آزمون لیسانس به پزشکی

آزمون لیسانس به پزشکی

درصد بالایی از دانش آموزان علاقه بسیار زیادی به رشته پزشکی دارند و برای قبولی در این رشته تلاش زیادی در دوران کنکور خود می کنند.

اما ظرفیت های پزشکی کشور محدود است و خیلی از دانش آموزان نمی توانند در این رشته در دانشگاه قبول شوند.

بسیاری از دانش آموزن سعی می کنند یکسال دیگر تلاش خود را بکنند و دوباره کنکور بدهند و بخشی از دانش آموزان نیز در یک رشته پیرا پزشکی می روند و سعی می کنند از راه لیسانس وارد دانشکده پزشکی شوند .

در این مقاله نیز می خواهیم به طور تخصصی به این بپردازیم که چگونه می شود از مقطع لیسانس به رشته پزشکی راه یافت و مراحل این کار چیست؟

آزمون لیسانس به پزشکی

اگر شما در هر رشته کارشناسی پیوسته و ناپیوسته دارای مدرک دیپلم باشید می توانید توسط آزمون لیسانس به پزشکی شانس خود را یک بار دیگر برای ورود به رشته پزشکی امتحان کنید و در آزمون شرکت کنید.

این آزمون در سال یکبار برگزار می شود و دارای دو قسمت کتبی و شفاهی(مصاحبه) هست.

این آزمون هر ساله توسط سازمان سنجش برگزار می شود و پس از ثبت نام و تایید شرایط شما می توانید در آزمون شرکت کنید.

این فرصت را دانشکده ی پزشکی دانشگاه تهران به افراد داده تا بتوانند در ان شرکت کنند و یک بار دیگر شانس خود را برای ورود به رشته پزشکی انجام دهند.

معمولا ثبت نام آزمون لیسانس به پزشکی هرساله دی ما برگزار می شود و متقاضیان می توانند در این مدت زمان ثبت نام انجام دهند(البته برای افرادی که قصد ثبت نام داشتند و نتوانستند ثبت نام کنند یک فرصت دیگر قرار داده می شود تحت عنوان ثبت نام بازماندگان که طی آن می توانند ثبت نام داشته باشند).

همچنین بخوانید :  نحوه ورود به بازار کار سئو

بعد از ثبت نام و تایید قبولی زمان، شرایط و مکان آزمون برای افراد متقاضی ارسال می شود که البته طبق سال های قبل احتمال آن بسیار زیاد است که در خود دانشگاه تهران برگزار شود.

شرایط و مراحل ثبت نام در آزمون لیسانس به پزشکی

شما باید در مدت زمانی که سازمان سنجش توسط اطلاعیه ها اعلام می کند برای ثبت نام این آزمون اقدام کنید.

برای انجام این فرایند باید به سایت (education.tums.ac.ir) مراجعه کنید و ثبت نام خود را انجام دهید.

پس از ورود به این سایت باید اطلاعات و مدارک خواسته شده را تکمیل کنید و ثبت نام خودتون روکامل کنید.

توجه داشته باشید که بعد از ثبت نام باید یک کد پیگیری سایت به شما بدهد تا طبق آن بتوانید برگه ورود به جلسه را دریافت کنید.

البته این آزمون یکسری شرایط نیز دارد که باید حتما شما آنها را داشته باشید و سپس برای ثبت نام اقدام کنید.

شما در وهله اول باید معدل کل دیپلم بالا 18 داشته باشید و معدل مقطع کارشناسی حداقل 16 داشته باشید تا بتوانید در این آزمون شرکت کنید.

اما اگر دانش آموز مدارس استعدادهای درخشان و یا دانش آموز المپیادی باشید شرط معدل نخواهید داشت.

به غیر از آن شما  برای آزمون شفاهی یا همان مصاحبه ای که از شما می گیرند باید مدرک زبان انگلیسی جهت ارزیابی فراشناخته داشته باشید.

در غیر این صورت از شرکت در مرحله ی دوم آزمون بازمانده می شوید.

اگر این شرایط را داشته باشید و بتوانید مراحل را یکی پس از دیگری سپری کنید شما می توانید در ازمون لیسانس به پزشکی شرکت کنید و شانس خود را برای رفتن به رشته پزشکی دوباره امتحان کنید.

همچنین بخوانید :  روش مطالعه دروس محاسباتی

سخن پایانی ورتا

شاید شما هم که در حال خواندن این مقاله هستید عاشق رشته پزشکی باشید و همه تلاش خود را بکنید که به این رشته دست پیدا کنید.

رسیدن به این رشته راه های مختلفی دارد که یکی از آنها آزمون لیسانس به پزشکی است که می تواند بعد از کنکور یک شانس دیگر به شما برای قبولی در رشته پزشکی بدهد.

ما نیز در این مقاله سعی کردیم که به طور کامل به این مسیر متفاوت راهیابی به رشته پزشکی بپردازیم و کاری کنیم که شما با خواندن این مقاله بدانید که از این روش نیز می توانید استفاده کنید.