حذف مباحث کنکور

حذف مباحث کنکور را در این مقاله از ورتا بررسی می کنیم .

حذف مباحث کنکور

حذف مباحث کنکور

کنکور دارای مباحث زیادی است و دانش آموزان برای کسب رتبه خوب و تراز بالا در کشور باید تلاش بکنند که تعداد سوالات بیشتری را به درستی جواب دهند تا به موفقیت دست پیدا بکنند.

اما دانش آموزانی هم هستند که در دوران کنکور خود یک سری مباحث را حذف می‌کنند و دیگر آنها را مطالعه نمی‌کنند و اگر سوالی هم از آن مباحث در کنکور طرح شود آنها را جواب نمی‌دهند.

به این کار حذف مباحث در کنکور می‌گویند که هر دانش آموز طبق یک سری از معیارها می‌تواند این کار را انجام دهد اما مبحث مهمی است و نباید آن را دست کم گرفت.

ما در این مقاله می‌خواهیم به طور کامل در مورد حذف مباحث کنکور صحبت بکنیم پس حتماً تا آخر مقاله همراه ما باشید.

 

  • حذف مباحث کنکور

این را همه می‌دانیم که سوالات کنکور را نمی‌توان پیش بینی کرد؛ آن هم به طور دقیق ما نمی‌دانیم که از چه مباحثی چه تعداد سوال طرح می‌شود و همین است که کار حذف مباحث را سخت‌تر می‌کند.

زمانی که یک دانش آموز مبحثی را حذف می‌کند در واقع می‌خواهد آن مبحث را به طور کامل مورد مطالعه قرار ندهد و زمانش را برای مباحث دیگری بگذارد.

همین یک تعریف ساده اینجا به ما نشان می‌دهد که حذف مباحث از کنکور به معیارهای زیادی بستگی دارد که باید آنها را یک به یک رعایت کرد.

اما قبل از اینکه معیارها را برای شما یک به یک مثال بزنیم بیایید در مورد چرایی حذف  مباحث کنکور صحبت کنیم.

همچنین بخوانید :  روش تست زنی روانشناسی

 

چرا بعضی از دانش آموزان مباحثی از کنکور را  حذف می کنند؟

حذف مباحث از کنکور دلایل مختلفی دارد ولی اگر بخواهیم به صورت کامل در این مورد صحبت کنیم باید بگوییم که دلیل اصلی حذف مباحثی از کنکور عدم رعایت برنامه تحصیلی مشخص است.

این یعنی دانش آموزان نتوانستند یک برنامه کامل و جامع را برای خود طراحی بکنند یا از طرف دیگر نتوانستند به برنامه‌ای که جامع و کامل است پایبند باشند و یک به یک آنها را انجام دهند.

می‌توان گفت این اصلی‌ترین دلایل حذف کردن مباحث کنکور است و اگر دانش آموزی طبق یک برنامه کامل و اصولی پیش برود و به آن برنامه متعهد و پایبند باشد به هیچ عنوان حذف مباحثی انجام نمی‌دهد و می‌تواند تمامی مباحث کنکور را به خوبی مطالعه کند.

اما یکسری نکات مهم در مورد حذف از کنکور است که باید آنها را بدانید، ما این نکات را به شما یک به یک به شما توضیح داده ایم.

خیلی از دانش آموزان هستند که از سال اول دبیرستان یعنی سال دهم شروع به مطالعه جدی  برای کنکور کردند و هر روز برای موفقیت در کنکور تلاش می کنند، دسته دیگر نیز هستند که زمانی که نزدیک به کنکور می‌شوند تازه به سراغ مطالعه کردن می‌آیند و در مدت زمان کم می‌خواهند همه مباحث را مورد مطالعه قرار دهند.

خوب همین مثال کوتاه بین دو نوع دانش آموزان مشخص می‌کند که حذف کردن کاملاً بستگی‌های مختلفی دارد که اولین بستگی آن بستگی به سطح دانش آموزان است.

قطعاً هر دانش آموزی دارای سطح متفاوتی از دانش آموزان دیگری است و اگر بخواهد حذف مباحثی انجام دهد با دانش آموزان دیگر متفاوت است، پس مورد اول و می‌توان گفت مهم‌ترین مورد در حذف مباحث کنکور بستگی به سطح شما دارد و این سطح شماست که معلوم می‌کند آیا باید حذف مباحث انجام دهید یا نه و چگونه این کار را انجام دهید.

