بهترین منبع فلسفه

بهترین منبع فلسفه

درس فلسفه یکی از دروس دشوار اما بسیار تاثیر گذار و ترازآور برای دانش آموزان رشته علوم انسانی ست.

دانش آموزان علوم انسانی در هر سه سال تحصیلشان سعی می کنند که بسیار خوب به این درس توجه کنند و با استفاده از منابع خوب بتوانند درصد خوبی را در این درس ثبت کنند.

اما بهترین منابع درس فلسفه کدام منابع هستند و چه منبعی می تونه بیشتر روی چه مهارتی از ما تاثیر گذار باشه؟

در این مقاله می خواهیم به طور تخصصی به این بخش بپردازیم.

بهترین منبع فلسفه

فلسفه یک درس مفهومی ست که دانش آموزان آن را حفظ می کنند که این موضوع کاملاً اشتباه است.

زمانی که شما مطالب درس را می بینید در اولین فرصت احساس می کنید که این درس کاملا حفظی ست و می توانید صرفا با حفظ کردن مطالب آن را به خوبی یاد بگیرید.

اما باید با این درس به خوبی ارتباط برقرار کنید و بتوانید عمق مفاهیم این درس را درک کنید تا در سوالات امتحانی و تستی موفق بیرون بیایید.

اول از اینکه بخواهیم منبعی معرفی کنیم باید  خیلی سریع به یک موضوع مهم بپردازیم آن هم روش مطالعه درست درس فلسفه است.

فلسفه یک درس مفهومی ست و شما زمانی می توانید با مفاهیم آن ارتباط برقرار کنید که بتوانید با برنامه ریزی دقیق هر روز مباحث آن را تکرار و تمرین کنید و کاری بکنید که این مباحث به قول معروف ملکه ذهن شما شوند.

حالا یکی از بهترین کار ها برای آموزش کاملتر و عمقی تر همین تست زدن است.

همچنین بخوانید :  روش تست زنی ریاضی

شما اگر بتوانید برنامه ای بریزید که هم مطالعه دقیق داشته باشید و سپس بعد از آن تست ها را شروع به زدن کنید می توانید به خوبی مباحث درس فلسفه را آموزش ببینید و کاری بکنید که با تست زنی این مباحث مرور شوند.

از طرفی اگر توانستید مطلبی را بخوانید و سپس بعد از سه روز الی یک هفته تست های آن را بزنید می شود گفت که مباحث به خوبی در ذهن شما جای گرفته است و با تمرین و تکرار مجدد می توانید حتی مطالب را در دراز مدت به خاطر بسپارید.

اما حالا بهترین موقع برای معرفی بهترین منابع فلسفه است.

به دلیل اینکه فلسفه یک درس مهم و خوب به حساب می آید، ناشران و گروه های زیادی دست به انتشار منابعی زده اند ولی ما در زمان کنکور وقت خطا و آزمون در منابع خود را نداریم و باید بهترین منابع را انتخاب و با همان ها پیش برویم.

یکی از منابع خوب که هم در درسنامه بسیار کامل است و هم در تست ها سعی کرده تست های خوبی را به کار ببرد کتاب فلسفه و منطق خیلی سبز جامع است.

این کتاب مباحث درس فلسفه را به طور یک به یک مورد بررسی دقیق قرار می دهد و کاری می کند که شما به طور منظم اول از درسنامه کامل برخوردار شوید و سپس به تست های سطح بندی شده بروید .

یعنی شما با داشتن این منبع نگرانی دیگری ندارید و اگر حتی جایی از کتاب درسی را نیز متوجه نشده اید می توانید از درسنامه کامل این کتاب استفاده کنید که بسیار دقیق و ریزبینانه به مباحث توجه می کند.

همچنین بخوانید :  اگر در انتخاب رشته مردود بشم چه اتفاقی می افتد؟

از طرفی یکی دیگر از مزیت های خوب این کتاب جمع آوری و استفاده از تست های کنکورهای سال قبل است که شما با حل کردن و درگیر شدن با انها می توانید به خوبی با روند طرح تست های کنکور آشنا شوید.

دومین منبع که در بین دانش آموزان رشته‌ی علوم انسانی بسیار رایج است کتاب فلسفه و منطق جامع کنکور مشاوران است.

این کتاب نیز درسنامه های کاملی دارد و با استفاده کردن از تست های تالیفی و سخت کاری کرده که دانش آموزان با خواندن این کتاب خیال خودشان را از درس فلسفه راحت کنند.

همچنین این کتاب دارای پاسخ نامه تشریحی با جزییات و کاملی است که دانش آموز می تواند از نکات پاسخ نامه نیز استفاده کند و با این کار خودش را به سطح سوالات کنکور نزدیک و نزدیک تر کند.

کتاب بعدی که می خواهم معرفی کنم یک کتاب کامل است که خود ناشر این کتاب ادعا کرده که این کتاب مثل یک معلم شبانه روزی است و امکان ندارد سوالی برای شما پیش بیاید و در این کتاب جوابش نباشد.

این کتاب نیز به طور کامل و درس به درس از پایه هر کدام از مباحث را آموزش داده و کاری می کند که تمام دروس را برای شما با نظم بالا شرح دهد.

همچنین این کتاب سعی کرده از تست های سخت تر و شبیه تر به کنکور استفاده کند و می توان گفت کتابی ست که مخصوص دانش آموزان سطح بالا در این درس است و هر دانش آموزی بخواهد سطح خود را بسنجد باید خود را درگیر تست های این کتاب کند و ببیند که در چه سطحی قرار دارد.

همچنین بخوانید :  اعلام نتایج کنکور 1402

اگر بخواهم کتابی دیگری معرفی کنم، کتاب موج آزمون فلسفه و منطق کنکور نشر الگو هست، که این کتاب هم سطح بالایی از تست ها را به دانش آموزان ارائه میدهد.

این کتاب از تست های سطح بالا و سختی برخوردار است و سعی کرده هم آموزش نکته ای و هم تست های سخت را به کار ببرد و برای دانش آموزانی است که می خواهند در کنکور در درس فلسفه موفق شوند و تراز بالایی را کسب کنند.

سخن پایانی ورتا  

همانطور که گفتیم درس فلسفه جزو مهم ترین دروس رشته علوم انسانی است که دانش آموزان این رشته باید توجه خاصی به آن بکنند.

برای همین داشتن منبع مناسب و سطح بالا برای دانش آموزان واجب است و همه باید سعی کنند که یک منبع خوب در کنار کتاب درسی خود داشته باشند.

ما هم در این مقاله سعی کردیم چند منبعی که بین منابع دیگر خوب است را برای شما انتخاب کنیم و به شما شرح دهیم تا شما بتوانید بین منابع راحت تر انتخاب کنید .