بهترین ساعات مطالعه کنکوریا

 بهترین ساعات مطالعه کنکوریا

برای دانش آموزان همیشه این مسئله وجود داشته که در چه ساعاتی مطالعه کنند، می توانند بهتر و با بهره وری بالاتر مطالب را در ذهنشان جا بیاندازند؟

این سوال مبحث بسیار مهمی برای کنکوری ها نیز بوده و هست و این افراد نیز باید به این موضوع توجه زیادی بکنند و سعی کنند بهترین تایم های مطالعه را پیدا کنند و سپس بیشتر تمرکز خودشون رو توی اون تایم بگذارند.

اگه بتونیم این کار رو به خوبی انجام بدیم و در ساعات درست، درس درست را بخوانیم قطعا در دراز مدت می توانیم به نتایج خوبی برسیم.

ما توی این مقاله قراره به این سوال یک پاسخ کامل بدهیم و کاری بکنیم که شما  بعد از خواندن این مقاله خیالتون از این بابت راحت بشود.

بهترین ساعات مطالعه کنکوریا

تایم های مطالعه و زمان های درست درس خواندن برای هر شخصی می تواند متفاوت باشد.

خیلی ها  صبح ها در ساعات هفت به بعد شروع به درس خواندن می کنند و ادعا می کنند که این ساعات برای مطالعه خوب است و خیلی ها نیز در بعد از ظهر الی شب مطالعه را شروع می کنند و با این تایم ها راحت تر هستند.

پس اگر بخواهیم به این سوال یک جواب کامل دهیم باید بگوییم که جواب متغیری دارد و می توان بر حسب عادات شخصی برای هر فرد متفاوت باشد.

اما یکسری از تایم ها هستند که برای مطالعه بسیار پیشنهاد می شوند و در حقیقت طبق تحقیقات روی مغز این ساعات به عنوان بهترین ساعات مطالعه در نظر گرفته می شوند.

همچنین بخوانید :  پکیج کنکور بخریم یا نه؟

این یعنی مغز در آن ساعت می تواند عملکرد بهتری داشته باشد و بهتر پردازش موضوعات را انجام دهد.

این ساعات باز هم به نوع مطالب بستگی دارد؛ یعنی آیا ما می خواهیم در آن تایم ها مطالب را مرور کنیم و یا می خواهیم مطالب جدید آموزش بینیم.

اولین ساعتی که به عنوان یک ساعت خوب پیشنهاد می شود ساعت 9 صبح است.

ساعت 9 صبح درس بخوانید.

ساعت 9 صبح یکی از بهترین ساعات مطالعه ای است که پیشنهاد می شود دانش آموزان در آن تایم درس بخوانند.

این تایم برای ذخیره اطلاعات و مرور اطلاعات بهترین تایم است و شما می توانید درس خواندن خود را در این زمان شروع کنید.

ذهن در این ساعت بهره وری بالایی دارد و برای ذخیره اطلاعات بسیار آماده است.

به اصطلاح در این زمان گیرایی ذهنی بالاست.

تایم بعدی که باید به شما معرفی کنم نیمه شب است که در تایم های مطالعه از بهترین زمان ها اعلام می شود.

نیمه شب، تایم خوب مطالعه

شاید اگر نظر خیلی از مردمان را بپرسید بگویند که در ساعات نیمه شب (یعنی از ساعت یازده شب به بعد) تایم خوبی برای مطالعه نیست و بهترین زمان خواب است.

اما این یک باور غلط است و در ساعات نیمه شب می توانید مطالعه با بهره وری بالاتری را تجربه کنید.

این زمان برای حفظ و یادگیری مباحث جدید بسیار مناسب است و طبق تحقیقات علمی مغز در بالاترین سطح خود برای دانستن مطالب جدید قرار دارد.

این عملکرد خوب مغز به این دلیل است که دمای بدن در این زمان بیشترین کاهش را دارد و ذهن می تواند بهتر و با بهره وری بالاتری درس بخواند.

همچنین بخوانید :  معرفی رشته دندانپزشکی

تایم بعدی که باز هم معروف است به تایم مطالعه و یادگیری مباحث جدید، ساعت یازده صبح است.

در این تایم نیز ذهن ما در حالت خوبی دارد و می تواند به خوبی تصمیم بگیرد.

اما اگر به تایم ظهر نزدیک شویم ذهن در حالت خوبی نیست و دچار خستگی شده است و باید به آن استراحت داد.

اما ما برای موفقیت بیشتر و  گرفتن بازدهی بالاتر از مغزمان باید کاری کنیم که مطالب در حافظه بلندمدتمان قرار بگیرند، برای همین در قسمت بعدی می خواهیم تایمی را معرفی کنیم که بهترین زمان برای مطالبی است که می خواهیم در حافظه بلند مدتمان قرار گیرد.

ساعت 3 بعد از ظهر؛ تایم خوبی برای حافظه بلند مدت

طبق بررسی ها و تحقیقات ساعت سه بعد از ظهر  بهترین تایم برای حافظه بلند مدت است و ما می توانیم بهترین یادگیری را در این تایم با کمک حافظه بلند مدت داشته باشیم.

این زمان بهترین زمان برای حفظ مطالب و سپردن آنها به حافظه بلند مدت است و ذهن بعد از یک استراحتی که در اول ظهر انجام می دهد در این تایم می تواند به عملکرد خوبی برسد.

بهتر است در این تایم مطالبی را بخوانید که می دانید برای  کنکور شما بسیار تاثیر گذار است و می توانید از آن درس نتیجه خوبی بگیرید.

برای مثال خواندن و به خاطر سپردن مباحث شیمی و زیست در این تایم بسیار خوب است و پیشنهاد می شود.

نکته مهم و کاربردی:

در سال کنکور ما نمی توانیم اکتفا کنیم به دو الی سه تایم در روز و فقط در آن تایم ها مطالعه را انجام دهیم؛ بلکه در سال کنکور زمان کم و مطالب بسیار زیاد است.

همچنین بخوانید :  چطور در شرایط سخت مطالعه کنیم؟

باید شما این تایم ها را بدانید و متوجه باشید که در چه تایم هایی مغز شما در حالت خوبی است و سپس در زمان برنامه ریزی با توجه به این تایم ها برنامه خودتان را بریزید.

داشتن مشاور خوب تحصیلی برای این کار به شدت مناسب است و می توانید با مشورت مشاوره این کار را بهتر انجام دهید.

سخن پایانی ورتا

برای یک دانش آموز و به ویژه یک کنکوری خیلی مهم است که در چه تایم هایی درس بخواند و در چه تایم هایی استراحت کند.

و خیلی از کنکوری ها این موضوع را نمی دانند و با نداستن این موضوع گاهی در زمان نامناسب درسی را می خوانند.

ما در این مقاله سعی کردیم که تایم های خوبی که ذهن بهره وری بالاتری دارد را برای شما مثال بزنیم و کاری کنیم که شما با دانستن این تایم ها به بهترین شکل مطالعه خود را انجام دهید.