از شکست های احتمالی و ناکامی های پیش رو جلوگیری کنید.

 

شما همچنین می تونید مقاله ی تاثیر انضباط شخصی درکارگروهی را مطالعه کنید .