بهترین راهکار افزایش یادگیری در کلاس

بهترین راهکار افزایش یادگیری در کلاس

یادگیری در کلاس درس باعث می شوند روند مطالعه شما سریع تر شود.

همه دانش آموزان دوست دارند که در سه سال دبیرستان تمام تلاش خود را بکنند و هم در امتحانات نهایی و هم در کنکور سراسری نتیجه خوب و مطلوب بگیرند.

اما این کار لازمه ی پارامتر های زیادی ست و باید به یکایک آن توجه ویژه داشت .

یکی از این پارامتر های مهم در نتیجه کنکور و امتحانات نهایی مبحث یادگیری سر کلاس است.

در این مقاله نیز می خواهیم به طور تخصصی راهکار های یادگیری بیشتر در کلاس درس را یاد بگیریم و کاری کنیم که شما بتوانید با بهره وری بالاتر کلاس درس را بگذرانید.

 

بهترین راهکار افزایش یادگیری سر کلاس

یادگیری کامل دروس در کلاس درس، آن هم در مدرسه بسیار مهم است و می‌تواند کاری کند که در مرحله اول، مطالب به خوبی در ذهن ما جای بگیرند.

اما آنکه ما بتوانیم به خوبی و با بالا ترین حد ممکن سر کلاس مطالب را یاد بگیریم، به موارد زیادی بستگی دارد که می خواهیم آنها را یک به یک برسی کنیم.

 

  1. مورد اول: پیش خوانی.

پیش خوانی در یادگیری بهتر دروس در کلاس به شدت کمک کننده است و می تواند به حد چشمگیری در یادگیری ما تاثیر گذار باشد.

به بیان دیگر می‌توان گفت دانش آموزی که پیش خوانی می کند، در اصل از دانش آموزی که این کار را انجام نمی دهد به مراتب می تواند مطلب را سر کلاس درس بیشتر و بهتر متوجه شود.

همچنین بخوانید :  روش مطالعه برای امتحانات دی ماه

نکته اینجاست که ما زمانی که پیش خوانی می کنیم، در حقیقت سوالات زیادی در ذهن ما شکل می گیرد و ما می توانیم با کنجکاوی سر کلاس درس حاضر شویم و در نتیجه به خوبی به کلاس درس توجه کنیم و روند یادگیری را بهتر کنیم.

همینطور پیش مطالعه می تواند ذهن ما را آماده ی شنیدن مطالب کند و کاری کند که ذهن در کلاس درس با توجه به پیش خوانی قبل از کلاس، مفاهیم را بهتر یاد بگیرد.

 

  1. مورد دوم: یادداشت برداری.

یادداشت برداری می تواند تاثیر چشمگیری در یادگیری بهتر در کلاس درس داشته باشد.

در حقیقت ما زمانی که یادداشت برداری می کنیم، ذهن بهتر مطالب را فرا می گیرد و می تواند با نوشتن محتواهایی که می شنود روند یادگیری را تسریع ببخشد.

یادداشت برداری همینطور به غیر از اینکه در یادگیری مطالب کلاس درس کمک می کند؛ همچنین می تواند در زمان امتحانات آن هم برای مرور کردن مطالب به شدت کمک کننده باشد.

پس حتما سعی کنید در کلاس درس یادداشت برداری های منظمی و کاملی انجام دهید.

 

  1. مورد سوم: متمرکز بودن سر کلاس درس.

به جرعت می توان گفت هیچ چیزی تاثیر گذارتر از تمرکز سر کلاس درس، نمی تواند کاری بکند که ما بهتر مطالب را یاد بگیریم.

تمرکز در واقع یعنی ما به هیچ چیز دیگر فکر نکنیم و سعی کنیم که فقط و فقط به محتوای کلاس درسی توجه کنیم.

به بیان دیگر می توان گفت که تمرکز، کاری می کند که ذهن فقط روی موضوع اصلی فکر کند و تمام قدرت خودش را بگذارد که مبحث را به خوبی متوجه شود.

همچنین بخوانید :  روش مطالعه جغرافیا

تمرکز داشتن سر کلاس درس نه تنها می تواند یادگیری ما را بیشتر کند، بلکه اگر بعد از کلاس، مطالب مرور نیز شوند می توان گفت که به خوبی در حافظه بلند مدت ما می مانند و دیگر به راحتی مطالب را فراموش نمی کنیم.

 

  1. مورد چهارم: سعی کنید قبل از کلاس درس خواب کافی داشته باشید و غذای مناسب خورده باشید.

بعضی از دانش آموزان هستند که نمی توانند سر کلاس درس یادگیری کامل داشته باشند و بیشتر اوقات به خاطر نداشتن خواب کافی و یا حتی مصرف غذاهای ناسالم است.

برای همین این مورد خیلی مهم است که شما طبق برنامه و روی نظم سعی کنید که به غذاهای مصرفی خودتان دقت کنید و به غیر از آن ساعت خواب منظم داشته باشید و تلاش کنید که از برنامه خارج نشوید‌.

 

  1. مورد پنجم : در بحث های کلاس شرکت کنید و سوال بپرسید.

بسیاری از اشکالات دانش آموزان که گاهی مطالبی را متوجه نمی شوند و یا هر مشکل درسی دیگر، سر کلاس درس با بحث های علمی و سوال کردن حل می‌شوند.

موضوع اینجاست که اگر سوال نپرسید و یا در بحث های کلاس شرکت نکنید، نمی توانید به خوبی عمق مطالب کتاب را متوجه شوید.

پس حتما سعی کنید که در بحث های کلاس درس شرکت کنید و در همان کلاس درس به سوالات ذهنی خودتان پاسخ دهید و نگذارید این سوالات در ذهن شما بمانند.

 

سخن پایانی ورتا

می توان گفت مهمترین مرجع ما در یادگیری مطالب همان کلاس های درس است و ما اگر بتوانیم به خوبی یاد بگیریم مطالب را می توان گفت حتما به خوبی نیز از آن استفاده خواهیم کرد و هم در کنکور و هم در امتحانات نهایی موفق خواهیم بود.

همچنین بخوانید :  وسواس مطالعاتی 2

اما این کار نیازمند رعایت موارد مهمی ست که در این مقاله به طور کامل به آن پرداختیم و می توان گفت شما با انجام این موارد می توانید تا حد بالایی یادگیری خود را سر کلاس درس افزایش دهید.