نوابغ تحصیلی ایران و جهان

نوابغ تحصیلی ایران و جهان

در هر کجای دنیا انسان های موفقی هستند که در حوزه خودشون در سطح کشور و جهان به جایگاه بالایی می رسند.

ایران نیز در تمامی طول تاریخ خود نوابغ بسیار زیادی را به خود دیده است و در سطح جهان، کشور ایران به داشتن نوابغ بی نظیر معروف بوده است.

این افراد در بین مردم به خاطر افتخاراتی که توانسته اند به دست آورند، جایگاه بالایی دارند و بسیاری از مردم دوست دارند زندگی نامه درخشان این نوابغ را بدانند و سعی کنند همانند آنها افراد تاثیرگذاری باشند.

برای همین افراد دوست دارند زندگی نامه نوابغ جهان را مطالعه کنند و با پیروی از آنها به مقاطع علمی بالایی برسند.

ما در این مقاله قرار است چند تن از این نوابغ ایران و جهان را معرفی کنیم و به طور خلاصه در مورد زندگی شان بنویسیم.

 

گذری بر زندگی نوابغ تحصیلی

اولین نابغه را با جناب دکتر علی اصغر خدا دوست شروع می کنیم.

دکتر خدا دوست در سال 1314 در شیراز ایران متولد شد و دوران تحصیلی خود را در همان شهر خود به اتمام رساند.

سپس با رتبه بالا در رشته پزشکی در دانشگاه شهر خودشان قبول شد و همانجا تحصیل دانشگاهی خود را به اتمام رساند.

دکتر خدا دوست دوران پزشکی خود را با رتبه عالی به اتمام رساند و دوره دستیاری پزشکی چشم و گوش را در ایران سپری کرد و بعد از درخشیدن در زمینه چشم برای گذراندن دوره تخصصی در ایالات متحده آمریکا برگزیده شد.

دکتر خدا دوست بعد از درخشش در زمینه چشم پزشکی، سال های متعددی در دانشگاه های آمریکا به تدریس این رشته پرداخت و توانست مقالات علمی و تحقیقات گسترده ای انجام دهد که بر علم چشم پزشکی جهان تاثیر زیادی گذاشت.

همچنین بخوانید :  تغذیه مناسب کنکوری ها

همچنین دکتر خدادوست چندین سال در عرصه ی جراحی چشم توانست به مقاطع بالای علمی دست پیدا کند و در این زمینه نیز افتخارات جهانی بالایی به دست آورد.

همچنین دکتر خدادوست توسط شخصیت های شناخته شده ی چشم پزشکی آمریکا به عنوان بهترین جراح چشم پزشک دنیا معرفی شد و در عرصه ی بین المللی توانست افتخارات زیادی را برای کشور ایران و جامعه ی علمی ایران به دست آورد.

نابغه بعدی ایرانی که آن هم افتخارات زیادی برای ایرانیان به دست آورده، دکتر فرهاد شکوهی است.

دکتر شکوهی یکی از افتخارات پزشکی ایران است که متولد شهرستان فریدن است.

ایشان در حال حاضر یکی مدرسین صدمات مغزی و ضایعات نخایی دانشگاه های مطرح آمریکاست و همینطور مدرس احیای پیشرفته قلب نیز می باشد.

دکتر شکوهی پس از درخشش بسیار در احیای قلب موفق شد دستیار دکتر راندس باتیستا شود که مشهور ترین جراح قلب دنیاست.

همچنین ایشان پس از سال های متوالی جراحی قلب و تحقیقات در مورد صدمات مغزی توانست جوایز زیادی ازجمله پژوهشگر برتر دانشگاه پکن، مدرس نمونه قلب اروپا و بسیاری از جوایز دیگر را به دست آورد.

مریم میرزاخانی دیگر نابغه موفق ایرانی ست که شاید اسمش به گوشتان خورده باشد.

خانم میرزاخانی مدرس دانشگاه استنفورد و ریاضی دان برجسته جهان است که توانایی های بالای این زن ایرانی در رشته ریاضی زبان زد خاص و عام در جهان است.

