روش تست زنی فلسفه و منطق

روش تست زنی فلسفه و منطق

می توان به جرعت گفت که درس فلسفه و منطق یکی از مهمترین دروس رشته علوم انسانی ست که باید دانش آموزان این رشته روی این درس سرمایه گذاری های خاصی بکنند.

این درس در کنکور انسانی یک درس رتبه ساز و تراز آور است که دانش آموزان باید در دوران کنکور مهارت تست زنی خود را در این درس بالا ببرند تا بتوانند به خوبی در کنکور رتبه بگیرند ‌.

اما این کار نیازمند آموزش خوب روش های تست زنی این درس است و شما باید بدانید که در زمان کنکور به غیر از مطالعه ی خوب به مهارت تست زنی هم بپردازید و کاری کنید که این مهارت شما نیز افزایش یابد.

ما می‌خواهیم در این مقاله کاری کنیم که شما روش های تست زنی درس فلسفه و منطق را آموزش ببینید و به کمک آن تست های زیادی از این درس را در کنکور به درستی جواب دهید.

 

روش تست زنی درس فلسفه و منطق

اگر از دانش آموزان در مورد این درس بپرسید به شما می گویند این درس یک درس حفظی است ولی کاملا این باور یک باور اشتباه است.

برخلاف تصور عموم دانش آموزان این درس یک درس مفهومی است و شما نباید آن را حفظ کنید .

البته می توان این درس را حفظ کرد ولی زود مطالب از یادمان می روند و مجبور می شویم دوباره از صفر آنها را بخوانیم .

بهترین کار برای یادگیری کامل این درس مفهومی خواندن آن است.

یعنی شما سعی کنید به گونه ای این درس را مطالعه کنید که با عمق مفاهیم آن درگیر شوید و بتوانید با عمق مطالب ارتباط برقرار کنید تا  ذهنتان آن را به خوبی درک کند .

همچنین بخوانید :  روش تست زنی روانشناسی

اگر ذهن توانست آن را به خوبی درک کند، می توان گفت که این مفاهیم وارد حافظه بلند مدت شما می شود و می توانید به خوبی مباحث این درس را یاد بگیرید .

سپس بعد از درک کامل و خواندن عمیق مفاهیم و مطالب درس فلسفه و منطق باید به سراغ تست زنی بروید.

 

اما چه نوع تست هایی باید در چه زمانی بزنید ؟

می توان گفت که اگر شما با مطالب ارتباط برقرار کنید بیش از پنجاه درصد کار حل شده و توانسته اید مباحث را به خوبی در ذهنتان جای دهید.

بعد از خواندن کامل مبحث، حالا باید سراغ تست های مفهومی این درس بروید و کاری کنید که که با تست، آموزش خود را کامل کنید .

تست های مفهومی یا آموزشی تست هایی هستند که می توانند در آموزش کامل و جامع به شما کمک بسیار زیادی بکنند و همچنین باعث می شوند مهارت تست زنی خود را بالاتر ببرید.

سپس شما زمانی که آموزشتان تکمیل شد، حالا می توانید به فکر افزایش سطح خودتان در کنکور یا آزمون ها باشید.

سپس بعد از آموزش کامل شما نیازمند مرور نیز هستید و باید منظم این درس را مرور کنید چرا که اگر ذهن شما درگیر مرور نشود، نمی تواند مطالب را به خوبی یادآوری کند  و به فکر افزایش یادگیری و بهبود آن باشید.

برای مرور کردن در این درس نیز باید از تست های مروری استفاده کنید ولی از چند نکته غافل نشوید.

اول آنکه مرور باید به طور منظم و با برنامه جلو رود تا مطالب به خوبی تکرار شوند.

همچنین بخوانید :  خودشناسی و تاثیر آن برای کنکور

دوم آنکه باید سعی کنید مطالب را به صورت ترکیبی مرور کنید و مباحث هر سه سال را با هم مرور کنید.

زدن تست های مروری می تواند به طور کامل شما را در فرایند مرور جلو بیندازد و هم کاری کند که مهرت تست زنی شما بهتر شود و هم باعث می شود مباحث در ذهنتان دوباره تجزیه و تحلیل شوند و مجددا یادآوری شوند.

در تست های مروری، انتخاب منبع درست بسیار مهم است.

شما باید از منابعی استفاده کنید که هم دارای تست های تالیفی خوب و سطح بندی شده و هم دارای تست های کنکور سال قبل است .

این منبع که دارای این ویژگی ها باشد می تواند به شما در تست زنی درس فلسفه و منطق بسیار کمک‌کند و کاری بکند که شما بتوانید هر چه بهتر روی مهارت خودتان کار کنید.

 

یک نکته مهم در روش های تست زنی درس فلسفه و منطق:

یکی از مهم ترین چیز هایی که یک دانش آموز علوم انسانی باید به اون دقت کنه مبحث مرور مطالب بعد از آموزش هست.

ما هر ساله می بینیم که بسیاری از دانش آموزان مطالب را نمی خوانند و طبق برنامه عمل نمی کنند و بعد از کلاس درس در همان روز مرور نمی کنند.

این کار اشتباه در طولانی مدت به شدت می‌تواند تاثیر بد روی شما بگذارد و کاری کند که شما دور تر بتوانید دوباره با مطالب ارتباط برقرار کنید.

بهتر است در همان روز که آموزش می بینید مطالب را دوره کنید و این کار را به زمان دیگر موکول نکنید.

همچنین بخوانید :  بهترین تفریحات کنکوریا

حتی بسیاری از دانش آموزان در همان روز شروع به زدن تست می کنند که این کار هم به شدت می تواند کمک کننده و تاثیر گذار باشد.

 

سخن پایانی ورتا

درس فلسفه و منطق یکی از دروس تخصصی و بسیار مهم رشته علوم انسانی است که دانش آموزان این رشته باید برای آن زمان های زیادی را بگذارند .

اما برای به دست آوردن درصد های بالا در کنکور در این درس، باید به خوبی روش های تست زنی را آموزش ببینید و کاری کنید که مهارت خود را هر روز بیشتر از دیروز افزایش دهید.

ما در این مقاله به طور کامل و دقیق به روش های تست زنی درس فلسفه و منطق پرداختیم.