بهترین ساعات درس خواندن

بهترین ساعات درس خواندن

همه دانش آموزان تلاش می کنند که در طول دوران کنکور کاری که با تمام توان تلاششان را بکنند که در کنکور رتبه دلخواهشان را به دست بیاورند.

اما در این بین به غیر از یادگیری روش های کیفیت مطالعه و روش های تست زنی باید بدانند که در چه ساعاتی مطالعه کنند و همین‌طور در چه ساعاتی دست از مطالعه بکشند.

این کار باعث می شود که بهتر بدانند که چگونه و در چه ساعاتی مطالعه کنند که بهترین فیدبک هارا بگیرند و همین‌طور با چه بازه استراحت هایی،  مطالعه کنند که بهتر مطالب در ذهن‌شان بماند.

ما نیز می خواهیم در این مقاله بهترین ساعات مطالعه را برای شما توضیح دهیم و کاری کنیم که شما با دانستن این موضوع راحت تر و کامل تر مطالعه خود را پیش ببرید.

 

بهترین ساعات درس خواندن

اینکه یک دانش آموز بداند که در چه ساعاتی بهتر است درس بخواند، بسیار می تواند برایش تاثیر گذار و مثمرثمر باشد.

دانش آموزان اول باید بدانند که در چه ساعاتی درس بخوانند که ذهنشان آماده تر است و باید برنامه خودشان را طبق چه نظم زمانی پیش ببرند.

همینطور در سال کنکور و حتی در پایه های یازدهم و دهم که  باید هم مدرسه بروند و هم برای کنکور آماده شوند، این موضوع بسیار بیشتر به کمکشان می آید.

اما بیایید با نظم و با در نظر گرفتن ساعات روزانه، بهترین ساعات درس خواندن را با هم بررسی کنیم.

اولین ساعتی که مهم است ساعت ۹ صبح است.

همچنین بخوانید :  آزمون لیسانس به پزشکی

ساعت نه صبح برای درس خواندن و مطالعه مباحث جدید بسیار مناسب است و اگر دوست دارید مطلب جدید و یا یک نکته آموزنده را به خوبی یاد بگیرید، ساعت ۹ صبح بهترین تایم مطالعه می تواند باشد.

برای مثال زمانی که معلم یک درس را به شما می آموزد و یا از طریق فیلم مبحثی را یاد می گیرید بهتر است در ساعت نه صبح آن را دوباره به خود آموزش دهید و کاری کنید که بهتر در ذهن قرار بگیرد.

تایم بعدی ساعت ۱۱ صبح است.

ساعات یازده صبح تایم خوبی است که ذهن می تواند بهترین تصمیم گیری ها را در این تایم انجام دهد.

و همین‌طور این تایم برای قرار گرفتن مبحثی در حافظه بلند مدت ما نیز تاثیر گذار است.

تایم بعدی که برای مطالعه و مرور دروس پیشنهاد می شود ساعت سه عصر است.

در این ساعت ذهن ما به حد خوبی برای یادگیری و مرور دروس آماده است و زمان خوبی ست برای اینکه ما مبحثی را در حافظه بلند مدت خود جای دهیم.

اگر مباحث حفظی و دروس مهمی دارید که می خواهید به خوبی آن را به یاد بسپارید حتما از این تایم استفاده کنید .

بعضی از دانش آموزان هستند که یک مبحث را کامل  متوجه نشده و هر بار از ذهن‌شان حذف می شود، آنها اگر از این تایم استفاده کنند می توانند آن مبحث را در ذهن خود به خوبی جای دهند.

اما موضوعی که هست این است که شاید در آن تایم خستگی و خواب شما را درگیر خود کرده باشد، در این صورت بهتر است حدود سی دقیقه الی چهل دقیقه استراحت کنید و از درس دور باشید و سپس مجدد درس خواندن را شروع کنید.

همچنین بخوانید :  نحوه ورود به بازار کار سئو

پس حتما برای یادگیری و مرور بهتر دروس این تایم را از یاد نبرید.

حالا ما این تایم هارا باهم بررسی کردیم و یک به یک آنان را نام بردیم

اما طبق تحقیقات و بررسی های انجام شده بهترین تایم مطالعه و درس خواندن تایم ۹ صبح تا دو بعد از ظهر و سپس تایم ۳ عصر تا ۹ شب است.

موضوعی که هست و به شدت نیز مهم است این است که هر چه بهتر از ساعت ۹ شب به سمت آخر شب می رویم میزان یادگیری ما کم می شود و پیکر ذهن ما آن بازخورد سابق را ندارد.

دانش آموزان بسیار احساس می کنند که اگر شب را دیرتر بخوابند و یا تا صبح درس بخوانند به خوبی مطالعه کرده اند و دیگر مطالب در ذهنشان قرار گرفته است.

اما این یک باور اشتباه است و می توان گفت بدترین تایم هایی که برای مطالعه اصلا خوب نیستند، تایم های آخر شب و نیمه شب هستند.

در این تایم ها به خاطر اینکه ما کل روز را مشغول درس خواندن بوده ایم ذهن ما خسته است و دیگر برای یادگیری مبحث جدید خوب نیست.

نکته مهم و بسیار کاربردی: اگر شما در دوران کنکور هستید یعنی باید از همه تلاش خود استفاده کنید تا بهترین نتایج را خلق کنید و کاری کنید که ساعات مطالعه خوبی را به درس خواندن بگذرانید.

موضوعی که هست شما باید بهره وری ذهنی خود را بالا ببرید تا بتوانید ساعات بیشتری را مطالعه هدفمند داشته باشید و به همه بودجه بندی های درسی برسید.

همچنین بخوانید :  نحوه ورود به بازار کار فروشندگی و بازاریابی

پس تلاش کنید که یکم یکم و پله ای تایم مطالعه خود را بیشتر کنید تا با این کار به خوبی و به طور کامل به دروس خود مسلط شوید.

 

سخن پایانی ورتا

دانستن اینکه چه ساعاتی بهترین ساعات مطالعه است به حد زیادی برای یک دانش اموز مهم و اساسی است و باید یک دانش آموز و یا یک داوطلب کنکوری بر این موضوع به خوبی واقف باشد.

اما مبحثی که هست و به شدت نیز مهم است این است که یک دانش آموز نباید خودش به صورت خودسرانه تایم های مطالعه خودش را بالا ببرد و یا کم بکند، بلکه باید با دانستن بهترین تایم های مطالعه به این موضوع دست پیدا کند.

ما نیز در این مقاله به طور کامل و جامع به این موضوع پرداختیم و بهترین ساعات مطالعه را برای شما نام بردیم که بتوانید با استفاده از آن مطالعه هدفمند تر و کاملتر داشته باشید.