بارم بندی ترم اول نیمسال دوازدهم

بارم بندی ترم اول نیمسال دوازدهم را در این مقاله بررسی می کنیم .

بارم بندی ترم اول نیمسال دوازدهم
 

بارم بندی ترم اول نیمسال دوازدهم

همه ما این را می‌دانیم که سال دوازدهم سال بسیار مهم و سرنوشت ساز در مسیر کنکور ماست و ما باید در این سال بتوانیم به موفقیت های خوبی دست پیدا کنیم که در آخر در کنکور نیز به تراز و رتبه بالا برسیم.
همینطور مادر نیم سال اول دوازدهم می‌توانیم برای کنکور اقدام‌های بسیار خوبی را انجام دهیم و به خوبی برای کنکور آماده بشیم.
همینطور امتحان‌های نیم سال اول می‌تواند برای کسب آمادگی در کنکور هم مهم باشد و ما را از همان نیم سال اول برای کنکور آماده بکند.
اما همونطور که می‌دانید برای موفقیت در امتحانات نیم سال و همینطور کسب آمادگی خیلی خوب برای کنکور می‌بایست بارم بندی‌ها را به خوبی بدانیم و از تمامی آنها آگاهی لازم را داشته باشیم.
ما در این مقاله می‌خواهیم به طور کامل در مورد بارم بندی‌های نیم سال اول دوازدهم صحبت بکنیم و به طور کامل این مورد را با هم بررسی بکنیم.

بارم بندی ترم اول نیمسال دوازدهم


امتحانات نیم سال دوازدهم بسیار زیاد برای آمادگی ما برای کنکور تاثیرگذار است و این یعنی ما می‌توانیم از این امتحانات به عنوان یک آماده سازی خوب برای کنکور در نظر بگیریم و از آن بهترین استفاده را بکنیم.
از طرفی سال دوازدهم سالی ست که تعداد زیادی از تست‌های کنکور مخصوص این سال است و همین یعنی ما باید هم در نیم سال اول و هم در نیم سال دوم برای آمادگی در مطالب درسی تلاش زیادی کنیم.
اما ما اگر بخواهیم به نمره امتحانی خوبی در نیم سال دوازدهم برسیم باید به چند نکته توجه ویژه‌ای کنیم.
در این مورد نکات مختلفی هست که از مهم‌ترین آن نکات توجه به بارم‌بندی است که در واقع یک دانش آموز باید با توجه به بارم بندی‌ها برنامه‌ریزی کاملی انجام دهد و طبق برنامه‌ریزی پیش برود تا بتواند در امتحاناتش نمره بالایی را کسب کند.
در حقیقت بارم‌بندی‌ها هستند که به یک دانش آموز گوشزد می‌کنند که باید به چه شکل مطالعه کرد، می‌بایست به چه مطالبی بیشتر و به چه مطالبی کمتر توجه کرد.
از آنجایی که همه ما این موضوع را می‌دانیم که برای امتحانات زمان زیادی نداریم باید حتماً قبل از شروع روند مطالعه و آمادگی برای امتحان ترم اول بارم بندی‌ها را چک بکنیم و طبق بارم بندی‌ها شروع به درس خواندن بکنیم.
اگر این کار را درست انجام دهیم در حقیقت زمانمان را صرف مباحث حاشیه‌ای و غیر مهم نمی‌کنیم و بیشتر از زمان و تمرکزمان را برای مباحث مهم امتحانی که احتمال بیشتری هست از آن مباحث در امتحان طرح سوال شود.
پس قطعاً بارم‌ بندی‌ها می‌تواند قبل از برنامه‌ریزی به ما کمک زیادی بکند و کاری بکنند که ما بدانیم در این بین باید بیشتر چه مباحثی را مطالعه بکنیم و دقیقاً طبق این مورد برنامه خودمان را تنظیم کنیم.

همچنین بخوانید :  چگونه از پایه برای کنکور درس بخوانیم؟

پس طبق این نکته ما متوجه می‌شویم که بارمبندی‌ها به ما اولویت بندی خوبی ارائه می‌دهند و کاری می‌کنند که ما بدانیم اولویت با مطالعه در چه مبحثی ست و طبق این نکته زمانی را از دست ندهیم و بهترین استفاده ممکن را از زمان بکنیم.

