سهمیه حافظان قرآن در کنکور

سهمیه حافظان قرآن در کنکور را در این مقاله بررسی می کنیم.

 

 

سهمیه حافظان قرآن در کنکور

 

 

سهمیه حافظان قرآن در کنکور

کنکور یکی از بزرگترین اتفاقات زندگی بسیاری از افراد است که تعیین کننده موفقیت آنها در ادامه مسیر است.
به بیان دیگر دانش آموزان تلاش می‌کنند که در سه سال دهم، یازدهم و دوازدهم بهترین عملکرد خود را داشته باشند و تمامی مباحث را یاد بگیرند و با مهارت بر آنها کنکور خودشان را در بهترین حالت ممکن سپری کنند.
اما در این بین کسانی هستند که به خاطر شرایط ویژه زندگی خود دارای یک سری سهمیه‌هایی هستند که برای آنها در کنکور می‌تواند کمک کننده باشد.
این سهمیه‌ها انواع مختلفی دارند و برای قشرهای مختلفی از افراد هستند.
اما یکی از این سهمیه‌ها، سهمیه حافظان قرآن است که قرار است به این مورد در این مقاله بپردازیم.
پس اگر شما نیز در مورد این سهمیه سوالی دارید حتماً تا آخرین مقاله همراه ما باشید.

 

  • سهمیه حافظان قرآن در کنکور

همانطور که می‌دانید تمامی افراد در کنکور شامل یک سری از سهمیه‌ها از جمله سهمیه ایثارگران، سهمیه مناطق محروم و… هستند و می‌توانند از سهمیه خود در کنکورشان استفاده کنند و رتبه خود را نسبت به بقیه افراد ارتقا دهند.
در اصل این سهمیه‌ها را شورای عالی انقلاب اسلامی طرح می‌کند و براساس طبقه ‌بندی، دانش آموزان می‌توانند از سهمیه‌های خود بهره‌مند شوند.
اما یکی از گروه‌هایی که سهمیه جداگانه‌ای برای خود دارند و می توانند از این سهمیه برای ورود به آموزشگاه‌های عالی کشور استفاده بکنند، حافظان قرآن هستند.
اما در این بین دانشگاهی که می تواند برای حافظان قرآن بسیار مناسب باشد و سهمیه ویژه‌ای برای آنها در نظر گرفته شود، دانشگاه فرهنگیان است.
ما این موضوع را می‌دانیم که رشته تربیت معلم در دانشگاه فرهنگیان، یکی از رشته‌هایی است که سالانه افراد زیادی برای ورود به آن رشته تلاش می‌کنند و از بین داوطلبان بهترین آنها را استخدامی وزارت آموزش و پرورش در می آیند.

همچنین بخوانید :  چگونه تراز خود را بالا ببریم؟

همچنین داشتن حقوق و مزایای بالا و همینطور درآمد ثابت باعث شده که تعداد افراد زیادی سالانه به این رشته روی بیاورند.
همینطور این موضوع را می‌دانیم که دانشگاه فرهنگیان برای انتخاب استخدامی‌های خود یک سری شرایط و قوانین دارد که از جمله آنها مصاحبه دانشگاه فرهنگیان هست.
کسانی که می‌خواهند در دانشگاه فرهنگیان مشغول به تحصیل و همینطور بعد از آن مشغول به کار شوند می بایست به غیر از موفقیت در کنکور در مصاحبه این دانشگاه نیز قبول بشود تا بتواند به طور رسمی در دانشگاه فرهنگیان تحصیل بکند.

استفاده از سهمیه حافظان کنکور

طبق گفته رئیس دانشگاه فرهنگیان، حافظان قرآن که توانستند طی چند سال با تلاش و همت خود به طور کامل قرآن کریم را حفظ بشوند؛

می توانند از سهمیه ویژه‌ای در مصاحبه‌های دانشگاه فرهنگیان استفاده بکنند.
این یعنی اگر شما حافظ کل قرآن کریم باشید می توانید به طور راحت‌تر در مصاحبه دانشگاه فرهنگیان مورد قبول واقع شوید.
البته نکته‌ای که هست اینکه طی تحقیقات و بررسی‌ ها، ما این نتیجه رسیدیم که شاید در روند مصاحبه دانشگاه فرهنگیان از شما امتحان شفاهی

از قرآن کریم گرفته شود تا شما به طور کامل در این مورد، مورد صلاحیت قرار بگیرید.
همچنین شما اگر بتوانید مجوز حافظ قرآن را بگیرید، می توانید راحت‌تر در دانشگاه فرهنگیان حضور داشته باشید‌.
شما می‌توانید در آزمونی که در سایت  talavat.ir  از شما گرفته می‌شود، قبول بشوید و در صورت قبولی برای خود تاییدیه این سایت را بگیرید

و از آن در مصاحبه دانشگاه فرهنگیان استفاده بکنید.
پس اگر شما می‌خواهید در دانشگاه فرهنگیان به طور رسمی تحصیل بکنید و از مزایای خوب آن استفاده بکنید و همینطور حافظ کل قرآن کریم نیز هستید،

همچنین بخوانید :  نقش والدین در موفقیت دانش آموزان کنکوری

می توانید به راحتی در مصاحبه‌های این دانشگاه شرکت بکنید و با امتیازی که دارید راحت‌تر قبول شوید.

سخن پایانی ورتا

دانشگاه فرهنگیان یکی از دانشگاه‌هایی است که به خاطر مزایایی که ایجاد کرده توانسته دانش آموزان زیادی را سالانه به خود جلب بکند.
همانطور که می‌ دانید داشتن حقوق دانشجویی و همینطور یک سری از مزایای مهم باعث شده که این دانشگاه سالانه تعداد افراد زیادی را به خود جلب بکند
اما یکی از قشرهایی که می‌تواند راحت‌تر در این دانشگاه قبول بشود و از امتیازات آن بهره‌مند بشوند، حافظان قرآن هستند.
شما نیز اگر حافظ کل قرآن کریم هستید، می‌توانید از این امتیاز برای قبولی در دانشگاه فرهنگیان استفاده بکنید.

همچنین می توانید مقالات دانش‌ آموزان و طلاب «با استعداد» بدون کنکور معلم می‌شوند. و همینطور سهمیه های کنکور 1402 را نیز بخوانید.