علت های فراموشی در جلسه آزمون

علت های فراموشی در جلسه آزمون

همه دانش آموزان تلاش بر این دارند که بتوانند به نحو احسن در مسیر کنکور خود تلاش بکنند که برای کنکور به خوبی آماده شوند.

یکی از مهمترین عواملی که باعث پیشرفت در کنکور می شود، آمادگی با آزمون های آزمایشی است.

این آزمون ها از سال اول تحصیلی دبیرستان ما کنار ما هستند و کاری می کنند که ما برای کنکور آماده شویم و به جز یادگیری بیشتر، مهارت تست زنی هم به خوبی آموزش ببینیم.

اما یکی از مشکلات دانش آموزان در آزمون های آزمایشی فراموشی مطالب و مباحثی است که قبل از آزمون خوانده اند.

ما در این مقاله قرار است به طور کامل در مورد این موضوع صحبت کنیم و راهکار هایی برای جلوگیری از فراموشی سر آزمون را به شما آموزش دهیم.

 

  • علت های فراموشی در جلسه آزمون

به طور کلی فراموشی آن هم سر جلسه آزمون می تواند یک چیز عادی و طبیعی باشد اما موضوع اینجاست که ما باید به خوبی، روش ها و تکنیک هایی را آموزش ببینیم که به ما در جلوگیری از این فراموشی کمک‌ کنند.

از طرفی ما باید آنقدر در آزمون ها خوب و اصولی پیش برویم که بتوانیم در کنکور هم موفق شویم، پس موضوع فراموشی را باید در آزمون های آزمایشی تا کنکور حل کنیم و دیگر از این مشکل در کنکور خود رنج نبریم.

اما در اینجا بیایید به یکسری نکات که به ما بیشترین کمک را می کند تا فراموشی سراغ ما نیاید را یک به یک بررسی کنیم.

  1. مورد اول: وجود استرس زیاد
همچنین بخوانید :  ویژگی های یک آزمون آزمایشی خوب

ما همیشه به این موضوع واقف بودیم و چندین بار تکرار کردیم که وجود استرس در آزمون ها و حتی امتحانات تمامی تلاش های مارا از بین خواهد برد.

استرس به کلی نمی گذارد که ما بتوانیم از تمامی تمرکزمان برای حل سوالات استفاده کنیم و کاری بکنیم که بهتر و راحت تر سوالات را حل کنیم.

از طرفی دیگر استرس موجب فراموشی نیز می شود و ما اگر نتوانیم استرس خود را سر جلسه آزمون به خوبی کنترل کنیم، قطعا نمی توانیم به خوبی آزمون دهیم و مفاهیمی که خواندیم قطعا از یاد ما خواهد رفت.

پس حتما استرس خود را کنترل کنید و با این کار دیگر جلوی فراموشی سر جلسه آزمون را بگیرید.

ما نیز در سایت ورتا در مورد روش های کامل کنترل استرس صحبت کردیم که می توانید از آن نکات نیز استفاده کنید .

  1. مورد دوم: نداشتن خواب کافی در شب قبل از آزمون

خواب کافی به شدت می تواند به ما در بالابردن تمرکزمان و همین‌طور استفاده درست از ذهنمان سر جلسه آزمون کمک کند.

به بیان دیگر می تواند گفت خواب می تواند به تحلیل مباحثی که خوانده ایم کمک کند و کاری بکند که ما سر جلسه آزمون با انرژی و تمرکز بالاتر سوالات را حل کنیم.

خیلی از دانش آموزان باور اشتباهی دارند که احساس می کنند اگر نخوابند و شب را نیز به مطالعه بگذرانند، می توانند نتیجه آزمون بهتری داشته باشند.

اما این باور کاملا اشتباه است و عدم وجود هم خواب کافی می تواند برای ما بسیار زیاد مضر باشد و باعث فراموشی سر جلسه آزمون بشود.

همچنین بخوانید :  وسواس فکری

 

  1. مورد سوم: مطالعه سریع قبل از آزمون

درس خواندن یک فرایند اصولی و با نظم است که باید اصولی و کاملا مفهومی خوانده شود.

اما ما احساس می کنیم حتی اگر قبل از آزمون هم بسیار زیاد و سریع مطالعه کنیم می توانیم نتیجه خوبی بگیریم.

اما در اصل این باور اشتباه است و ما زمانی که می خواهیم به سمت جلسه آزمون برویم نباید دیگر دروس را مطالعه کنیم، چرا که این کار باعث فراموشی سر جلسه آزمون می شود.

نه تنها درس خواندن قبل از آزمون برای ما مفید و نتیجه بخش نیست بلکه این کار باعث فراموشی سر جلسه آزمون هم می شود.

 

  1. مورد چهارم: رو به رو شدن با سوالات سخت

یک آزمون تلفیقی از سوالات سخت و آسان است و سوالات آزمون به طور پراکنده چیده شده است.

اما دانش آموزان بسیاری هستند، زمانی که به سوالات سخت می رسند و متوجه می شوند که نمی توانند آنها را حل کنند دچار استرس و اظطراب شدید می شوند.

نکته ای که باید به آن توجه کرد این است که حتما و حتما ما باید اول به سراغ سوالات راحت برویم و پس از حل آنها به سراغ سوالات سخت تر برویم.

اینگونه می دانیم که برای حل سوالات سخت، زمان داریم و دیگر دچار استرس و اظطراب نمی شویم و همین‌طور مطالب نیز بهتر به یاد ما خواهد آمد.

 

سخن پایانی ورتا

همه دانش آموزان سعی می کنند که بهترین ورژن خودشان را برای آزمون ها بگذارند تا تراز بالاتری را کسب کنند و در کنکور نیز نتیجه این آزمون ها را بگیرند.

همچنین بخوانید :  سوالات و پاسخ تشریحی کنکور ریاضی تیر ماه 1403   

اما موضوع اینجاست که بسیاری از دانش آموزان سر جلسه آزمون یکسری نکات و مباحث از یادشان می رود و همین باعث می شود نتوانند به خوبی تراز و نتیجه خوبی کسب کنند.

اما این مشکل اصلا جای نگرانی ندارد و کاملا قابل حل است و اگر از این مشکل در آرمون های خود رنج می برید حتما برای اصلاح آن تلاش کنید.

ما نیز در این مقاله به طور کامل در مورد این موضوع صحبت کردیم و چهار تکنیک بسیار خوب برای مقابله با این مشکل به شما گفتیم.