راهکار های افزایش سرعت در محاسبات

راهکار های افزایش سرعت در محاسبات

 

دروس زیادی در کنکور مثل ریاضی، فیزیک و شیمی که دارای ترازهای بالایی هستند، در آنها سوالات محاسباتی هست که تاثیر زیادی بر نتیجه کنکور ما دارند.

ما در طول مسیر کنکور بسیار زیاد با مباحث محاسباتی رو به رو می شویم و سعی می کنیم که با حل کردن آنها مهارت خودمان را در این مباحث بالا ببریم.

در حقیقت از زمانی که دروس عمومی از کنکور حذف شد اصلی ترین سوالات را سوالات محاسباتی تشکیل داده است که اگر ما نتوانیم در حل آنها خوب ظاهر شویم، در حقیقت نمی توانیم در کنکور نیز موفق شویم.

ما در این مقاله می خواهیم به طور تخصصی به روش های حل سریع سوالات محاسباتی بپردازیم، پس حتما تا آخر مقاله با ما همراه باشید.

 

راهکار های افزایش سرعت در محاسبات

همانطور که همه می دانیم هر سوالی در کنکور یک زمان بندی خاص دارد و ما باید طبق زمان بندی درست آن پیش برویم.

موضوعی که هست و باید به آن توجه ویژه ای کرد این است که یک سوال محاسباتی باید هم در زمان درست و هم به بهترین شکل و کامل ترین شکل حل شود و اگر این اتفاق نیافتد ما نمی توانیم به مهارت خوبی در حل سوالات محاسباتی برسیم.

پس راهکار هایی را برای حل سوالات محاسباتی باید طرح کنید که هم زمان بندی درست باشد و هم به جواب کامل برسیم.

ما این راهکار هارا به طور موردی در این مقاله بیان کرده ایم و می توانید با مطالعه آن به خوبی به نتایج عالی برسید‌.

همچنین بخوانید :   بهترین ساعات مطالعه کنکوریا

 

  1. مورد اول: مطالعه با کیفیت و مفهومی

زمانی که صحبت از سوالات محاسباتی می شود مهم ترین موردی که مطرح است، در قدم اول باید مطالعه به خوبی انجام شود.

اگر مطالعه با کیفیت و مفهومی پیش نرود هیچ گاه نمی توانیم با هیچ روشی سوالات محاسباتی را به درستی حل کنیم.

مطالعه با کیفیت به این معنی است که شما باید مبحثی را به طور کامل و با تمام ریز نکات مطالعه کنید تا به خوبی این مباحث در ذهن شما جای گیرند و سپس به سمت حل سوالات بروید.

با این روش شما با مبحث بهتر رابطه برقرار می کنید و همین مورد باعث می شود بتوانید سوالات را به درستی حل کنید.

 

  1. مورد دوم: تست زنی آموزشی و تمرینی

بسیاری از دانش آموزان هستند که بعد از مطالعه خوب و کامل، سریع به سراغ حل سوالات زمان دار می روند اما غافل از اینکه این کار تماما یک عمل اشتباه است.

زمانی که شما مطالعه خود را به کاملی به اتمام می رسانید؛ قطعا خیلی از نکات را هنوز نمی دانید و باید به دنبال آن در سوالات باشید.

این مورد را باید به خوبی یاد بگیرید که خیلی از آموزش ها در حل سوالات به دست می آید و شما تا زمانی که به خوبی سوالی را حل نکنید نمی‌توانید تمامی نکات را آموزش ببیند.

بهترین کار این است که بعد از مطالعه با کیفیت به سراغ تست های آموزشی و مفهومی بروید و تکرار و تمرین زیادی به خرج دهید تا تمامی نکات را آموزش ببیند و مطالعه تکمیل تر داشته باشید.

همچنین بخوانید :  آمادگی برای آزمون نمونه دولتی

 

  1. مورد سوم: حل سوالات زمان دار و چالشی

حالا بعد از مطالعه با کیفیت و حل سوالات آموزشی باید کم کم به سراغ سوالات سخت و زمان دار بروید.

شما در این زمان آموزش خوب دیده اید و ذهن آماده ای دارید و همچنین می توانید به خوبی مباحث را تحلیل کنید، در این زمان باید حل سوالات زمان دار را شروع کنید و خودتان را در این سوالات به چالش بکشید.

حل سوالات زمان دار را با یک منبع تست زنی خوب شروع کنید و سعی کنید که با آن منبع خود پیش بروید و هیچ وقت دچار چند منبعی نشوید.

همینطور منبعی را انتخاب کنید که از سوالات کنکور نیز استفاده شود و با این کار به ارتقای سطح شما کمک کند.

موضوعی که هست و باید به آن توجه کنید این است که قطعا در آغاز سوالات زمان دار نمی‌توانید تعداد سوالات خوبی را در زمان مشخصی حل کنید و برای موفقیت در سوالات زمان دار باید تکرار و تمرین زیادی بکنید.

پس در آغاز سوالات زمان دار به فکر رکورد خوب نباشید و کم کم سعی کنید که با تکرار و تمرین در آن به مهارت خوب برسید‌.

 

  1. مورد چهارم: در آزمون های آزمایشی شرکت کنید

یکی از مهمترین عواملی که به شدت در سرعت حل سوالات محاسباتی کمک کننده است، همین مبحث آزمون های آزمایشی است.

در واقع آزمون های آزمایشی یک منبع خیلی خوب برای سوالات کنکور است و شما می توانید از آن برای موفقیت خود در آزمون ها استفاده بسیار خوبی بکنید.

همچنین بخوانید :  بارم بندی ترم اول نیمسال دوازدهم

آزمون ها به دلیل اینکه هم زمان بندی مشابه کنکور دارند و هم سطح سوالاتشان شبیه به کنکور است می توانند تاثیر زیادی در مهارت شما در حل سوالات محاسباتی بکنند.

آزمون ها همچنین از نمونه های سوالات محاسباتی کنکور نیز استفاده می کنند که این نیز می تواند به ارتقای سطح شما کمک بکند.

پس حتما برای رسیدن به این مهارت آزمون دادن را در اولیت کار ها قرار دهید.

 

سخن پایانی ورتا

در اصل سوالات محاسباتی از آن لحظه که دروس عمومی از کنکور حذف شدند به اصلی ترین سوالات کنکور تبدیل شد و دانش آموزان سعی کردند که در  حل کردن آن به مهارت کافی برسند.

اما این کار زمانی درست پیش می رود که ما بتوانیم در زمان درست به سوالات جواب کامل دهیم و خب این کار به راحتی به دست نمی آید.

ما در مقاله به طور کامل به مواردی پرداختیم که بتوانید هم در زمان درست و هم به طور کامل به سوالات محاسباتی جواب دهید و در کنکور سراسری به هدف دلخواهتان برسید.