پس در حقیقت شما اولین کاری که باید  قبل از امتحانات انجام دهید نه حل کردن نمونه سوالات است و نه برنامه‌ریزی برای امتحانات بلکه اولین کاری که باید بکنید اینکه بارم بندی‌ها رو چک کنید و نسبت به اینکه چه مباحثی بیشتر و چه مباحث کمتر در امتحانات سوال طرح شده است، برنامه‌ریزی خود را انجام دهید.

از اینجا به بعد یک به یک دروس را از نظر بارم بندی ها چک می کنیم و به دقت تمامی آنها را مورد بررسی قرار می دهیم.

 

  • بارم بندی تمامی دروس دوازدهم به تفکیک هر رشته:

 

بارم بندی درس حسابان (2) مخصوص رشته ریاضی:

بارم بندی درس ریاضیات گسسته مخصوص رشته ریاضی و فیزیک:

بارم بندی درس ریاضی و آمار (3) مخصوص رشته ریاضی و فیزیک:

بارم بندی درس هندسه (3) مخصوص رشته ریاضی فیزیک:

بارم بندی درس ریاضی (3) مخصوص رشته ی تجربی:

بارم بندی درس زیست شناسی (3) مخصوص رشته ی تجربی:

بارم بندی درس شیمی (3) مخصوص رشته های ریاضی فیزیک و تجربی:

بارم بندی درس فیزیک (3) مخصوص رشته ی تجربی:

بارم بندی درس فیزیک (3) مخصوص رشته ی ریاضی و فیزیک:

بارم بندی درس سلامت و بهداشت مخصوص تمامی رشته ها:

بارم بندی درس تحلیل فرهنگی مخصوص رشته علوم انسانی:

همچنین بخوانید :  چگونه مشاور خوب پیدا کنم؟

بارم بندی درس هویت اجتماعی (مخصوص تمامی رشته ها به جزعلوم انسانی):

بارم بندی جامعه شناسی (3) مخصوص رشته ی علوم انسانی:

بارم بندی درس تاریخ (3) مخصوص رشته علوم انسانی:

بارم بندی درس جغرافیا (3) مخصوص رشته علوم انسانی:

بارم بندی درس فلسفه (2):

بارم بندی درس دین و زندگی (3) مخصوص رشته انسانی:

بارم بندی درس دین و زندگی(3) مخصوص رشته های تجربی و ریاضی و فنی حرفه ای و کاردانش:

بارم بندی درس عربی زبان قرآن (3) مخصوص رشته فنی و حرفه ای و کاردانش:

بارم بندی درس عربی زبان قرآن (3) مخصوص رشته علوم انسانی:

 

بارم بندی درس عربی و زبان قرآن (3) مخصوص رشته های تجربی و ریاضی:

 

 

بارم بندی درس علوم وفنون ادبی (3) مخصوص رشته انسانی:

بارم بندی درس نگارش(3):

بارم بندی درس فارسی (3):

 

سخن پایانی ورتا ( بارم بندی ترم اول نیمسال دوازدهم )

همونطور که گفتیم و خودتان نیز می‌دانید، آگاهی بر بارم‌بندی‌ها به شدت می‌تواند در مسیر کسب نمرات بالا در این سال به ما کمک می‌کند و در حقیقت اولویت بندی‌هایی که ما در برنامه‌ریزی‌های خود می‌کنیم نتیجه آگاهی بر بارم بندی‌هاست.
مخصوصاً در سال دوازدهم که ما می‌خواهیم نمره بالایی را کسب کنیم و هم خودمان را برای کنکور آماده بکنیم و هم برای سوابق تحصیلی تلاش بکنیم که نمرات خوبی را برای نیم سال اول خود رقم بزنیم.
ما هم در این مقاله به طور کامل این موضوع را مورد بررسی قرار دادیم و یک به یک درس ها در هر چهار رشته انسانی، تجربی، ریاضی و هنر بررسی کردیم و شما می‌توانید با مطالعه این‌ها از موارد مهم امتحانی باخبر شوید.

همچنین بخوانید :  راهکارهای کنترل گوشی در سال کنکور