همچنین بخوانید :  کدام مدرسه ثبت نام کنم؟

اما موضوع اصلی اینجاست که شاید در کنکور شما دقیقاً همان مبحثی را که حذف کرده باشید یک سوال راحت از آن بیاید شما فقط با یک مطالعه کوتاه می‌توانستید آن سوال را حل بکنید اما به خاطر اینکه آن مبحث را حذف کرده بودید نمی‌توانید آن را حل بکنید.

پس حذف مباحث کنکور کار راحتی نیست و شما باید به این هم فکر بکنید که اگر از آن مبحث در کنکور سوال بیاید و شما نتوانید آن را حل بکنید تراز شما در کشور هم کم می‌شود و نمی‌توانید رتبه دلخواه را به دست آورید.

موضوع بعدی در حذف مباحث کنکور بحث زمان است که این مورد هم بسیار مهم است و باید به آن توجه زیادی کرد.

خیلی از دانش آموزان هستند که تلاش زیادی کردند تا به تمامی مباحث کنکور برسند اما نتوانستند این کار را انجام دهند و اگر زمان  برای یادگیری آن مباحث بگذارند دیگر به برنامه‌های مهم‌تری نمی‌توانند برسند و اینجاست که می‌توانند از حذف مباحث کنکور استفاده کنند.

در اینجا حذف مباحث به درستی اتفاق می‌افتد و دانش آموز می‌بیند که بهره‌وری بالاتری با حذف مباحث دارد و می‌تواند به نتیجه بهتری برسد.

در این جا دانش آموز با یک محاسبه کوتاه متوجه این می‌شود که بهتر است زمانش را برای مباحث دیگری بگذارد و مباحثی که زمان زیادی نیاز دارند و در کنکور نیز کمتر از آنها سوال طرح می‌شود را حذف می‌کنند.

البته در اینجا نکته‌ای که هست این است که شما زمانی می‌توانید متوجه شوید که مبحثی در کنکور زیاد از آن سوالی طرح نمی‌شود که کنکورهای سال قبل را دیده باشید و طبق نمونه‌هایی که دیده‌اید متوجه شوید که در کنکورها زیاد از آن مبحث سوالی طرح نمی‌شود و سپس آن را حذف کنید.

همچنین بخوانید :  سهمیه حافظان قرآن در کنکور

پس اینجا نیز دیدن نمونه‌های کنکورهای سال قبل می‌تواند باز هم به کمک شما بیاید.

نکته بسیار مهم: سعی بکنید قبل از حذف کردن حتماً با مشاور خود در این مورد صحبت بکنید و اگر می‌توانید برنامه‌ای بریزید که به تمامی مباحث برسید و از حذف کردن خودداری کنید.

گاهی اوقات، دانش آموزان احساس می‌کنند که باید مبحثی را حذف بکنند اما اگر از مشاورشان کمک بگیرند می‌توانند یک برنامه کامل برای خود دوباره طرح کنند و طبق آن پیش بروند تا مبحثی را حذف نکنند و بتوانند به تمامی مباحث کنکور برسند.

موضوع حذف از کنکور حتماً و حتماً باید زیر نظر مشاور انجام شود چرا که نیازمند بررسی‌های زیادی است و شخص با تجربه‌ای باید به شما در این بررسی‌ها کمک بکند پس حتماً اگر احساس می‌کنید که با حذف مباحث کنکور می‌توانید به رشد بالاتری در مسیر کنکور برسید، حتماً قبل از آن با مشاور خود مشورت کنید و سپس این تصمیم را بگیرید.

 

سخن پایانی ورتا

حذف مباحث کنکور موضوع مهمی است که هر دانش آموزی باید آن را بداند و طبق آن برنامه های خودش را تنظیم کند.

این موضوع حذف کردن هم می تواند به سود یک دانش آموز و هم به ضرر آن تمام شود و برای همین هم به شدت این موضوع مهم است و باید به آن دقت داشت.

ما هم در این مقاله به طور کامل این موضوع را شرح دادیم و برای شما مثال زدیم تا بتوانید به راحتی با خواندن این مقاله و با آگاهی بیشتری تصمیم بگیرید.

مقاله بهترین منابع منطق کنکور را مطالعه کنید .