بهترین روش تحلیل آزمون

بهترین روش تحلیل آزمون

تحلیل آزمون مهمتر از آزمون دادنه!!

حتما این جمله رو بارها و بارها شنیدید، حالا چرا مهمتره؟

اکثر دانش آموزان برای بالا بردن کیفیت مطالعه و بررسی نحوه عملکردشان آزمون می دهند و با آزمون سعی می کنند همیشه سطح خود را بالا ببرند.

این روش یکی از بهترین روش ها برای یک کنکوری ست که سطح خودشان را بهتر کنند و بسیاری از مشاوران و رتبه برتر ها این کار را پیشنهاد می کنند.

اما به جرعت می توان گفت تحلیل آزمون مهمتر از شرکت در آزمونه برای همین مورد باید تحلیل آزمون اصولی رو یاد بگیرید.

برای همین قرار است در این مقاله به طور کامل در مورد روش های تحلیل آزمون صحبت کنیم.

 

مفهوم کامل تحلیل آزمون

تحلیل آزمون همان نحوه بررسی عملکرد خودمان در یک آزمون آزمایشی ست.

ما در طول سال تحصیلی ممکن است در آزمون موسسه های مختلف شرکت کنیم و توسط بودجه بندی های آن موسسات شروع به خواندن دروس کنیم.

موسسه ها به طور متفاوت و در زمان های خاص از دانش آموزان آزمون می گیرند.

برای مثال بعضی از موسسه ها به صورت هر دو هفته یکبار و بعضی نیز به صورت هر سه هفته یکبار آزمون برگزار می کنند.

اما ما در طول این زمان تمام تلاش خود را می کنیم که بتوانیم با کیفیت بهتر مطالعه کنیم تا به طور کامل به بودجه بندی خاص آن آزمون برسیم و کاری کنیم که تراز بالایی در آزمون به دست آوریم.

تا اینجای کار ما توانسته ایم به خوبی مراحل یک آزمون را به طور کلی طی کنیم.

همچنین بخوانید :  مدارس سمپاد

اما یک سوال… آیا یک آزمون پس از اتمام وقت برگزاری به کلی تمام می شود و ما باید به سراغ آزمون بعد برویم؟

نکته ی بسیار مهم است این است که بعد از آزمون باید آزمون را تحلیل کنیم و بعد از انجام این مرحله مهم به سراغ مطالعه برای آزمون بعد برویم و آن را شروع کنیم.

همانطور که گفتیم تحلیل آزمون از خود آزمون مهمتر است، چرا که ما در تحلیل آزمون با اشتباهات خود در آزمون رو به رو می شویم.

این اتفاق به شدت می تواند به ما در موفقیت در کنکور کمک کند، در حقیقت ما با حل مشکلاتمان و حل سوالاتی که اشتباه جواب داده ایم، می توانیم به موفقیت دلخواهمان در کنکور کمک کنیم.

تحلیل آزمون، بعد از ظهر همان روز آزمون باید انجام بشود تا در همان روز اشتباهاتشان را حل کنیم و سپس برای آزمون بعدی خود شروع به مطالعه کنیم.

تحلیل آزمون یک فعالیت مهم و ضروری ست و اگر مشاورمان کنار ما باشد تا با او اشتباهاتمان را یکی یکی حل کنیم و با  کمک مشاوره ی او می توانیم ارتقای کیفیت پیدا کنیم.

تا اینجای کار با تعریف و چگونگی انجام تحلیل آزمون رو به رو شده ایم و حالا باید دقیق تر به این موضوع نگاه کنیم و به سراغ روش های انجام آن برویم.

 

روش های تحلیل آزمون

تحلیل آزمون دارای مراحل مختلفی ست.

اما بهترین روش این است که شما اول به کارنامه اولیه خود دقت کنید و آن را یک بررسی کلی بکنید.

همچنین بخوانید :  ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی

در کارنامه شما با درصدهاتون رو به رو می شوید و متوجه می شوید که در کدام درس موفق بوده اید و در کدام درس نتوانسته اید به آن درصدی که به آن فکر می کردید، برسید.

سپس به سراغ سوالات بروید و سعی کنید در کنار مشاورتان درس به درس پیش بروید و تحلیل کنید.

نکته ای که قابل توجه است اینکه، شما گاهی در تحلیل آزمون سوالاتی را نتوانسته اید حل کنید که کاملا به آن واقف بوده اید و از قبل آن مبحث را کار کرده بودید.

این مشکل را  فقط می‌توانید در تحلیل درس به درس متوجه شوید و برای آن راه حلی بیابید.

سپس بعد از این کار اشکالات خود را به صورت دقیق بررسی کنید و آنها را روی کاغذی بنویسید و با استفاده از کتاب یک جواب کامل به آن بدهید.

این کار که شما اشکالاتتان را با یک منبع مثل کتاب حل کنید، باعث می شود دیگر در ذهن شما بماند و شما از آن مبحث دیگر تست اشتباه نزنید .

گاهی اوقات نیز پیش می آید که شما بیشتر از اشتباه حل کردن سوالات در زمان بندی و یکسری مشکلات مشابه اشکال پیدا کنید و این یعنی باید با کمک مشاور خود و با تکرار و تمرین کاری کنید که برای آزمون های بعد و همین‌طور کنکور دیگر از این جمله اشتباهات نکنید.

سوالی که در اینجا مطرح است و برای بسیاری از دانش آموزان درگیری ذهنی به وجود آورده این است که آیا می توانیم بدون مشاور تحلیل آزمون کنیم یا خیر؟

همچنین بخوانید :  مدیریت زمان سر جلسه آزمون

 

تاثیر مشاور در تحلیل آزمون

اگر بخواهم جواب کاملی به این سوال بدهم باید بگویم که، بله شما می توانید تحلیل آزمون را خودتان انجام دهید و بدون مشاور پیش بروید اما موضوعی که هست و بسیار مهمه اینکه شما با داشتن مشاور خوب می توانید روند تحلیل آزمون را بهتر انجام دهید و مشکلات را بهتر بشناسید و آنها را یک به یک حل کنید.

در حقیقت کسانی که از مشاور استفاده می کنند در تحلیل آزمون موفق تر خواهند بود.

 

سخن پایانی ورتا

یکی از مراحل مهم هر آزمون، تحلیل آن است که اگر به درستی انجام شود می توان گفت به شدت در حل مسائل و مشکلات دانش آموزان بسیار تاثیر گذار است.

ما در این مقاله سعی کردیم هم تعریف کامل این عمل را انجام دهیم و هم کاری کنیم که شما با استفاده از مراحل آن به راحتی این کار را انجام دهید.