روش تست زنی تاریخ و جغرافیا

روش تست زنی تاریخ و جغرافیا

دروس تاریخ و جغرافیا یکی از دروس مهم رشته علوم انسانی ست که دانش آموزان باید به خوبی در این رشته تحصیل کنند و مهارت خود را در تست زنی این رشته بالا ببرند.

برای بالابردن سطح خودتان در تست زنی این درس باید برای این کار زمان بندی های خاص خود را داشته باشید تا در ادامه بتوانید به توانایی بالایی در این درس برسید.

 

روش تست زنی تاریخ و جغرافیا

برای تست زنی این درس باید در مرحله اول مطالعه ی خوب و اصولی داشته باشید و سپس سعی کنید مهارت تست زنی خود را افزایش دهید.

پس اول چند نکته مهم در مورد روش مطالعه این درس را با هم برسی می کنیم.

 

روش درست مطالعه تاریخ و جغرافیا

برای مطالعه این درس باید دقت کنید که این درس پر از مباحث مهم و در عین حال حفظی ست.

دروس تاریخ و جغرافیا باید همیشه مطالعه و مرور شوند تا در ذهن جای بگیرند و می توان گفت به هیچ عنوان شما با یک بار خواندن و یک بار مرور کردن نمی توانید مطالعه ی این درس را کامل کنید.

شما اول از همه باید این درس را به خوبی مطالعه کنید.

بهتر است در زمان مطالعه سعی کنید خلاصه نویسی کنید تا بهتر و روان تر در ذهنتان جای بگیرند .

همچنین خلاصه نویسی ها می تواند به شما در دوران مرور کنکور نیز کمک کند و کاری کند که شما راحت تر مطالب را برای خودتان مرور کنید.

همچنین بخوانید :  شروع کنکور از پایه ی دهم

یکی دیگر از مهمترین نکات مطالعه دروس تاریخ و جغرافیا مبحث توجه به عکس ها و تصاویر است .

در این دو درس عکس ها و تصاویر مهم زیادی وجود دارند که باید برای یادگیری و آمادگی بالاتر در کنکور آنها را نیز به خوبی مطالعه و بررسی کنید.

حالا با استفاده از این روش ها می توانید بهتر و راحت تر خودتان را برای تست زنی در این درس آماده کنید.

حالا بیاید به سراغ روش ها و نکات تست زنی این دروس برویم .

تست زنی در این دو درس یکسری روش ها و نکات مهم دارد که باید آنها را بدانید تا بهتر بتوانید تست بزنید.

 

روش های تست زنی  دروس تاریخ و جغرافیا

اولین نکته تست زنی در دو درس جغرافیا و تاریخ مبحث تست های تالیفی است.

شما باید بعد از خواندن دروس و برای مرور کردن یا آموزش بهتر به سراغ یکسری تست های تالیفی بروید و سعی کنید آنها را حل کنید.

در تست های تالیفی سعی می شود شما با عمق مفاهیم دروس آشنا شوید و سبب می شود که شما بتوانید به کاملی این درس را یاد بگیرید .

تست های تالیفی دارای سطح های مختلفی می باشند  و شما اگر بتوانید هر کدام از سطح ها را یکی پس از دیگری حل کنید و برای خود رفع اشکال کنید، قطعا می‌توانید به خوبی سطح خود را افزایش دهید.

شما می توانید بعد از مطالعه کامل و دقیق سراغ تست زنی بروید.

یکسری از دروس هستند که پیشنهاد می کنیم شما اول سراغ سوالات تشریحی بروید و سپس  به سراغ تست زنی بروید، اما درس های مثل تاریخ و جغرافیا را شما می‌توانید دقیقا بعد از مطالعه شروع به تست زنی کنید و کم کم مهارت خودتون رو در تست زنی بیشتر کنید.

همچنین بخوانید :  پرستاری تعهدی

دروس تاریخ و جغرافیا دارای نکات مهم زیادی هستند که شما باید برای دانستن نکات آن به سراغ تست زنی هم بروید، چرا که تست می تواند مطالبی که یاد گرفتید کامل تثبیت کند.

پس برای بهتر شدن کیفیت مطالعه ی خود و مهارت یافتن در تست زنی این دروس به سراغ تست های مفهومی بروید.

این نوع تست ها در تکمیل آموزش درسنامه به شما کمک می کنند و شما با زدن این تست ها در حقیقت توانسته اید به خوبی عمق مفاهیم را درک کنید.

سپس بعد از زدن تست های تالیفی و تست های مفهومی و رفع اشکال در این دو نوع تست می توانید به سراغ تست های چالش دار و زمان دار بروید.

تست های زمان دار به شما کمک می کنند، بیشتر برای آزمون ها آماده شوید.

شما اگر آزمون می دهید و در حال بالابردن سطح خودتان با آزمون هستید در واقع شما دارید، از تست های زمان دار آزمون برای بالا بردن سطح خودتان استفاده می کنید .

با کمک این سه نوع تست زنی شما می توانید به خوبی در این دو درس مهارت کسب کنید و در کنکور در این دو درس درصد بالا کسب کنید.

 

 

 

سخن پایانی ورتا

ما در سایت ورتا سعی می کنیم انواع روش های مطالعه و تست زنی را به شما آموزش دهیم و کاری کنیم که شما بتوانید با کمک گرفتن از مطالب این سایت بهتر و با بهره وری بالاتر درس بخوانید .

دروسی که به شدت کمک کننده و مهم هستند، دروس تاریخ و جغرافیا هستند که ما در این مقاله به روش های تست زنی این دروس به طور تخصصی پرداختیم.

همچنین بخوانید :  اشتباهات مهلک کنکوریا و راه حل برطرف کردنشون