پکیج کنکور بخریم یا نه؟

پکیج کنکور بخریم یا نه؟

دانش آموزان در سال کنکور تلاش می‌کنند تا از هر کمکی استفاده کنند تا بتوانند در کنکور خودشان را به موفقیت برسانند و این یک امر طبیعی است.

یکی از منابعی که دانش آموزان استفاده می کنند و دانش آموزان بسیاری احساس می کنند که می توانند آن برای کنکورشان تاثیر گذار باشد همین DVD ها و پکیج های آموزشی کنکور است.

ما در این مقاله می خواهیم به طور کامل به این موضوع بپردازیم و از تاثیرات DVD ها و پکیج های آموزشی کنکور برای شما صحبت کنیم، پس حتما تا آخر این مقاله با ما همراه باشید.

 

DVD ها و پکیج های کنکور بخریم یا نه؟

قطعا تا به حال در تبلیغات تلویزیونی دیده اید که DVD ها و پکیج های کنکور را بسیار زیاد تبلیغ می کنند و دانش آموزان را به دیدن این فیلم ها ترغیب می کنند.

اما برای هر دانش آموزی دیدن یک ویدیو و زمان گذاشتن روی آن خیلی مهم است و باید به گونه ای این کار را انجام دهد که به برنامه ریزی های خود لطمه ای وارد نشود.

در واقع اگر یک دانش آموز دچار اشتباهی شود و آن کار اشتباه را به مرور انجام دهد،  قطعا دچار افت و ضرر خواهد شد و همین یعنی یک اتفاق اشتباه در مسیر کنکور.

اما استفاده از ویدیو های آموزشی کنکور آن هم تحت قالب DVD ها و پکیج های کنکور هم می تواند اتفاق مثبت و هم منفی باشد.

از آنجایی که ویدیوها اگر در جایگاه و زمان درستی استفاده شود، می توانند به عنوان مکمل آموزشی برای یک دانش آموز باشند اما اگر در جای نادرستی استفاده شوند، وقتی دانش آموز به آ« نیازی ندارد، همین یعنی یک لطمه به برنامه دانش آموز.

همچنین بخوانید :  نحوه جمع بندی برای ترم اول

موردی که الان نیز بسیار مهم است این است،  شما باید برای دروسی اقدام به دیدن DVD ها و پکیج های کنکور کنید که در آن دروس دارای مشکل و یا ضعف هستید، در این صورت استفاده از DVD ها و پکیج های کنکور می تواند تاثیر گذار باشد.

در یک صورت دیگر نیز دیدن فیلم‌های آموزشی می‌تواند برای یک دانش آموز تاثیرگذار باشد؛ در زمانی که دانش آموز به دنبال یک آموزش کامل‌تر و سطح بالاتر از کتاب است و می‌خواهد مباحث کتاب درسی را با نکات بیشتر و کاملتر بداند و با کمک آن نکات به مسیر پیشرفتش سرعت ببخشد.

در این حالت باز هم استفاده از DVD ها و پکیج های کنکور می تواند تاثیر گذار باشد و به کمک دانش آموزان بیاید.

اما وجود دو نکته مهم در استفاده از این DVD ها و پکیج های کنکور هست که باید حتما آنها را بدانید و طبق آن عمل کنید.

  • نکته اول: زمان بندی استفاده از دی وی دی های آموزشی

همانطور که گفتیم باید به گونه ای این DVD ها و پکیج های کنکور را استفاده کنید که به برنامه تحصیلی خود ضربه ای وارد نشود و ما از برنامه خودمان عقب نیافتیم.

در سال کنکور برنامه یک رکن مهم و اساسی در موفقیت در کنکور است و باید به انجام آن ارجعیت داشته باشیم و نگذاریم چیزی مانع انجام هر یک از برنامه های ما شود.

پس باید در زمان بندی مقرر و درست از این ویدیو ها استفاده کنیم و آموزش خود را با آنها تکمیل تر کنیم.

همچنین بخوانید :  بهترین رشته های بدون کنکور

دومین نکته: تهیه دی وی دی از منابع کمک درسی معتبر

بسیاری از منابع مختلف هستند که دی‌وی‌های آموزشی کمک درسی برای دانش‌آموزان تولید می‌کنند و همین موجب شده است که هم دی وی دی های سطح محتوایی خوب و هم سطح محتوایی کم به بازار بیاید و کار را برای انتخاب دانش آموزان سخت تر کند.

اما در اینجا باید دانش آموزان با استفاده از تجربیات رتبه برتر ها و دانش آموزان دیگر یک منبع معتبر برای تهیه دی وی دی خود تهیه کنند و با این کار تلاش کنند که منابع درسی خوبی را برای خود ایجاد کنند.

دقت کنید که این ویدیو ها با هدف تکمیل آموزش شما تولید شده اند پس باید به شما در آموزش بهتر مطالب کمک کند، در غیر اینصورت اگر دی وی دی ها نتوانند این کار را برای ما انجام دهند باید از انجام دادن آن جلوگیری کنیم.

همانطور که گفتیم اگر این ویدیو ها نتوانند به ما در تکمیل آموزش ها و همینطور آموزش نکات تکمیلی کمک کند در واقع زمان دانش آموز را می گیرد و خود این کار یک اشتباه بد در زمان کنکور است.

همینطور شما زمانی که دارید از منبعی استفاده می کنید به آن منبع برای تهیه ویدیو ها پول پرداخت کرده اید و همین یعنی شما اگر نتوانید به آموزش های مد نظر خود برسید قطعا متضرر خواهید شد و هم زمان و هم سرمایه خودتان را از دست خواهید داد.

پس سعی کنید قبل از استفاده از منابع ویدیویی آن هم مخصوصا دی وی دی های آموزشی به شدت به منبع تولید کننده آن اطمینان پیدا کنید و سپس به سراغ تهیه آن دی وی دی ها بروید.

همچنین بخوانید :  روش مرور درس زیست شناسی

سخن پایانی ورتا

درمسیر کنکور هر اشتباهی می تواند به ضرر دانش آموزان تمام شود و باعث شود دانش آموز از مسیر رشدش جا بماند و به اهداف خودش در مورد مقرر نرسد.

اما از آنظرف موضوع هم اگر نگاه کنیم اگر یک دانش آموز بتواند از منبعی به درستی استفاده کند قطعا می تواند خودش را جلوتر نیز بیاندارد و همین یعنی پیشرفت در مسیر رسیدن به هدف.

دی وی دی های آموزشی نیز از این دسته موارد هستند که اگر منابع درستی را انتخاب نکنیم قطعا ضربه بدی به ما خواهند زد و همین یعنی باید به گونه ای استفاده کنیم که به ما کمک خوبی بکند.

ما در این مقاله به طور کامل در مورد این دی وی دی های آموزشی صحبت کردیم و مواردی را به شما گوش زد کردیم که بتوانید با آن بهتر و بهینه تر به سراغ این منابع آموزشی بروید و از آنها بهترین نتایج را کسب کنی.