آخرین رتبه های قبولی پزشکی

آخرین رتبه های قبولی پزشکی

پزشکی یکی از پر متقاضی ترین رشته های کنکور تجربی ست که سالانه تعداد افراد زیادی را به خود جلب می کند.

تقریباً می توان گفت، بیشتر از همه رشته ها دانش آموزان دوست دارند، در رشته پزشکی قبول شوند و بتوانند در این رشته تحصیل کنند.

داشتن مزایای شغلی بالا و جایگاه اجتماعی بالای این رشته باعث شده است که این رشته داوطلبان زیادی داشته باشد و جامع آماری دانش آموزان علاقه­مند به این رشته زیاد شود.

اما اینکه دانش آموزان بدانند که با چه رتبه هایی می توانند در این رشته قبول شوند از سوالات مهمی ست که می خواهیم در این مقاله به آن بپردازیم.

 

آخرین رتبه های قبولی پزشکی

زمانی که بخواهیم در مورد آخرین رتبه ها صحبت کنیم و بخواهیم دقیق بگوییم باید توجه کنیم که این رتبه ها باید در سال گذشته باشند که نزدیک ترین سال به کنکور سال ۱۴۰۳ است.

همچنین زمانی که بخواهیم درباره آخرین رتبه ها حرف بزنیم باید به این نکته هم توجه کنیم که آن دانش آموزان با این رتبه چه دانشگاهی و به چه صورتی ( شبانه یا روزانه ) قبول شده اند، چرا که این موضوع هم به شدت برای یک دانش آموز مهم است و در تعیین هدفش تاثیر گذار است.

همینطور سهمیه بندی ها نیز مهم هستند.

یعنی یک شخص از چه منطقه ای در کنکور شرکت کرده است و دارای چه سهمیه منطقه ای بوده.

پس بیایید یک به یک طبق سهمیه بندی ها مشخص کنیم که آخرین رتبه قبولی در رشته پزشکی چه رتبه هایی بوده اند.

همچنین بخوانید :  نکات سر جلسه کنکور

اول به سراغ منطقه یک برویم و ببینیم که چه رتبه هایی آخرین رتبه ها بوده اند.

در منطقه یک رتبه هایی در بازه  ۲۲۰۰ تا ۲۶۰۰ توانسته اند در رشته پزشکی آن هم در دانشگاه دولتی موفق شوند در رشته پزشکی در آن دانشگاه های دولتی تحصیل کنند آن هم به صورت روزانه.

همچنین افرادی نیز توانسته اند با رتبه کمی بالاتر از این اعداد در رشته پزشکی آن هم در دانشگاه های دولتی به طور شبانه قبول شوند و در این رشته ادامه تحصیل دهند.

در رتبه های منطقه دو داوطلبین کنکوری که در بازه رتبه های ۳۸۰۰ تا ۵۰۰۰ در رشته پزشکی آن هم در دانشگاه های دولتی قبول شدند.

این دانش آموزان با این رتبه توانسته اند در رشته پزشکی در دانشگاه دولتی آن هم به طور روزانه قبول شوند.

طبعا در حال حاضر متوجه می شوید که تاثیر سهمیه مناطق بیشتر شده است و داوطلبین کنکور آن هم در منطقه دو توانسته اند با رتبه های بالاتری نسبت به منطقه اول رشته پزشکی را قبول شوند.

همین طور که می دانید افرادی نیز توانسته اند در منطقه دو با رتبه بالاتری به طور شبانه در دانشگاه دولتی قبول شوند.

در منطقه سه اما داستان کمی فرق می کند و داوطلبین رشته پزشکی در کنکور بازه رتبه ۲۱۰۰ تا ۳۵۰۰ توانسته اند در کنکور های قبلی مثل ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ در رشته پزشکی آن هم در دانشگاه دولتی و روزانه قبول شدند.

این دانش آموزان دارای سهمیه بالاتری و تاثیر گذار تری نسبت به بقیه دانش آموزان هستند و با تاثیر این سهمیه توانسته اند این رشته در دانشگاه دولتی قبول شوند.

همچنین بخوانید :  تعداد سوالات و زمان پاسخگویی در امتحانات تیز هوشان و نمونه دولتی

البته همانطور که می دانید سهمیه های دیگری مثل ایثارگران ۲۵ درصد و ۵ درصد و همین‌طور رزمندگان و … نیز وجود دارد که دانش آموزانی که از این سهمیه ها بهره مند می شوند می توانند با رتبه بالاتری در رشته پزشکی، دانشگاه دولتی قبول شوند.

پس اگر می خواهید دقیق به این موضوع بپردازید باید ببینید که دقیقا دارای چه سهمیه ای هستید و طبق آن آخرین رتبه ها را بررسی کنید.

نکته قابل توجه و مهم:

بسیاری از دانش آموزان سعی می کنند همیشه آخرین رتبه ها را ببینند و تلاش کنند که چنین رتبه هایی به دست آورند و این موضوع کاملا اشتباه است و شما اگر دوست دارید در رشته پزشکی قبول شوید باید سعی کنید که بهترین نتایج را خلق کنید و نگاهی به آخرین رتبه ها نداشته باشید.

بلکه به جای این کار تمام تلاش و ذهنیت خود را بگذارید تا بتوانید حتی رتبه های پایین تری از این رتبه ها بگیرید و راحت تر در رشته پزشکی در دانشگاه دولتی قبول شوید.

 

سخن پایانی ورتا

هر کسی که بخواهد در رشته پزشکی قبول شود همیشه سعی می کند که تمامی ریز نکات این رشته را در نظر بگیرد و سعی کند که تلاش کند تا حداقل این رتبه ها را کسب کند تا شانس قبولی در رشته پزشکی را داشته باشد.

اما این کار را باید طبق سهمیه خود انجام دهد و طبق معیار بندی آن این موضوع را بداند.

برای همین ما در این مقاله به طور کامل آن هم طبق سهمیه بندی ها آخرین رتبه های قبولی رشته پزشکی را برای شما گفتیم و شما می توانید با استفاده از این ها از این موضوع مطلع شوید.

همچنین بخوانید :  تاثیر پانسیون در کیفیت مطالعه