بهترین منابع هندسه کنکور

بهترین منابع هندسه کنکور

درس هندسه یک درس بسیار مهم است که برای داوطلبین رشته ریاضی می تواند تاثیر گذار و موثر باشد.

این درس از سال دهم شروع می شود و تا سال دوزادهم همراه دانش آموزان رشته ریاضی هست و در کنکور هم سوالات متعددی از آن طرح می شود.

اما یکسری از دانش آموزان به خاطر اینکه این درس دارای مباحث چالشی و سخت است آن را رها می کنند و به قوله معروف برای خودشان این درس را حذف می کنند، با اینکه اگر این درس را مفهومی و با دقت و همینطور روی برنامه بخوانند می توانند در کنکور از تاثیر خوب آن استفاده کنند.

این موضوع برای دانش آموزانی که می خواهند درس هندسه بخوانند خیلی مهم است که به غیر از کتاب درسی یک کتاب کمک آموزشی داشته باشند تا  آنها را در  آموزش و حل سوالات تستی همراهی کند و بتواند سطحشان را در این درس ارتقا دهند.

برای همین قرار است در این مقاله به همین موضوع بپردازیم و بهترین منابع هندسه کنکور را به شما معرفی کنیم.

بهترین منابع هندسه کنکور

همانطور که گفتیم هندسه درسی است که در هر سه سال مقطع دبیرستان دانش آموزان را همراهی می کند.

این درس دارای مباحثی است که کاملا به هم پیوسته و به صورت ترکیبی هستند و به جرعت می توان گفت که از بین این سه سال مهم ترین کتاب هندسه، هندسه دهم است.

هندسه سال دهم از آن جهت مهم است که مباحث پایه ای را مطرح کرده.

اگر کسی بخواهد در هندسه کنکور موفق باشد باید مفهوم هندسه سال دهم را به خوبی آموزش ببیند تا در سال های بعد نیز بتواند با مطالب ارتباط خوبی برقرار کند.

همچنین بخوانید :  امتحانات نهایی

برای همین اولین پیشنهادی که به شما می کنیم کتاب های کمک درسی هندسه  پایه دهم هستند که شما با مطالعه و تست زنی آنها سعی کنید مفاهیم پایه هندسه کنکور را به خوبی آموزش ببینید.

کتاب هندسه دهم میکرو گاج کتابی ست که هم دارای درسنامه های پرنکته و کامل است و هم از تست های آموزشی و کنکوری خوبی استفاده کرده تا بتواند به خوبی دانش آموز را با درس درگیر کند و در نتیجه نکته های خوبی را به آنها آموزش دهد.

این کتاب دارای تست های تالیفی و همینطور کنکور های سال قبل است که به طور دقیق و طبقه بندی شده در اختیار شما قرار می گیرد و به رشد شما در این درس کمک زیادی می کند.

حالا بعد از معرفی یک کتاب کمک درسی خوب برای هندسه سال دهم باید به سراغ بهترین منابع هندسه کنکور برویم و کاری بکنیم که شما با این منابع رشد خیلی خوبی در هندسه کنکور خود داشته باشید.

اولین منبعی که باید به آن بپردازیم کتاب هندسه  جامع کنکور نشر الگو ست.

این کتاب منبعی است که برای دانش آموزان سطح قوی در درس هندسه پیشنهاد می شود چرا که دارای تست های چالشی و تالیفی سطح بالایی ست و برای آنهایی که می خواهند در کنکور هندسه را درصد بالایی بزنند بسیار مناسب است.

همینطور این کتاب درسنامه های کامل و نکته ای دارد که بشدت در ارتقای سطح شما در این درس کمک می کند و حتی اگر دانش آموزی هستید که نمی تواند با کتاب درسی و معلمین مدرسه ارتباط برقرار کند، این کتاب می تواند برای درسنامه گزینه مناسبی باشد.

همچنین بخوانید :  روش مطالعه ی هندسه

یکی دیگر از نکات خوب این کتاب پشتیبانی از پاسخ نامه تشریحی کامل است، به گونه ای که حتی بسیاری از نکات و مفهوم های تستی را در پاسخه نامه توضیح داده است.

منبع دیگری که به شدت منبع خوبی برای هندسه کنکور است کتاب هندسه جامع میکرو طلایی است.

این کتاب دارای درسنامه های کوتاه اما پر نکته و پر مفهوم است و سعی کرده به گونه ای درسنامه را ارائه دهد که بتواند نکات کنکوری را هم پشتیبانی کند.

منبع خوب دیگری که باید به آن بپردازم کتاب هندسه جامع انتشارات خیلی سبز است که می شود گفت یکی از بهترین منابع هندسه کنکور هست.

این کتاب دارای تست های تالیفی بسیار خوبی ست که با کنکور مطابقت زیادی دارد و همینطور از تست های کنکور نیز در این کتاب استفاده شده و سعی شده سوالات تستی دیگر را نیز به سطح سوالات کنکور نزدیک کند.

از طرفی دارای پاسخ نامه بسیار خوبی ست که جواب هارا به طور کاملا تشریحی به شما توضیح داده است و بسیاری از سوالات را و حتی جواب های صحیح را توضیح داده و از نظر پاسخ نامه هم یک منبع کامل است.

البته پیشنهاد میشه که اگر دارای سطح ایده آل و خوبی در این درس نیستید سراغ تست های این کتاب نرید و اول سعی کنید با جزوه معلم و درسنامه ها سطح خودتون رو بالا ببرید و بعدش به سراغ تست های هندسه جامع خیلی سبز برید.

کتاب دیگری که باید به عنوان منبع خوب برای این درس معرفی کنم، کتاب هندسه جامع کنکور مهر و ماه است .

همچنین بخوانید :  پانسیون یا کتابخانه

این کتاب نیز از جمله کامل ترین منابع هندسه کنکور است چرا که دارای درسنامه خیلی قوی و کامل و همینطور دارای تست های خوبی ست که هم در مبحث آموزش به شما کمک می کند و هم باعث ارتقای سطح شما در تست های زمان دار و چالشی می شود.

شما می توانید با هر سطحی که دارید از این کتاب به عنوان یک منبع مناسب استفاده کنید و در کنار کتاب درسی از منابع خوب این کتاب هم مطلع شوید.

سخن پایانی ورتا

درس هندسه یکی از مهم ترین دروس برای یک دانش آموز رشته ریاضی ست که اگر به آن توجه کند می تواند به خوبی در این درس تست های خوبی را در کنکور حل کند و رتبه خودش رو افزایش بده.

همینطور که گفتیم برای موفقیت در کنکور باید در کنار کتاب درسی یک منبع خوب هم داشته باشید تا به شما به خوبی کمک کند و سطح شمارا به کنکور نزدیک کند و باعث پیشرفت شما شود.

برای همین سعی کردیم در این مقاله به طور اختصاصی و کامل به این موضوع بپردازیم و کاری کنیم که شما نیز از این موضوع خیالتون راحت باشه.