نحوه ورود به بازار کار تولید­محتوا

نحوه ورود به بازار کار تولید­محتوا را در این مقاله از ورتا بررسی می کنیم .

نحوه ورود به بازار کار تولید­محتوا

نحوه ورود به بازار کار تولید­محتوا

در بازار کار گذشته شغل کارشناسی تولید­محتوا یک شغل بسیار ناشناخته بود. شغلی که برای جذب مشتری به صورت ناخودآگاه

در بخش تبلیغات بسیار رواج داشت. به مرور زمان و با دیجیتالی شدن دنیای مدرن نیازمندی شرکت ها و سیستم ها به کارشناس

تولید­محتوا بسیار افزایش پیدا کرد. تولید­محتوا نه تنها به صورت تصویری بلکه به شکل های متنی در موتورهای جستجو، نظیر گوگل

دیده می شود. پس هر مجموعه­ای برای شناخته شدن و دیده شدن در فضای وب باید در حوزه دیجیتال مارکتینگ خود به کیفیت و

تخصص اهمیت دهد.

به دلیل حضور اینترنت و انجام کارها به صورت دیجیتال در زندگی فعلی افراد باید برای بیشتر دیده شدن و افزایش فروش و مشتری

خود تولید­محتوا را به صورت یک مهارت تخصصی بیاموزند. از گذشته تا به امروز با به وجود آمدن روزنامه و اخبار این بخش به وجود آمده

است. اما شکل آن به مرور زمان تغییر کرده است. تولید محتوا در دنیای امروز یکی از مهارت هایی است که باید نه تنها در وب سایت

و فروشگاه اینترنتی بلکه در فضاهای مجازی پرطرفدار هم مثل اینستاگرام، تلگرام، لینکدین، فیسبوک، یوتیوب و…. حضوری پررنگ

همچنین بخوانید :  6 مانع اصلی در تحول کسب و کارها

داشته باشد.

بازار کار تولید­ محتوا

در این فضاها هرنوع محتوایی منتشر می شود اعم از متنی و تصویری که هر کدام در جایگاه خود می تواند بر مخاطب هدف تاثیر

بگذارد. از مقاله نویسی گرفته تا سناریونویسی استوری های اینستاگرام که می توانند جزو حوزه های شغلی این مهارت باشد.

حتی افرادی هستند که برای نوشتن کپشن نویسی نیاز به کمک دارند. پس این بازار برای همه افرادی که دستی در نوشتن و

خلاقیتی در ایده پردازی دارند، می توانند به عنوان کارشناس تولید­محتوا استخدام شوند.

تولید­محتوای تصویری مربوط به ادیت تصاویر و فیلم ها یا حتی عکاسی و فیلمبرداری می شود. اینکه بتوانید با نورپردازی مناسب

و فریم بندی درست تصاویر محتوای جذابی بسازید. درباره محتوای متنی هم ما باید با گسترده سازی دایره­ی لغات و جملات

بتوانیم سناریو نویسی، کپشن نویسی و مقاله نویسی را بسیار حرفه­ای پیش بگیریم.

 

آیا تحصیلات برای ورود به بازار کار تولیدمحتوا لازم است؟

جالب است بدانید که تولیدمحتوا نیازی به تحصیلات دانشگاهی ندارد. این به این معنا نیست که این مهارت نیاز به تمرین و آموزش

ندارد. برای هرمهارتی و متخصص شدن باید تمرین کنید و دوره آموزشی ببینید و کتاب بخوانید. اما بهتر است بدانید اگر رشته تحصیلی

شما یا استعداد شما در نویسندگی، ادبیات، شعر و روزنامه نگاری یا حتی تبلیغات باشد، آشنایی بیشتری با نویسندگی و نیازمندی های

مخاطبان برای تولید محتوا و جذب بازار هدف دارید.

