اشتباهات در سال یازدهم

اشتباهات در سال یازدهم

سال یازدهم یکی از مهم‌ترین و تاثیرگذارترین سال‌های یک فرد کنکوری است و اگر کسی بخواهد در کنکور به رتبه خوب و دلخواه خودش برسد باید حتماً در پایه یازدهم عملکرد خوبی داشته باشد و به این سال توجه زیادی بکند.

در پایه یازدهم مباحث و مطالب مختلفی وجود دارند که در کنکورهای سال‌های مختلف به تعداد بسیار زیادی سوال از آنها طرح شده است و همین یعنی این سال یکی از سال‌های مهم و اساسی در کنکور سراسری است.

اما چه کارهایی در این سال اشتباه هستند و اگر آنها را یک دانش آموز انجام دهد، نمی‌تواند به موفقیت در کنکور برسد و چگونه می‌توانیم از این کارها جلوگیری بکنیم و این اشتباهات را انجام ندهیم؟

ما قرار است در این مقاله به طور کامل به این موضوع بپردازیم و اشتباهات مهم یازدهمی‌ها را یک به یک برای شما توضیح دهیم تا شما با دانستن آنها از این موارد دوری کنید.

  • اشتباهات در سال یازدهم

 

  1. اشتباه اول: عدم ترکیبی خواندن دروس

بسیاری از سوالات کنکور سراسری به طور ترکیبی هستند و همین یعنی ترکیبی خواندن هم یک مبحث مهم در کنکور است.

اما طبق تجربیات و بررسی‌های انجام شده سال یازدهم سالی ست که مباحث آن که قابلیت ترکیب شدن با مباحث دیگر دارد را داراست و این یعنی باید مطالب را به طور ترکیبی مطالعه نمود.

سال یازدهم مخصوصاً در رشته زیست و فیزیک دارای مباحث ویژه‌ای است که هم قابلیت ترکیب شدن با سال دهم و بعضی از مباحث سال دوازدهم نیز دارد.

همچنین بخوانید :  MBTI

پس شما باید زمانی که مبحثی را یاد می‌گیرید و شروع به مطالعه آن می‌کنید اگر آن مبحث با مباحث سال دهم قابلیت ترکیب شدن دارد حتماً به طور ترکیبی مطالعه کنید و با این کار باعث شوید آن مبحث را با جزئیات و در قالب ترکیب نیز مطالعه و تست زنی بکنید.

  1. اشتباه دوم: عدم مرور کامل دروس

همگی بر این موضوع واقف هستیم که مرور بخش مهمی از یک آموزش کامل است و ما زمانی می توانیم یک درس را برای مدت زیادی به خاطر بسپاریم که مرور خوبی روی آن انجام داده باشیم.

مرور در هر پایه ای مهم است و مخصوصا در پایه ی یازدهم، باید به خوبی در برنامه تحصیلی به آن پرداخته شود، در غیر اینصورت نمی توانیم مباحث مهمی که باید در کنکور بدانیم را یاد بگیریم.

اصل مهمی که در مرور کردن مهم است خلاصه نویسی است که کمک زیادی به مرور های بعدی ما در برنامه­مان می کند.

شما زمانی که یک مبحث جدید را آموزش می بینید، باید از آن یک خلاصه داشته باشید که در مرور های خود از آن استفاده کنید و بهتر بتوانید مطالب را در ذهن یادآوری کنید و دیگر وقتتان را برای حواشی مباحثی که در کتاب است نگذارید.

پس حتما برای یک مرور خوب خلاصه نویسی هم انجام دهید تا بهتر روند مرور را طی کنید.

  1. اشتباه سوم: تست زنی کم

هر چقدر ما به کنکور نزدیک می شویم، باید تعداد تست های بیشتری نیز بزنیم تا برای کنکور آماده تر شویم.

در حقیقت مهارت تست زنی که یکی از مهارت های مهم در کنکور است با تست زنی تعداد بالا به دست می آید و شما زمانی می توانید به خوبی این مهارت را انجام دهید که در برنامه خود تعداد تست زیادی بزنید.

همچنین بخوانید :  آیا در سال کنکور باید کتاب غیر درسی بخوانیم یا نه؟

این نکته را به یاد داشته باشید که شما هر چقدر هم که مطالعه با کیفیت و خوبی داشته باشید اما تست زنی نکنید نمی توانید در کنکور سراسری موفق ظاهر شوید چرا که این  مهارت تست زنی است که به شما کمک زیادی در تراز و رتبه کنکور می کند.

پس در سال یازدهم باید تست های زیادی بزنید و برای این کار زمان خوبی را اختصاص دهید.

  1. اشتباه چهارم: چند منبعی

در سه سال دبیرستان بهترین منبع و مرجع ما برای مطالعه و آمادگی برای امتحانات نهایی و همچنین کنکور سراسری قطعا کتاب است.

اما ما برای اینکه درسنامه کامل تری داشته باشیم و از ریز نکات مهم مباحث آگاه شویم باید از یک منبع خوب استفاده کنیم.

در واقع منابع به ما هم در تست زنی و‌ هم در آموزش مباحث کمک زیادی می کنند اما چند منبعی بودن، یکی از مشکلات دانش آموزان در دوران کنکور سراسری است.

شما اگر دچار چند منبعی شوید هم زمان و هم تمرکز خود را از بین خواهید برد و نمی‌توانید به نتیجه خوبی برسید.

شما باید برای هر درس یک منبع خوب و کامل داشته باشید و طبق آن برای مسیر کنکور خود پیش بروید و دیگر از منابع مختلف استفاده نکنید و متمرکز پیش بروید.

همینطور منبعی برای خود انتخاب کنید که هم دارای تست های تالیفی و هم سوالات کنکور باشد تا بتوانید سطح خود را بیشتر به سطح کنکور نزدیک کنید و برای کنکور آماده تر بشوید.

سخن پایانی ورتا

سال یازدهم یک سال استراتژیک و بسیار مهم است و باید دانش آموزان به آن توجه زیادی داشته باشند.

همچنین بخوانید :  روش مطالعه فیزیک

از مباحث  این سال در کنکور سراسری تعداد تست های متعددی می آید و این یعنی این سال  می‌تواند در افزایش تراز و رتبه شما تاثیر بالایی بگذارد و شما را به رتبه دلخواهتان نزدیک تر کند.

در این سال دانش آموزان شروع به آمادگی برای کنکور خود می کنند و باید با آگاهی بیشتری این کار را بکنند تا بتوانند در این سال موفق باشند و به سطح بالایی برسند.

اما یکسری اشتباهات باعث جلوگیری از این کار می شود و برای همین باید از آنها دوری کنیم .

ما نیز در این مقاله این اشتباهات سال یازدهم را توضیح کامل دادیم و شما با خواندن این مقاله می‌توانید از این موارد آگاه شوید و از این اشتباهات به دور باشید