نحوه مطالعه برای کنکور اردیبهشت ماه

نحوه مطالعه برای کنکور اردیبهشت ماه

در سال های گذشته بسیاری از دانش آموزان تلاش خود را می کردند و پس از آمادگی حداکثری خودشون در کنکور شرکت می کردند.

اما شاید نتیجه باب میل بسیاری از افراد نبود و دانش آموزان نمی توانستند رتبه های خوبی کسب کنند.

برای همین باید یکسال دیگر تلاش می کردند و در کنکور سال بعد شرکت می کردند؛ به خاطر همین یکسال از زندگی شان هدر می رفت و باید یکسال سخت دیگر را هم پشت سر می گذاشتند.

اما خوشبختانه کنکور امسال در دو مرحله ی اردیبهشت و تیر برگزار می شود.

شما می توانید مطالب را چند بار مرور کنید و با وجود تجربه در کنکور اول به سراغ کنکور دوم بروید.

اما در اینجا و در این مقاله می خواهیم به این مورد بپردازیم که باید برای کنکور اردیبهشت ماه چگونه مطالعه کنیم که بتوانیم در همان کنکور اول نتیجه خوبی بگیریم و با اعتماد به نفس بالاتری به سراغ کنکور بعدی برویم.

 

نحوه مطالعه برای کنکور اردیبهشت ماه

کنکور اردیبهشت ماه اولین کنکور ما در سال است و اولین هدف ماست.

برای اینکه شما زمانی که در حال برنامه ریزی هستید اولین هدف خود را کنکور اردیبهشت در نظر می گیرید و سپس به سراغ کنکور تیرماه برویم.

پس نحوه مطالعه برای اولین کنکور بسیار مهم است و باید به گونه ای مطالعه شود که بهترین نتایج را در همان کنکور اول کسب کنیم.

اولین و مهمترین راه برای بالا بردن  تراز در کنکور اول برنامه ریزی صحیح است.

همچنین بخوانید :  روش مطالعه اقتصاد

همیشه گفته ایم و می گوییم که برنامه ریزی مهم ترین نکته و اساسی ترین کاری ست که یک دانش آموز کنکوری باید انجام دهد تا مسیرش به درستی پیش رود.

برنامه ریزی باید طبق چند مورد مهم پیش رود تا به بهترین شکل انجام شود و بتواند در مسیر کمک کننده باشد؛ چرا که می دانیم که برنامه بد می تواند چند برابر برای مسیر ما مشکل ساز باشد.

برنامه ریزی که برای کنکور اردیبهشت ماه انجام می دهید می بایست دارای چند بعد مختلف باشد.

اول اینکه  باید بدانید که کنکور اردیبهشت ماه یک کنکور مهم است و نباید وجود کنکور تیرماه باعث نادیده گرفتن کنکور اردیبهشت ماه بشود.

پس به گونه ای برنامه ریزی کنید که با تمام قدرت برای کنکور اردیبهشت ماه آماده شوید.

سپس مهمترین بخش در کنکور اردیبهشت ماه داشتن برنامه ی کامل مرور و جمع بندی ست.

کنکور اردیبهشت ماه در مقایسه با کنکور تیر ماه، زمان کمتری به هر شخص می دهد پس باید یک برنامه ای بریزید که یک زمان کامل به مرور و جمع بندی اختصاص دهید.

داشتن زمان مرور و جمع بندی برای کنکور اردیبهشت ماه بسیار مهم است و شما می توانید با یک مرور خوب سطح خودتون رو برای کنکور ارتقا بدید.

در زمان مرور، شما حتی می توانید تست های زمان دار و چالشی را بزنید و با این کار آمادگی خودتون رو برای کنکور بالا ببرید.

بهترین زمان مرور و جمع بندی برای کنکور اردیبهشت ماه، اسفند و فروردین ماه است که می توانید در این دو ماه پایانی زمان های خوبی را برای مرور اختصاص دهید.

همچنین بخوانید :  MBTI

نکته ی بعدی این است که سال دوازدهمی ها باید به گونه ای برنامه ریزی کنند که هم به دروس خودشون برسند و هم دروس دهم و یازدهم رو جمع بندی کنند.

برای این کار بهتره که نیم سال اول دوازدهم رو با دروس تخصصی دهم با هم بخونید و تست زنی کنید و سعی کنید برای دروس تخصصی دوزادهم و دهم از تست زنی استفاده کنید.

و همینطور برای نیم سال دوم می توانید مطالب نیم سال دوم را با دروس تخصصی یازدهم به طور ترکیبی بخوانید و با این کار تمام بودجه بندی کنکور را تمام کنید.

همونطور که می دونید دروس عمومی دوازدهم نیز مهم هستند چرا که در کنکور سوالی از آنها طرح نمی شود اما در امتحانات نهایی ما باید از دروس عمومی هم نمره ی خوبی بگیریم.

می توانید برای خواندن دروس عمومی در روز یک ساعت الی یک ساعت و نیم را به آن اختصاص دهید.

همونطور که گفتیم بهترین تایم مرور و جمع بندی برای کنکور اردیبهشت ماه، اسفند و فروردین است.

برای همین این دروس را می توانید به خوبی بخوانید و در این دو ماه جمع بندی، سه روز یکبار آزمون دهید و خودتون رو بیشتر برای کنکور سراسری آماده کنید.

 

نکته بسیار مهم:

نکته ای که باید در مورد کنکور اردیبهشت ماه بگویم این است که اگر شما تا به حال تلاشی هم برای کنکور نکرده اید همچنان وقت دارید و می توانید همین الان اقدام کنید.

خیلی از دانش آموزان احساس می کنند که اگر از روند درسی خارج شده اند دیگر نمی توانند به این رقابت مهم برسند.

همچنین بخوانید :  هدف گذاری چند از ده

این موضوع کاملا اشتباه ست و شما حتی اگر امروز برای کنکور شروع  به درس خواندن کنید و برنامه ی خوبی داشته باشید می توانید حتی در کنکور اردیبهشت ماه نیز موفق باشید.

پس فرصت را از دست ندهید و همین الان شروع کنید.

سخن پایانی ورتا

همونطور که می دونیم کنکور در دو نوبت اردیبهشت ماه و تیرماه برگزار می شود و شما اگر در هر کدام از دو کنکور تراز بالاتری داشته باشید همان تراز برای انتخاب رشته شما در نظر گرفته می شود.

برای همین این خیلی نکته ی خوبی است که شما در کنکور اول در اردیبهشت ماه عملکرد خوبی داشته باشید و کاری کنید که در همان کنکور اول تراز بالایی به دست آورید.

برای این کار نیازمند یکسری از کار ها هستید که در این مقاله به طور کامل آنها را توضیح دادیم.