 

گام های لازم برای ورود به بازار کار :

شما باید در اولین گام ها با آموزش دیدن و تمرین زیاد به این مهارت تسلط پیدا کنید. فراموش نکنید که این مهارت اگر به تحصیلات

همچنین بخوانید :  انواع روش یادگیری

نیاز دارد اما به تمرین و تحقیق زیادی نیاز دارد. پس در راه رسیدن به تبحر باید تلاش کنید تا هم اطلاعات خود را به روز کنید و هم

نسبت به سطح عالی و حرفه ای محتوایی که در اختیار مخاطب می گذارد، وسواس به خرج دهید. در این مسیر گام دوم مربوط

به کارآموزی و قبول پروژه های زیاد است. در پلتفرم های تخصصی و سایت های معتبر شما می توانید پروژه ها را بررسی و آن

دسته از کارآموزی هایی که مرتبط با توانایی های شماست را قبول و به درآمد اولیه برسید. در این بخش در دسترس بودن اولین

پروژه ها برای شما سخت خواهد بود.شما باید اعتمادسازی کنید و هم باید به این درک برسید که امکان دارد کارهای شما با مهارت

زیاد کم و کاستی های زیادی داشته باشد. پس در پذیرش کارآموزی ها و کارهای اولیه خود باید دقت زیادی به خرج دهید. این که

شما می توانید خلاقیت داشته باشید و ایده های دیگر را برای آنکه کم و کاستی را پوشش دهید، بررسی کنید.

تولید محتوا

در گام سوم شما وارد مرحله رزومه سازی می شوید، در این مرحله شما باید تمامی کارهای موفق خود را که رضایت کارفرما را

داشته اید به رزومه خود اضافه کنید. اینکه کارفرماهای سخت گیر بتوانید نمونه کارهای سطح عالی از شما ببینند به شما کمک

می کند تا بتوانید راحت تر و با تعداد بیشتری پروژه بگیرید. علاوه بر این شما پروژه هایی با سطح بالاتر دریافت می کنید.

در گام چهارم شما به یک فرد متبحر و متخصص تبدیل شده اید که با کارنامه­ی عالی می توانید یک تیم تربیت کنید. در این مرحله

همچنین بخوانید :  چگونه دانش خود را به مهارت تبدیل کنیم ؟

شما وارد بخش ارزیابی و فیلتر کردن افراد متخصص می شوید. اینکه بدانید هرکسی باید در جایگاه خود قرار بگیرد. این افراد باید

شرح وظایف شفاف داشته باشند. تا هم مسئولیت پذیر نسبت به محتواسازی کارفرما باشند و هم نسبت به کیفیت آن وسواس

داشته باشند.

در گام آخر شما باید نسبت به درآمد زایی سیستم خود متعهد باشید. این افراد در کنار شما هم باید تغییر لول بدهند و هم بتوانند

درآمد خود را در مسیر مثبتی افزایش دهند. علاوه بر این باید نسبت به کیفیت کار سیستم و اصلاح کردن بخش های ضعیف هم

دقت نظر داشته باشید. تحقیق و توسعه سیستم از وظایف رهبری شماست و نباید آن را دست کم بگیرید. نکته آخر درباره­ی این

است که یک تیم تولید محتوا قوی بسیار از نظر فکری به هم نزدیک هستند و هم دیگر را ارتقا می دهند. پس محیط رقابتی مثبتی

بسازید که باعث رشد گروه شما بشود.

 

سخن پایانی ورتا ( نحوه ورود به بازار کار تولید­محتوا )

با انتخاب درست مسیر ورود به این بازار می توانید به یک آینده روشن و حرفه ای امید داشته باشید. فراموش نکنید ما در مجموعه

خود، برای آموزش شما دوره مهارت تولید محتوا را ارائه داده­ایم. این دوره توسط یکی از حرفه­ای ترین افراد تدریس شده است و

دارای تمرینات زیاد و بررسی جزئیات این مهارت است.

مقاله اثر لنگر چیست ؟  و  آموزش تولید محتوا به کمکتون میاد .