مریم میرزاخانی همچنین توانست جایزه ی ارزشمند فیلدز که از بالاترین جوایز رشته ریاضی ست، را دریافت کند و از این حیث برای ایرانیان افتخار بیافریند.

همچنین بخوانید :  مباحث مهم سال دهم تجربی

حالا بعد از معرفی سه نابغه ی بزرگ ایرانی بیایید تا چندتن از نوابغ تحصیلی بزرگ در سطح جهان را با هم بررسی کنیم.

اگر بخواهیم نابغه ای در جهان نام ببریم که در رشته خود یکی از خاص ترین افراد بوده و توانسته پیشرفت های زیادی را در علم رقم بزند باید به استیون هاوکینگ اشاره کنیم.

استیون هاوکینگ با وجود معلولیت و ضایعه ی نخایی ای که داشت اما دست از تلاش برنداشت و در زمینه فیزیک و کیهان شناسی و همنیطور ریاضیات افتخارات جهانی بسیار بالایی را به دست آورد.

این نابغه همینطور توانست در دوران زندگی خود جوایز ارزشمندی مثل مدیر کرسی علمی دانشگاه کمبریج و همینطور مدیر تحقیقات مرکز کیهان شناسی  همان دانشگاه  را به دست آورد.

این دانشمند بزرگ همینطور توانست تا قبل از مرگش منابعی را به طور کتبی بنویسد و تحویل جهانیان دهد تا افراد بتوانند با خواندن آنها بیشتر از زندگی یک نابغه علمی بدانند.

منابعی مثل تاریخچه ی خودم و پاسخ های کوتاه به سوالات بزرگ از جمله این منابع ارزشمند است که این دانشمند از خود به یادگار گذاشته اند.

آندرو ویلز از دیگر نخبگان و نوابغ جهانی است.

این شخص تئوری و نظریه های بی شماری در زمینه ریاضی ارائه داده است که هرکدام توانسته است به بزرگ ترین مسائل ریاضی جهان جواب کامل بدهد.

این شخص توانست با مقالات علمی خود که در مورد ریاضیات نوشته شده است بتواند جوایز بسیاری را تصاحب کند که در نوع خود در جهان بی نظیر است .

ایشان در حال حاضر 59 سال سن دارد و تا به الان توانسته 15 جایزه بین المللی ریاضیات را به نام خود ثبت کند.

همچنین بخوانید :  اشتباهات پشت کنکوریا

نابغه دیگری که در رشته خود توانست تغییرات زیادی را به وجود بیاورد و به موفقیت های بالایی رسید جیمز وودز است.

این نابغه در زمینه سینما و بازیگری توانسته بسیار خوب عمل کند و دوبار برنده جایزه ی معروف اسکار و همینطور چندبار جایزه  امی را به دست آورد.

او به عنوان یک محقق در موسسه تکنولوژی ماساچوست کار کرده است و در حال حاضر، 65 سال سن دارد و آی کیو او 180 است که در نوع خود یک نابغه به شمار می آید.

او همینطور توانسته فیلم های ماندگار و بسیار ارزشمندی برای مردم بسازد که در نوع فیلم های بسیار خوب و تاثیر گذاری هستند و توانسته اند افراد زیادی را در جهان به خود جلب کنند.

سخن پایانی ورتا

در مسیر موفقیت و رشد خیلی خوب است که بتوانید از زندگی نامه ها و همینطور نکات زندگی افراد نابغه استفاده کنید که با درس هایی که از آنها می گیرید بتوانید مسیر رشد خودتان را بهتر و با بهره وری بالا تر پیش ببرید.

همینطور دانستن اینکه دانشمندان و نوابغ چطور به هدف خود رسیده اند قطعا می تواند دید ما را در مورد موفقیت به کلی عوض کند.

ما نیز در تیم ورتا این مقاله را برای شما نوشتیم تا بتوانید با خواندن این داستان های زندگی افراد موفق بهتر راه موفقیت را طی کنید و یک نابغه از خودتان بسازید.